עתיקות וטבע עשיר

19 ימי טיול אל העתיקות של גואטמלה, חופיה של מקסיקו ונופיה של קוסטה ריקה. נבקר במפלי לה פאז, ובהר הגעש ארנל, נצפה בפירמידות העתיקות במקסיקו, ונצא לשייט באגם אטיטלן.

אנו מציעים טיולים לקוסטה ריקה לנוסע העצמאי עם שפע אפשרויות בחירה של נהג/מדריך פרטי, נהג צמוד, הסעות פרטיות או משותפות או רכב ארבע על ארבע שכור…


תכנית הטיול:

יום 1 הגעה – מקסיקו סיטי

נחיתה במקסיקו סיטי, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.

מקסיקו סיטי, בירתה של מקסיקו, הוקמה על חורבות טנוצ'טיטלן- בירת האימפריה האצטקית. בהדרגה הפכה למגאלופוליס המאכלס למעלה מ-26 מליון נפש.
לינה במקסיקו סיטי.

 

יום 2 מקסיקו סיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיורים בעיר. נסייר במרכז ההיסטורי של העיר, בכיכר הזוקלו, בארמון הנשיא, בקתדראלה הגדולה ובשווקי העיר.
לאחר מכן ניסע לביקור בקריית האוניברסיטה ברובע קויואקאן (Coyoacán) בחלקה הדרומי של מקסיקו סיטי, כולל ביקור במוזאון פרידה קאלו הידוע בכינויו "הבית הכחול". בבית זה נולדה קאלו וחיה את רוב שנותיה.
לינה במקסיקו סיטי.

 

יום 3 מקסיקו סיטי – קורנבקה – טקסקו – מקסיקו סיטי

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה של כ-160 ק"מ לעבר "עיר הכסף" היפיפייה טקסקו (Taxco) שנוסדה בשנת 1529 והתפרסמה הודות למכרות הכסף והזהב שבה. בדרך נעצור לביקור בקורנבקה (Cuernavaca), אחת הערים העתיקות ביותר במקסיקו. בעיר נמצאת כנסיית טבילה ששימשה את הספרדים להמיר את דתם של האינדיאנים, וכן ארמון של הכובש קורטז, בו ציור קיר של דייגו ריברה, המתאר את הכיבוש הספרדי.

נמשיך בנסיעה לטקסקו, נטייל ברחובות העיר הססגוניים ונתרשם ממגוון כלי הכסף וחפצי האמנות המקומית. לאחר מכן נבקר בכנסיית "סנטה פריסקה" הבנויה מאבנים ורודות. אחה"צ נסיעה חזרה למקסיקו סיטי והעברה למלון.
לינה במקסיקו סיטי.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 4 מקסיקו סיטי – טאוטיהואקאן – גואדלופה – מקסיקו סיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לטאוטיהואקאן (Teotihuacan) או בשמה המתורגם "המקום בו נולדו האלים". זהו אתר ארכיאולוגי יוצא דופן, המציג את גאוניותם של אנשים בתקופה העתיקה. העיר, הממוקמת כ-50 ק"מ ממקסיקו סיטי, היא שרידיה של עיר עתיקה וגדולה, אשר איכלסה בעברה 200,000 איש בקירוב. נתרשם מהמקדשים ומהפירמידות המרהיבים, ביניהם פירמידת הירח, פירמידת השמש וכיכר המצודה.

לאחר מכן נמשיך לסיור במקדש גואדלופה (Guadalupe).
לאחר מכן נסיעה חזרה למקסיקו סיטי והעברה למלון.
לינה במקסיקו סיטי.

 

יום 5 מקסיקו סיטי – סן חוסה – מפלי לה פז – והר פואס – ארנל

מוקדם בבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לסן חוסה, בירת קוסטה ריקה. עם ההגעה מפגש עם נציגנו בשדה התעופה ונסיעה לכיוונה של שמורת הר הגעש "פואס".
נחלוף אזורי מרעה הררים וירוקים, בהם רועות פרות, נחלוף מדרונות ירוקים,צמחיה טרופית ובעיקר מטעי קפה, נמשיך אל שמורת מפלי לה פס. נרד בשביל מוסדר, אל בסיס המפלים. לפנינו סדרה של 6 מפלים שוצפים וגועשים, צמחייה טרופית סבוכה, שפע של פרפרים ובעלי כנף. סיור עצמאי בשמורת הר הגעש "פואס", שמאז התפרצות הלבה האחרונה נותרה בו מעיין צלקת, הפולטת מידי פעם גז ואפר. נצפה באגם טורקיז הממוקם בתחתית הלוע ובמפלי מים צלולים היוצרים מחזה מרהיב. לאחר מכן, סיור בחוות הקפה "דוקה" בו תהיו שותפים פעילים בתהליך הכנת הקפה הקוסטריקני המפורסם.

