אל תרבויות עתיקות

מסורות עתיקות יומין, אתרי עתיקות מרהיבים וחופים לבנים. נבקר בסמוק שמפיי- פיסת גן עדן מיוחדת במינה, שם נהנה מרחצה בבריכות מים טבעיות, נמשיך לאנטיגואה עיר הבירה העתיקה ונסיים בנופש מפנק בקנקון

לאורך הטיול בגואטמלה ומקסיקו ילווה אתכם מדריך דובר אנגלית ויאפשר לכם לטייל בקצב ובסגנון שלכם… אנו מתמחים בטיולים בתפירה אישית לנוסע העצמאי. פנו אלינו לקבלת פרטים נוספים.


 

תכנית הטיול:

יום 1 הגעה גואטמלה סיטי

נחיתה בגואטמלה סיטי, בירת גואטמלה. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.
לינה בגואטמלה סיטי.

 

יום 2 גואטמלה סיטי – קובאן

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה לקובאן. בדרך נעצור לביקור בשמורת ציפורי הקצאל. לאחר מכן המשך נסיעה לקובאן, שנוסדה בשנת 1543 לספירה, ובסוף המאה ה- 19 הייתה למרכז לגידול קפה שנשלט ע"י  גרמנים שחלקם נטמעו בתרבות המקומית. עם ההגעה העברה למלון.

לינה בקובאן.

 

יום 3 קובאן – סמוק שמפיי – קובאן

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לסמוק שמפיי- פיסת גן עדן מיוחדת במינה. נרד במדרגות עץ אל העמק ושם נהנה מרחצה בבריכות מים טבעיות, המדורגות בסלע, בעלות מים צלולים בצבעי טורקיז יפהפיים.
לאחר מכן נסיעה חזרה לקובאן.
לינה בקובאן.

 

יום 4 קובאן – ליווינגסטון

לאחר ארוחת הבוקר, שיט על הנהר, ונסיעה לעיירה ליווינגסטון השוכנת על חוף הים הקריבי. תושביה של ליווינגסטון הם שחורי עור ודוברי אנגלית, תופעה יוצאת דופן בתחומי גואטמלה. נסייר בעיירה הקריבית, מכל מקום נשמעת מוסיקה אופיינית וריקודים, אשר יוצרים מקום בעל אווירה שונה וייחודית.
לינה בליווינגסטון.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 5 ליוינגסטון – ריו דולסה

לאחר ארוחת הבוקר, שיט לעבר העיירה ריו דולסה- "הנהר המתוק"- המחבר בין אגם איזבל לבין הים הקריבי. נבקר גם במפלים החמים. לאחר מכן, נסיעה חזרה ללינה בלווינגסטון.

 

יום 6 ריו דולסה – יאשה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לנסיעה של כשבעים וחמישה ק"מ ליאשה- הממוקמת במעבה הג'ונגל על גדות אגם יאשה. בעבר זו הייתה עיר המאיה השלישית בגודלה שאכלסה בשיאה כ-40,000 תושבים. חוקרים סבורים כי האתר שימש כאתר נופש לאצולת המאיה בתור הזהב. בעיר שרידי פירמידות, ארמונות ואף מצפה כוכבים חרב במרכז האגם. חלק מהפירמידות שוחזרו, ומאחת מהן משקיף נוף מרהיב אל אגם Yaxha המוקף יער טרופי עשיר בבעלי חיים. ארוחת צהרים במסעדה מקומית.
לאחר מכן נסיעה לפלורס והעברה למלון.

לינה בפלורס.

 

יום 7  טיקאל

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בטיקאל- העיר הגדולה והמפורסמת של בני המאיה שנבנתה עמוק בתוך הג'ונגל. רק הפירמידות המציצות מעל פני היער מסגירות את העובדה שבתוכו הייתה עיר גדולת ממדים, שבה פולחנים ופירמידות ענק שהגבוהה שבהן, הגיעה לגובה של 90 מטר. נסייר באתר ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של המקום, בני המזל ייפגשו גם בע"ח שחיים ביער הגשם- בעיקר קופים.
ארוחת צהרים במסעדה מקומית.
לינה בטיקאל.

 

יום 8 פלורס – גואטמלה סיטי – אנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לגואטמלה סיטי. עם ההגעה, איסוף משדה התעופה ונסיעה של כשעה לאנטיגואה. אנטיגואה היא מהיפות שבעריה הקולוניאליות של אמריקה, שימשה כבירתה של גואטמלה, עד שנהרסה ברעידת אדמה ב- 1,773. אנטיגואה ממוקמת למרגלות שלושה הרי געש המתנשאים לגובה של קרוב ל- 4,000 מ' מעל פני הים. התפרצויות הרי הגעש ורעשי האדמה החריבו את העיר ואת כפרי הסביבה פעמים אחדות בעבר.
לינה באנטיגואה.

 

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 9 אנטיגואה

אנטיגואה- עיר הבירה העתיקה, הוקמה ע"י הספרדים ב-1543 והיא מציעה למטייל מבנים קולוניאליים יפהפיים, מוזיאונים, כנסיות, חצרות פאטיו של בתי מידות שהפכו למסעדות ומלונות בוטיק.

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור בעיר בינות לסמטאות המרוצפות אבן- תיחשפו לכנסיות ומנזרים, חצרות פנימיות וגלריות, שנראים כאילו הזמן פסק בהם מלכת.
אחה"צ חופשיים.
לינה באנטיגואה.

 

יום 10 אנטיגואה – הר הגעש פקייה

מוקדם בבוקר, נצא לטיול במעלה הר הגעש פקייה, אחד משלושת הרי הגעש המקיפים את אנטיגואה. הסיור כולל טיפוס במעלה ההר אל נקודה ממנה ניתן לראות בימים מסוימים את הלבה.

לאחר מכן נמשיך לביקור במטעי הקפה תוך צפייה בתהליכי הגידול והייצור.
לינה באנטיגואה.

 

יום 11 אנטיגואה – קצלטננגו

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כשעתיים וחצי, לעבר צ'יצ'יקסטננגו. זהו כפר ציורי, שרחובותיו מרוצפים אבן והעבר הקולוניאלי ניכר בבתיו. במרכזו של הכפר מזדקרת כנסייה גדולה ומרשימה, שנבנתה על חורבנו של מקדש לאלי המאיה.
עם ההגעה, נטייל בשוק הגדול והצבעוני ביותר במרכז-אמריקה. השוק המיוחד בצ'יצ'יקסטננגו מציע אריגים מיוחדים לאיזור, ערסלים ובגדים צבעוניים, פסלונים ומסכות המשמשות לפולחן, ועוד… לאחר מכן נבקר בכנסיית סנטו-תומס, בה שילוב פולחן דתי אלילי וטקסים של הנצרות הקתולית ונבקר בבית מלאכה למסכות פולחן. נטפס להר פסקואל אבך, שם נערכים טקסים פגאניים לאלי המאיה ולעיתים נערכים טקסי טיהור לבאי השוק הזקוקים לכך.

בהמשך, נצא בנסיעה של כשעה וחצי לעיירה קצלטננגו (Quetzaltenango), העיר השנייה בגודלה בגואטמלה, ובה מרוכזים מסחר ותעשיה. העיר משמשת כבסיס לטיולים בכפרי הסביבה באזור. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בקצלטננגו.

 

יום 12 קצלטננגו – אטיטלן

מרבית תושבי גואטמלה מכנים את העיר קצלטננגו בכינוי אותו העניקו לה בני הקיצ'ה מאיה: שלאחו. ובשמה הקצר- שלה. בעיני רבים קצלטננגו היא התגלמותה של עיר גואטמלית טיפוסית. העיר ממוקמת בדרום מערב גואטמלה למרגלות הרי הגעש סנטה מריה וסנטיגאגיטו.
העיר משמשת כמרכז מסחרי ומהווה בסיס יציאה לטיולים באזור.