אחה"צ נסיעה של כ-3 שעות לאזור ארנל שבצפון מחוז אלאחואלה הקרוב לגבול עם ניקראגווה. באזור נוף שופע של ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו כל ימות השנה, נהרות גועשים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, הרבה צמחיה וחיות בר.
לינה בארנל.

 

יום 6 הר הגעש ארנל

לאחר ארוחת הבוקר, תיהנו מטיולים בסביבה. נתחיל בטיול הליכה של כ- 3 ק"מ, במהלכו תעברו בגשרים תלויים מוקפים ביער טרופי, תחזו בבע"ח, בצמחים ובחרקים האופייניים למקום.
לאחר מכן, תיהנו מרחצה במפלי המים של לה פורטונה,
ומארוחת צהרים במסעדה מקומית בעיירה. אחה"צ נצא לטיול שייקרב אתכם להר הגעש.
אין כמו לסיים את היום בארוחת ערב וטבילה במעיינות החמים של טבקון.

לינה בארנל.

 

יום 7 ארנל – קאנו נגרו – ארנל

מוקדם בבוקר, תצאו לכיוון שמורת קניו נגרו ׁׁ(Caño Negro). השמורה נחשבת לאחד מאתרי הצפייה בציפורים העשירים ביותר ביבשת, ומהווה מקלט למגוון רב של חיות כגון: קופים, לטאות, תנינים ועטלפים השוכנים בין הצמחיה הטבעית השופעת. ארוחת צהרים במסעדה מקומית.
לאחר מכן, נסיעה חזרה לארנל.
לינה בארנל.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 8 הר הגעש ארנל – מונטוורדה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה אל שמורת יער העננים מונטוורדה. זהו אזור יפהפה של יער עננים, המכונה גם "יער ערפל". זוהי תופעה מיוחדת של יערות גשם ירוקי עד שמקבלים משקעים בצורת עננים. היער מהווה בית גידול חם לעצלנים, נחשים, קופים, מיני פרפרים שונים ומגוון צבעוני של ציפורים.

אחה"צ נצא לסיור לילי בשמורה. נלך בשבילי יער העננים, ונצפה במגוון חיות הלילה כגון טרנטולות, עכבישים נוספים, צפרדעים, נחשים וזוחלים מיוחדים אחרים בפעילותם הלילית.
לינה במונטוורדה.

 

יום 9 מונטוורדה – גשרים תלויים – קנופי/ רכבל – מנואל אנטוניו

לאחר ארוחת בוקר, תהנו מסיור גשרים תלויים. זהו סיור גשרים צמרות עצים על מערכת גשרים, משם ניתן לחוות את יער הגשם.
לאחר מכן, תהנו מנסיעה ברכבל ומקנופי (אומגות) סוער בין צמרות העצים. הקנופי כולל כ- 15 כבלים, שמחוברים בפלטפורמות שרובן על צמרות העצים, כולל טרזן סווינג.

אחה"צ, נסיעה של כ- 4 שעות אל העיר קפוס, ולשמורה הקרובה אליה – מנואל אנטוניו (Manuel Antonio) שיושבת בחופי האוקיינוס השקט.
עם ההגעה העברה למלון.
לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 10 מנואל אנטוניו – סיור מנגרובים

בוקר חופשי במנואל אנטוניו.

אחה"צ- בהתאם לשעות הגאות והשפל, נצא לסיור ייחודי באיי דמאס. נשוט בקאנו ונצפה במערכת אקולוגית ייחודית של המנגרובים. בין בעלי החיים ניתן למצוא בהתאם למזל: עצלנים, תנינים, קופים, אנפות ומינים נוספים של חיות המחפשות את מזונם באזור.
לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 11 מנואל אנטוניו – קטמרן – סן חוסה

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת תיהנו מהפלגה על גבי קטמרן מנמל קפוס לשיט במים הכחולים מול חופי מנואל אנטוניו. בין בעלי החיים הנמצאים באזור זה, ניתן למצוא בהתאם למזל דולפינים, לווייתנים, צבי ים, דגי מנטה ריי וציפורי ים כגון שקנאים, איביסים ועוד. נעגון באחד המפרצונים המוגנים במפרץ בייסנז לשחייה ושנורקלינג. ארוחת צהרים תוגש על סיפון הקטמרן.

אחה"צ, נצא בנסיעה חזרה של כ-3.5 שעות לסן חוסה.
לינה בסן חוסה.

 

יום 12 סן חוסה – גואטמלה סיטי – אנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לגואטמלה סיטי.

עם ההגעה נמשיך בנסיעה של כשעה לאנטיגואה. אנטיגואה היא מהיפות שבעריה הקולוניאליות של אמריקה, היא שימשה כבירתה של גואטמלה עד שנהרסה ברעידת אדמה ב- 1,773. אנטיגואה ממוקמת למרגלות שלושה הרי געש המתנשאים לגובה של קרוב ל- 4,000 מ' מעל פני הים. התפרצויות הרי הגעש ורעשי האדמה החריבו את העיר ואת כפרי הסביבה פעמים אחדות בעבר. עם ההגעה העברה למלון,

לינה באנטיגואה.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 13  אנטיגואה – יום סיור בעיר ובסביבתה

אנטיגואה- עיר הבירה העתיקה, הוקמה ע"י הספרדים ב-1543 והיא מציעה למטייל מבנים קולוניאליים יפהפיים, מוזיאונים, כנסיות, חצרות פאטיו של בתי מידות שהפכו למסעדות ומלונות בוטיק.

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור בעיר בינות לסמטאות המרוצפות אבן- תיחשפו לכנסיות ומנזרים, חצרות פנימיות וגלריות, שנראים כאילו הזמן פסק בהם מלכת.
אחה"צ חופשיים.
לינה באנטיגואה.

 

יום 14 הר הגעש פקייה

מוקדם בבוקר, נצא לטיול במעלה הר הגעש פקייה, אחד משלושת הרי הגעש המקיפים את אנטיגואה. הסיור כולל טיפוס במעלה ההר אל נקודה ממנה ניתן לראות בימים מסוימים את הלבה.

לאחר מכן נמשיך לביקור במטעי הקפה תוך צפייה בתהליכי הגידול והייצור.
לינה באנטיגואה.

 

יום 15 אנטיגואה – אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כשעתיים וחצי לעבר אגם אטיטלן. האגם הוא ללא ספק מהיפים ביותר ביבשת אמריקה, צבעו כחול עמוק והוא מוקף ב-3 הרי געש. לחופיו פזורים כפרי אינדיאנים שפרנסתם מבוססת על חקלאות (גידולי בצל, קפה, בננות ואבוקדו). בכל אחד מהכפרים פיתחו התושבים סגנונות אריגה ולבוש שונים. כאן ניתן להבין מדוע ניתן לגואטמלה הכינוי "ארץ הקשת בענן".

אגם אטיטלן נמצא באזור ההררי, שבמערבה של גואטמלה, האגם שוכן בגובה של 1,562 מ' מעל פני הים ותושביו נהנים מאקלים אביבי כל ימות השנה. בכפרים חיים בני שלושה שבטים, הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות. אלו הם הצוטוהילים (Tzutuhil), החיים בגדה הדרומית, הקצ'יקלים (Cachiqueles) בצפון-מזרח, והקיצ'ה (Quiche) שבצפון-מערב, כולם קשורים לתרבות המאיה.

עם ההגעה, נבקר בשמורת הטבע היפיפייה באטיטלן. בשמורה מסלולי הליכה עם נופים משגעים לאגם ולהרים, מקווי מים שונים ומפלים. תטיילו בתוך מטעי קפה, ותוכלו לצפות בבעלי חיים. קיימת בשמורה גם חוות פרפרים אשר מכילה בתוכה מגוון רב של פרפרים שונים וצבעוניים. לאחר מכן העברה למלון.
לינה באטיטלן.