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיורים בכפרי הסביבה. נבקר בעיירה זוניל (Zunil), עיירת שוק הררית קטנה ויפיפייה הממוקמת בעמק פורה. נבקר בכפר אלמולונגה, כפר של מגדלי ירקות ונתרשם מחיי המקומיים. נמשיך לביקור בעיירה סן פרנסיסקו אל אלטו היושבת על גבעה המשקיפה על קצלטננגו. העיירה משמשת כמרכז הטקסטיל של גואטמלה וניתן למצוא בין החנויות השונות: סוודרים, גרביים, שמיכות ועוד… בימי ו' מתקיים בעיירה שוק פתוח וצבעוני.
לאחר מכן, נמשיך לביקור בעיירה הקטנה סן אנדרס שקול.

לאחר מכן נצא בנסיעה של כשעתיים וחצי אל אגם אטיטלן.
להאגם הוא ללא ספק מהיפים ביותר ביבשת אמריקה, צבעו כחול עמוק והוא מוקף ב-3 הרי געש. לחופיו פזורים כפרי אינדיאנים שפרנסתם מבוססת על חקלאות (גידולי בצל, קפה, בננות ואבוקדו). בכל אחד מהכפרים פיתחו התושבים סגנונות אריגה ולבוש שונים. כאן ניתן להבין מדוע ניתן לגואטמלה הכינוי "ארץ הקשת בענן".

אגם אטיטלן נמצא באזור ההררי, שבמערבה של גואטמלה, האגם שוכן בגובה של 1,562 מ' מעל פני הים ותושביו נהנים מאקלים אביבי כל ימות השנה. בכפרים חיים בני שלושה שבטים, הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות. אלו הם הצוטוהילים (Tzutuhil), החיים בגדה הדרומית, הקצ'יקלים (Cachiqueles) בצפון-מזרח, והקיצ'ה (Quiche) שבצפון-מערב, כולם קשורים לתרבות המאיה.
עם ההגעה, העברה למלון.
לינה באטיטלן.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 13 אטיטלן – שלושת הכפרים – אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשייט על אגם אטיטלן אל הכפר האינדיאני סנטיאגו דה אטיטלן. תראו את האריגים המיוחדים לכפר זה ואת הנשים היושבות בכיכר הכפר ומוכרות את הוויפיל, החולצות הרקומות פרחים וציפורים, האופייניות לאזור. בכפר ישנו פולחן מעניין לפסל עץ של מכשף המכונה מאשימון, אל השמאנים, אליו עולים לרגל מכל רחבי האזור לבקש עזרה וברכה ולערוך טקסי טראנס. נמשיך לביקור בכפר סן חואן לה לגונה ובכפר סן אנטוניו פלופו, כפר של מגדלי בצל ואורגי אריגים צבעוניים. נטפס אל הכנסייה, שם ניתן לראות את גברי הכפר עטויים חצאיות בצבע שחור לבן.
לינה באטיטלן.

 

יום 14 אטיטלן – סולולה

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לביקור בשוק המקומי של סולולה. זהו שוק מקומי, צפוף, אותנטי לחלוטין שבו ניתן למצוא את בני הכפרים באזור מוכרים פירות, ירקות, אריגים מיוחדים ועוד.
לינה באטיטלן.

 

יום 15 אטיטלן – יום חופשי

לאחר ארוחת הבוקר, תהנו מיום חופשי באטיטלן.
לינה באטיטלן.

 

יום 16 אטיטלן – לה מסייה – סאן קריסטובל

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כשלוש שעות אל מעבר הגבול עם מקסיקו (לה מסילה). נמשיך בנסיעה של כשלוש וחצי שעות לסאן קריסטובל, בדרך נעצור לביקור בשמורת האגמים מונטבלו. המשך נסיעה לסאן קריסטובל. עם ההגעה העברה למלון.

סאן קריסטובל דה לאס קאסאס היא עיירה קולוניאלית מתקופת השלטון הספרדי, היושבת בחבל צ'יפאס בדרום מקסיקו. העיירה יושבת ברמה הררית ומשמשת כבסיס יציאה לטיולים בין הכפרים של בני המאיה החיים בסביבה.
לינה בסאן קריסטובל.

 

יום 17 סאן קריסטובל – צ'אמולה – קניון סומידרו – סאן קריסטובל

לאחר ארוחת בוקר, נצא לסיור בסאן קריסטובל. נבקר בכנסיית סנטו דומינגו ואתרים נוספים בעיר. לאחר מכן, נצא לביקור בכפרים של בני המאיה תוך הצצה אל תוך חייהם המסורתיים. נבקר בכפר סאן חואן צ'מואלה המשתייך לבני הצוציל, ונהנה מהשוק המקומי. נסייר בין סמטאות הכפר בין איכרים ובעלי מלאכה הלבושים בבגדים מסורתיים וססגוניים ומוכרים את מרכולתם.
נמשיך לביקור בכפר סן לורנסו סינקן, כפר נוסף של בני הצוציל.
לאחר מכן נסע אל הכפר Chiapa de Corzo ממנו נצא לשייט משותף מרהיב אל קניון סומידרו (Cañon del Sumidero), קניון ענק עם מצוקים עצומים ויפהפיים המגיעים לגובה של כקילומטר משני צדי הנהר. במהלך השייט תוכלו לצפות בבעלי חיים שונים החיים בנהר.
לינה בסאן קריסטובל.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 18 סאן קריסטובל – מיסול הא – אגווה אסול – פאלנקה

לאחר ארוחת הבוקר, נסע כ-3.5 שעות ליום טיול בשמורת המפלים אגואה אזול (Agua Azul) (מומלץ להביא בגד ים לרחצה). עם הגעה לאגואה אזול- נהנה מיום טיול בין השבילים ונגיע לאזור בו נמצאים מפלים שוצפים ובריכות בצבעי ירוק- טורקיז.
בתום הסיור, נצא בנסיעה אל פאלנקה (Palenque), הממוקמת בכס המלכות של הג'ונגל. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפאלנקה.

 

יום 19 פאלנקה – וילהרמוסה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור באתר העתיקות הקדום פאלנקה. השם פאלנקה הוענק לאתר על ידי הספרדים. כינוי בני המאיה לעיר הוא באק (Baak). העיר חבויה תחת מעטה ג'ונגל. נבקר באתר הקבורה של המלך פאקל, בן לשושלת ששלטה בפאלנקה והביאה עמה לעיר שגשוג רב. העיר הגיעה לשיאה בין השנים 600-700 לספירה וניתן לראות זאת בשרידיה. נסייר בין שרידי ארמונות, פירמידות ומקדשים עתיקים.

לאחר מכן, נצא בנסיעה לוילהרמוסה. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בוילהרמוסה.

 

יום 20 וילהרמוסה – טאוטיהואקאן- מקסיקו סיטי

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בוילהרמוסה בפארק הפתוח לה-ונטה בו מצויים שרידי התרבות האולמקית.
לאחר מכן נסיעה לטאוטיהואקאן או בשמה המתורגם "המקום בו נולדו האלים". זהו אתר ארכיאולוגי יוצא דופן, המציג את גאוניותם של אנשים בתקופה העתיקה. העיר, הממוקמת כ-50 ק"מ ממקסיקו סיטי, היא שרידיה של עיר עתיקה וגדולה, אשר איכלסה בעברה 200,000 איש בקירוב. נתרשם מהמקדשים ומהפירמידות המרהיבים, ביניהם פירמידת הירח, פירמידת השמש וכיכר המצודה. ארוחת צהריים במסעדה מקומית.
בהמשך נסיעה למקסיקו סיטי. עם ההגעה העברה למלון.

לינה במקסיקו סיטי.