 

יום 16 אטיטלן – שייט לשלושת הכפרים

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשייט על אגם אטיטלן אל הכפר האינדיאני סנטיאגו דה אטיטלן. תראו את האריגים המיוחדים לכפר זה ואת הנשים היושבות בכיכר הכפר ומוכרות את הוויפיל, החולצות הרקומות פרחים וציפורים, האופייניות לאזור. בכפר ישנו פולחן מעניין לפסל עץ של מכשף המכונה מאשימון, אל השמאנים, אליו עולים לרגל מכל רחבי האזור לבקש עזרה וברכה ולערוך טקסי טראנס. נמשיך לביקור בכפר סן חואן לה לגונה ובכפר סן אנטוניו פלופו, כפר של מגדלי בצל ואורגי אריגים צבעוניים. נטפס אל הכנסייה, שם ניתן לראות את גברי הכפר עטויים חצאיות בצבע שחור לבן.
לינה באטיטלן.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 17 אטיטלן – צ'יצ'קסטננגו – גואטמלה סיטי – טיקאל

לאחר ארוחת בוקר, נסיעה של שעה ורבע לעבר השוק המיוחד בצ'יצ'יקסטננגו. בשוק ניתן לראות אריגים מיוחדים לאזור, ערסלים ובגדים צבעוניים, פסלונים ומסכות המשמשות לפולחן, ועוד… נטייל בשוק הגדול והצבעוני ביותר במרכז-אמריקה. לאחר מכן נבקר בכנסיית סנטו-תומס, בה שילוב פולחן דתי אלילי וטקסים של הנצרות הקתולית ונבקר בבית מלאכה למסכות פולחן. נטפס להר פסקואל אבך שם נערכים טקסים פגאניים לאלי המאיה ולעיתים נערכים טקסי טיהור לבאי השוק הזקוקים לכך.

לאחר מכן, נסיעה של כשעתיים לגואטמלה סיטי. עם ההגעה, העברה לשדה התעופה לטיסה לפלורס, עיר המשמשת כבסיס ליציאה לסיורים באתר העתיקות טיקאל. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפלורס.

 

יום 18 פלורס- בטיקאל

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בטיקאל- העיר הגדולה והמפורסמת של בני המאיה שנבנתה עמוק בתוך הג'ונגל. רק הפירמידות המציצות מעל פני היער מסגירות את העובדה שבתוכו הייתה עיר גדולת ממדים, שבה פולחנים ופירמידות ענק שהגבוהה שבהן, הגיעה לגובה של 90 מטר. נסייר באתר ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של המקום, בני המזל ייפגשו גם בע"ח שחיים ביער הגשם- בעיקר קופים.
ארוחת צהרים במסעדה מקומית.
לינה בטיקאל.

 

יום 19 פלורס – גואטמלה סיטי – שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לגואטמלה סיטי. המשך טיסה חזרה ארצה.

עתיקות וטבע עשיר


תכנית הטיול:

יום 1 הגעה – מקסיקו סיטי

נחיתה במקסיקו סיטי, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.

מקסיקו סיטי, בירתה של מקסיקו, הוקמה על חורבות טנוצ'טיטלן- בירת האימפריה האצטקית. בהדרגה הפכה למגאלופוליס המאכלס למעלה מ-26 מליון נפש.
לינה במקסיקו סיטי.

 

יום 2 מקסיקו סיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיורים בעיר. נסייר במרכז ההיסטורי של העיר, בכיכר הזוקלו, בארמון הנשיא, בקתדראלה הגדולה ובשווקי העיר.
לאחר מכן ניסע לביקור בקריית האוניברסיטה ברובע קויואקאן (Coyoacán) בחלקה הדרומי של מקסיקו סיטי, כולל ביקור במוזאון פרידה קאלו הידוע בכינויו "הבית הכחול". בבית זה נולדה קאלו וחיה את רוב שנותיה.
לינה במקסיקו סיטי.

 

יום 3 מקסיקו סיטי – קורנבקה – טקסקו – מקסיקו סיטי

לאחר ארוחת הבוקר נסיעה של כ-160 ק"מ לעבר "עיר הכסף" היפיפייה טקסקו (Taxco) שנוסדה בשנת 1529 והתפרסמה הודות למכרות הכסף והזהב שבה. בדרך נעצור לביקור בקורנבקה (Cuernavaca), אחת הערים העתיקות ביותר במקסיקו. בעיר נמצאת כנסיית טבילה ששימשה את הספרדים להמיר את דתם של האינדיאנים, וכן ארמון של הכובש קורטז, בו ציור קיר של דייגו ריברה, המתאר את הכיבוש הספרדי.