 

ימים 22 – 21 מקסיקו סיטי – קנקון

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לקנקון, עיר הנופש המדהימה והמפורסמת ביותר במקסיקו. עם ההגעה העברה למלון.

תהנו מימים חופשיים בחופים של קנקון. לינה בקנקון על בסיס ארוחת בוקר.

 

 

יום 23 קנקון – שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

אל תרבויות עתיקות


 

תכנית הטיול:

יום 1 הגעה גואטמלה סיטי

נחיתה בגואטמלה סיטי, בירת גואטמלה. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.
לינה בגואטמלה סיטי.

 

יום 2 גואטמלה סיטי – קובאן

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה לקובאן. בדרך נעצור לביקור בשמורת ציפורי הקצאל. לאחר מכן המשך נסיעה לקובאן, שנוסדה בשנת 1543 לספירה, ובסוף המאה ה- 19 הייתה למרכז לגידול קפה שנשלט ע"י  גרמנים שחלקם נטמעו בתרבות המקומית. עם ההגעה העברה למלון.

לינה בקובאן.

 

יום 3 קובאן – סמוק שמפיי – קובאן

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לסמוק שמפיי- פיסת גן עדן מיוחדת במינה. נרד במדרגות עץ אל העמק ושם נהנה מרחצה בבריכות מים טבעיות, המדורגות בסלע, בעלות מים צלולים בצבעי טורקיז יפהפיים.
לאחר מכן נסיעה חזרה לקובאן.
לינה בקובאן.

 

יום 4 קובאן – ליווינגסטון

לאחר ארוחת הבוקר, שיט על הנהר, ונסיעה לעיירה ליווינגסטון השוכנת על חוף הים הקריבי. תושביה של ליווינגסטון הם שחורי עור ודוברי אנגלית, תופעה יוצאת דופן בתחומי גואטמלה. נסייר בעיירה הקריבית, מכל מקום נשמעת מוסיקה אופיינית וריקודים, אשר יוצרים מקום בעל אווירה שונה וייחודית.
לינה בליווינגסטון.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 5 ליוינגסטון – ריו דולסה

לאחר ארוחת הבוקר, שיט לעבר העיירה ריו דולסה- "הנהר המתוק"- המחבר בין אגם איזבל לבין הים הקריבי. נבקר גם במפלים החמים. לאחר מכן, נסיעה חזרה ללינה בלווינגסטון.

 

יום 6 ריו דולסה – יאשה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לנסיעה של כשבעים וחמישה ק"מ ליאשה- הממוקמת במעבה הג'ונגל על גדות אגם יאשה. בעבר זו הייתה עיר המאיה השלישית בגודלה שאכלסה בשיאה כ-40,000 תושבים. חוקרים סבורים כי האתר שימש כאתר נופש לאצולת המאיה בתור הזהב. בעיר שרידי פירמידות, ארמונות ואף מצפה כוכבים חרב במרכז האגם. חלק מהפירמידות שוחזרו, ומאחת מהן משקיף נוף מרהיב אל אגם Yaxha המוקף יער טרופי עשיר בבעלי חיים. ארוחת צהרים במסעדה מקומית.
לאחר מכן נסיעה לפלורס והעברה למלון.

לינה בפלורס.

 

יום 7  טיקאל

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בטיקאל- העיר הגדולה והמפורסמת של בני המאיה שנבנתה עמוק בתוך הג'ונגל. רק הפירמידות המציצות מעל פני היער מסגירות את העובדה שבתוכו הייתה עיר גדולת ממדים, שבה פולחנים ופירמידות ענק שהגבוהה שבהן, הגיעה לגובה של 90 מטר. נסייר באתר ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של המקום, בני המזל ייפגשו גם בע"ח שחיים ביער הגשם- בעיקר קופים.
ארוחת צהרים במסעדה מקומית.
לינה בטיקאל.

 

יום 8 פלורס – גואטמלה סיטי – אנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לגואטמלה סיטי. עם ההגעה, איסוף משדה התעופה ונסיעה של כשעה לאנטיגואה. אנטיגואה היא מהיפות שבעריה הקולוניאליות של אמריקה, שימשה כבירתה של גואטמלה, עד שנהרסה ברעידת אדמה ב- 1,773. אנטיגואה ממוקמת למרגלות שלושה הרי געש המתנשאים לגובה של קרוב ל- 4,000 מ' מעל פני הים. התפרצויות הרי הגעש ורעשי האדמה החריבו את העיר ואת כפרי הסביבה פעמים אחדות בעבר.
לינה באנטיגואה.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 9 אנטיגואה

אנטיגואה- עיר הבירה העתיקה, הוקמה ע"י הספרדים ב-1543 והיא מציעה למטייל מבנים קולוניאליים יפהפיים, מוזיאונים, כנסיות, חצרות פאטיו של בתי מידות שהפכו למסעדות ומלונות בוטיק.

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור בעיר בינות לסמטאות המרוצפות אבן- תיחשפו לכנסיות ומנזרים, חצרות פנימיות וגלריות, שנראים כאילו הזמן פסק בהם מלכת.
אחה"צ חופשיים.
לינה באנטיגואה.

 

יום 10 אנטיגואה – הר הגעש פקייה

מוקדם בבוקר, נצא לטיול במעלה הר הגעש פקייה, אחד משלושת הרי הגעש המקיפים את אנטיגואה. הסיור כולל טיפוס במעלה ההר אל נקודה ממנה ניתן לראות בימים מסוימים את הלבה.

לאחר מכן נמשיך לביקור במטעי הקפה תוך צפייה בתהליכי הגידול והייצור.
לינה באנטיגואה.

 

יום 11 אנטיגואה – קצלטננגו

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כשעתיים וחצי, לעבר צ'יצ'יקסטננגו. זהו כפר ציורי, שרחובותיו מרוצפים אבן והעבר הקולוניאלי ניכר בבתיו. במרכזו של הכפר מזדקרת כנסייה גדולה ומרשימה, שנבנתה על חורבנו של מקדש לאלי המאיה.
עם ההגעה, נטייל בשוק הגדול והצבעוני ביותר במרכז-אמריקה. השוק המיוחד בצ'יצ'יקסטננגו מציע אריגים מיוחדים לאיזור, ערסלים ובגדים צבעוניים, פסלונים ומסכות המשמשות לפולחן, ועוד… לאחר מכן נבקר בכנסיית סנטו-תומס, בה שילוב פולחן דתי אלילי וטקסים של הנצרות הקתולית ונבקר בבית מלאכה למסכות פולחן. נטפס להר פסקואל אבך, שם נערכים טקסים פגאניים לאלי המאיה ולעיתים נערכים טקסי טיהור לבאי השוק הזקוקים לכך.

בהמשך, נצא בנסיעה של כשעה וחצי לעיירה קצלטננגו (Quetzaltenango), העיר השנייה בגודלה בגואטמלה, ובה מרוכזים מסחר ותעשיה. העיר משמשת כבסיס לטיולים בכפרי הסביבה באזור. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בקצלטננגו.

 

יום 12 קצלטננגו – אטיטלן

מרבית תושבי גואטמלה מכנים את העיר קצלטננגו בכינוי אותו העניקו לה בני הקיצ'ה מאיה: שלאחו. ובשמה הקצר- שלה. בעיני רבים קצלטננגו היא התגלמותה של עיר גואטמלית טיפוסית. העיר ממוקמת בדרום מערב גואטמלה למרגלות הרי הגעש סנטה מריה וסנטיגאגיטו.
העיר משמשת כמרכז מסחרי ומהווה בסיס יציאה לטיולים באזור.