נמשיך בנסיעה לטקסקו, נטייל ברחובות העיר הססגוניים ונתרשם ממגוון כלי הכסף וחפצי האמנות המקומית. לאחר מכן נבקר בכנסיית "סנטה פריסקה" הבנויה מאבנים ורודות. אחה"צ נסיעה חזרה למקסיקו סיטי והעברה למלון.
לינה במקסיקו סיטי.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 4 מקסיקו סיטי – טאוטיהואקאן – גואדלופה – מקסיקו סיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לטאוטיהואקאן (Teotihuacan) או בשמה המתורגם "המקום בו נולדו האלים". זהו אתר ארכיאולוגי יוצא דופן, המציג את גאוניותם של אנשים בתקופה העתיקה. העיר, הממוקמת כ-50 ק"מ ממקסיקו סיטי, היא שרידיה של עיר עתיקה וגדולה, אשר איכלסה בעברה 200,000 איש בקירוב. נתרשם מהמקדשים ומהפירמידות המרהיבים, ביניהם פירמידת הירח, פירמידת השמש וכיכר המצודה.

לאחר מכן נמשיך לסיור במקדש גואדלופה (Guadalupe).
לאחר מכן נסיעה חזרה למקסיקו סיטי והעברה למלון.
לינה במקסיקו סיטי.

 

יום 5 מקסיקו סיטי – סן חוסה – מפלי לה פז – והר פואס – ארנל

מוקדם בבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לסן חוסה, בירת קוסטה ריקה. עם ההגעה מפגש עם נציגנו בשדה התעופה ונסיעה לכיוונה של שמורת הר הגעש "פואס".
נחלוף אזורי מרעה הררים וירוקים, בהם רועות פרות, נחלוף מדרונות ירוקים,צמחיה טרופית ובעיקר מטעי קפה, נמשיך אל שמורת מפלי לה פס. נרד בשביל מוסדר, אל בסיס המפלים. לפנינו סדרה של 6 מפלים שוצפים וגועשים, צמחייה טרופית סבוכה, שפע של פרפרים ובעלי כנף. סיור עצמאי בשמורת הר הגעש "פואס", שמאז התפרצות הלבה האחרונה נותרה בו מעיין צלקת, הפולטת מידי פעם גז ואפר. נצפה באגם טורקיז הממוקם בתחתית הלוע ובמפלי מים צלולים היוצרים מחזה מרהיב. לאחר מכן, סיור בחוות הקפה "דוקה" בו תהיו שותפים פעילים בתהליך הכנת הקפה הקוסטריקני המפורסם.

אחה"צ נסיעה של כ-3 שעות לאזור ארנל שבצפון מחוז אלאחואלה הקרוב לגבול עם ניקראגווה. באזור נוף שופע של ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו כל ימות השנה, נהרות גועשים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, הרבה צמחיה וחיות בר.
לינה בארנל.

 

יום 6 הר הגעש ארנל

לאחר ארוחת הבוקר, תיהנו מטיולים בסביבה. נתחיל בטיול הליכה של כ- 3 ק"מ, במהלכו תעברו בגשרים תלויים מוקפים ביער טרופי, תחזו בבע"ח, בצמחים ובחרקים האופייניים למקום.
לאחר מכן, תיהנו מרחצה במפלי המים של לה פורטונה,
ומארוחת צהרים במסעדה מקומית בעיירה. אחה"צ נצא לטיול שייקרב אתכם להר הגעש.
אין כמו לסיים את היום בארוחת ערב וטבילה במעיינות החמים של טבקון.

לינה בארנל.

 

יום 7 ארנל – קאנו נגרו – ארנל

מוקדם בבוקר, תצאו לכיוון שמורת קניו נגרו ׁׁ(Caño Negro). השמורה נחשבת לאחד מאתרי הצפייה בציפורים העשירים ביותר ביבשת, ומהווה מקלט למגוון רב של חיות כגון: קופים, לטאות, תנינים ועטלפים השוכנים בין הצמחיה הטבעית השופעת. ארוחת צהרים במסעדה מקומית.
לאחר מכן, נסיעה חזרה לארנל.
לינה בארנל.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 8 הר הגעש ארנל – מונטוורדה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה אל שמורת יער העננים מונטוורדה. זהו אזור יפהפה של יער עננים, המכונה גם "יער ערפל". זוהי תופעה מיוחדת של יערות גשם ירוקי עד שמקבלים משקעים בצורת עננים. היער מהווה בית גידול חם לעצלנים, נחשים, קופים, מיני פרפרים שונים ומגוון צבעוני של ציפורים.