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיורים בכפרי הסביבה. נבקר בעיירה זוניל (Zunil), עיירת שוק הררית קטנה ויפיפייה הממוקמת בעמק פורה. נבקר בכפר אלמולונגה, כפר של מגדלי ירקות ונתרשם מחיי המקומיים. נמשיך לביקור בעיירה סן פרנסיסקו אל אלטו היושבת על גבעה המשקיפה על קצלטננגו. העיירה משמשת כמרכז הטקסטיל של גואטמלה וניתן למצוא בין החנויות השונות: סוודרים, גרביים, שמיכות ועוד… בימי ו' מתקיים בעיירה שוק פתוח וצבעוני.
לאחר מכן, נמשיך לביקור בעיירה הקטנה סן אנדרס שקול.

לאחר מכן נצא בנסיעה של כשעתיים וחצי אל אגם אטיטלן.
להאגם הוא ללא ספק מהיפים ביותר ביבשת אמריקה, צבעו כחול עמוק והוא מוקף ב-3 הרי געש. לחופיו פזורים כפרי אינדיאנים שפרנסתם מבוססת על חקלאות (גידולי בצל, קפה, בננות ואבוקדו). בכל אחד מהכפרים פיתחו התושבים סגנונות אריגה ולבוש שונים. כאן ניתן להבין מדוע ניתן לגואטמלה הכינוי "ארץ הקשת בענן".

אגם אטיטלן נמצא באזור ההררי, שבמערבה של גואטמלה, האגם שוכן בגובה של 1,562 מ' מעל פני הים ותושביו נהנים מאקלים אביבי כל ימות השנה. בכפרים חיים בני שלושה שבטים, הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות. אלו הם הצוטוהילים (Tzutuhil), החיים בגדה הדרומית, הקצ'יקלים (Cachiqueles) בצפון-מזרח, והקיצ'ה (Quiche) שבצפון-מערב, כולם קשורים לתרבות המאיה.
עם ההגעה, העברה למלון.
לינה באטיטלן.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 13 אטיטלן – שלושת הכפרים – אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשייט על אגם אטיטלן אל הכפר האינדיאני סנטיאגו דה אטיטלן. תראו את האריגים המיוחדים לכפר זה ואת הנשים היושבות בכיכר הכפר ומוכרות את הוויפיל, החולצות הרקומות פרחים וציפורים, האופייניות לאזור. בכפר ישנו פולחן מעניין לפסל עץ של מכשף המכונה מאשימון, אל השמאנים, אליו עולים לרגל מכל רחבי האזור לבקש עזרה וברכה ולערוך טקסי טראנס. נמשיך לביקור בכפר סן חואן לה לגונה ובכפר סן אנטוניו פלופו, כפר של מגדלי בצל ואורגי אריגים צבעוניים. נטפס אל הכנסייה, שם ניתן לראות את גברי הכפר עטויים חצאיות בצבע שחור לבן.
לינה באטיטלן.

 

יום 14 אטיטלן – סולולה

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לביקור בשוק המקומי של סולולה. זהו שוק מקומי, צפוף, אותנטי לחלוטין שבו ניתן למצוא את בני הכפרים באזור מוכרים פירות, ירקות, אריגים מיוחדים ועוד.
לינה באטיטלן.

 

יום 15 אטיטלן – יום חופשי

לאחר ארוחת הבוקר, תהנו מיום חופשי באטיטלן.
לינה באטיטלן.

 

יום 16 אטיטלן – לה מסייה – סאן קריסטובל

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כשלוש שעות אל מעבר הגבול עם מקסיקו (לה מסילה). נמשיך בנסיעה של כשלוש וחצי שעות לסאן קריסטובל, בדרך נעצור לביקור בשמורת האגמים מונטבלו. המשך נסיעה לסאן קריסטובל. עם ההגעה העברה למלון.

סאן קריסטובל דה לאס קאסאס היא עיירה קולוניאלית מתקופת השלטון הספרדי, היושבת בחבל צ'יפאס בדרום מקסיקו. העיירה יושבת ברמה הררית ומשמשת כבסיס יציאה לטיולים בין הכפרים של בני המאיה החיים בסביבה.
לינה בסאן קריסטובל.

 

יום 17 סאן קריסטובל – צ'אמולה – קניון סומידרו – סאן קריסטובל

לאחר ארוחת בוקר, נצא לסיור בסאן קריסטובל. נבקר בכנסיית סנטו דומינגו ואתרים נוספים בעיר. לאחר מכן, נצא לביקור בכפרים של בני המאיה תוך הצצה אל תוך חייהם המסורתיים. נבקר בכפר סאן חואן צ'מואלה המשתייך לבני הצוציל, ונהנה מהשוק המקומי. נסייר בין סמטאות הכפר בין איכרים ובעלי מלאכה הלבושים בבגדים מסורתיים וססגוניים ומוכרים את מרכולתם.
נמשיך לביקור בכפר סן לורנסו סינקן, כפר נוסף של בני הצוציל.
לאחר מכן נסע אל הכפר Chiapa de Corzo ממנו נצא לשייט משותף מרהיב אל קניון סומידרו (Cañon del Sumidero), קניון ענק עם מצוקים עצומים ויפהפיים המגיעים לגובה של כקילומטר משני צדי הנהר. במהלך השייט תוכלו לצפות בבעלי חיים שונים החיים בנהר.
לינה בסאן קריסטובל.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 18 סאן קריסטובל – מיסול הא – אגווה אסול – פאלנקה

לאחר ארוחת הבוקר, נסע כ-3.5 שעות ליום טיול בשמורת המפלים אגואה אזול (Agua Azul) (מומלץ להביא בגד ים לרחצה). עם הגעה לאגואה אזול- נהנה מיום טיול בין השבילים ונגיע לאזור בו נמצאים מפלים שוצפים ובריכות בצבעי ירוק- טורקיז.
בתום הסיור, נצא בנסיעה אל פאלנקה (Palenque), הממוקמת בכס המלכות של הג'ונגל. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפאלנקה.

 

יום 19 פאלנקה – וילהרמוסה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור באתר העתיקות הקדום פאלנקה. השם פאלנקה הוענק לאתר על ידי הספרדים. כינוי בני המאיה לעיר הוא באק (Baak). העיר חבויה תחת מעטה ג'ונגל. נבקר באתר הקבורה של המלך פאקל, בן לשושלת ששלטה בפאלנקה והביאה עמה לעיר שגשוג רב. העיר הגיעה לשיאה בין השנים 600-700 לספירה וניתן לראות זאת בשרידיה. נסייר בין שרידי ארמונות, פירמידות ומקדשים עתיקים.

לאחר מכן, נצא בנסיעה לוילהרמוסה. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בוילהרמוסה.

 

יום 20 וילהרמוסה – טאוטיהואקאן- מקסיקו סיטי

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בוילהרמוסה בפארק הפתוח לה-ונטה בו מצויים שרידי התרבות האולמקית.
לאחר מכן נסיעה לטאוטיהואקאן או בשמה המתורגם "המקום בו נולדו האלים". זהו אתר ארכיאולוגי יוצא דופן, המציג את גאוניותם של אנשים בתקופה העתיקה. העיר, הממוקמת כ-50 ק"מ ממקסיקו סיטי, היא שרידיה של עיר עתיקה וגדולה, אשר איכלסה בעברה 200,000 איש בקירוב. נתרשם מהמקדשים ומהפירמידות המרהיבים, ביניהם פירמידת הירח, פירמידת השמש וכיכר המצודה. ארוחת צהריים במסעדה מקומית.
בהמשך נסיעה למקסיקו סיטי. עם ההגעה העברה למלון.

לינה במקסיקו סיטי.

 

ימים 22 – 21 מקסיקו סיטי – קנקון

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לקנקון, עיר הנופש המדהימה והמפורסמת ביותר במקסיקו. עם ההגעה העברה למלון.

תהנו מימים חופשיים בחופים של קנקון. לינה בקנקון על בסיס ארוחת בוקר.

 

יום 23 קנקון – שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

עוד בנושא
מטיילים ממליצים