אחה"צ נצא לסיור לילי בשמורה. נלך בשבילי יער העננים, ונצפה במגוון חיות הלילה כגון טרנטולות, עכבישים נוספים, צפרדעים, נחשים וזוחלים מיוחדים אחרים בפעילותם הלילית.
לינה במונטוורדה.

 

יום 9 מונטוורדה – גשרים תלויים – קנופי/ רכבל – מנואל אנטוניו

לאחר ארוחת בוקר, תהנו מסיור גשרים תלויים. זהו סיור גשרים צמרות עצים על מערכת גשרים, משם ניתן לחוות את יער הגשם.
לאחר מכן, תהנו מנסיעה ברכבל ומקנופי (אומגות) סוער בין צמרות העצים. הקנופי כולל כ- 15 כבלים, שמחוברים בפלטפורמות שרובן על צמרות העצים, כולל טרזן סווינג.

אחה"צ, נסיעה של כ- 4 שעות אל העיר קפוס, ולשמורה הקרובה אליה – מנואל אנטוניו (Manuel Antonio) שיושבת בחופי האוקיינוס השקט.
עם ההגעה העברה למלון.
לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 10 מנואל אנטוניו – סיור מנגרובים

בוקר חופשי במנואל אנטוניו.

אחה"צ- בהתאם לשעות הגאות והשפל, נצא לסיור ייחודי באיי דמאס. נשוט בקאנו ונצפה במערכת אקולוגית ייחודית של המנגרובים. בין בעלי החיים ניתן למצוא בהתאם למזל: עצלנים, תנינים, קופים, אנפות ומינים נוספים של חיות המחפשות את מזונם באזור.
לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 11 מנואל אנטוניו – קטמרן – סן חוסה

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת תיהנו מהפלגה על גבי קטמרן מנמל קפוס לשיט במים הכחולים מול חופי מנואל אנטוניו. בין בעלי החיים הנמצאים באזור זה, ניתן למצוא בהתאם למזל דולפינים, לווייתנים, צבי ים, דגי מנטה ריי וציפורי ים כגון שקנאים, איביסים ועוד. נעגון באחד המפרצונים המוגנים במפרץ בייסנז לשחייה ושנורקלינג. ארוחת צהרים תוגש על סיפון הקטמרן.

אחה"צ, נצא בנסיעה חזרה של כ-3.5 שעות לסן חוסה.
לינה בסן חוסה.

 

יום 12 סן חוסה – גואטמלה סיטי – אנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לגואטמלה סיטי.

עם ההגעה נמשיך בנסיעה של כשעה לאנטיגואה. אנטיגואה היא מהיפות שבעריה הקולוניאליות של אמריקה, היא שימשה כבירתה של גואטמלה עד שנהרסה ברעידת אדמה ב- 1,773. אנטיגואה ממוקמת למרגלות שלושה הרי געש המתנשאים לגובה של קרוב ל- 4,000 מ' מעל פני הים. התפרצויות הרי הגעש ורעשי האדמה החריבו את העיר ואת כפרי הסביבה פעמים אחדות בעבר. עם ההגעה העברה למלון,

לינה באנטיגואה.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 13  אנטיגואה – יום סיור בעיר ובסביבתה

אנטיגואה- עיר הבירה העתיקה, הוקמה ע"י הספרדים ב-1543 והיא מציעה למטייל מבנים קולוניאליים יפהפיים, מוזיאונים, כנסיות, חצרות פאטיו של בתי מידות שהפכו למסעדות ומלונות בוטיק.

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור בעיר בינות לסמטאות המרוצפות אבן- תיחשפו לכנסיות ומנזרים, חצרות פנימיות וגלריות, שנראים כאילו הזמן פסק בהם מלכת.
אחה"צ חופשיים.
לינה באנטיגואה.

 

יום 14 הר הגעש פקייה

מוקדם בבוקר, נצא לטיול במעלה הר הגעש פקייה, אחד משלושת הרי הגעש המקיפים את אנטיגואה. הסיור כולל טיפוס במעלה ההר אל נקודה ממנה ניתן לראות בימים מסוימים את הלבה.

לאחר מכן נמשיך לביקור במטעי הקפה תוך צפייה בתהליכי הגידול והייצור.
לינה באנטיגואה.

 

יום 15 אנטיגואה – אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כשעתיים וחצי לעבר אגם אטיטלן. האגם הוא ללא ספק מהיפים ביותר ביבשת אמריקה, צבעו כחול עמוק והוא מוקף ב-3 הרי געש. לחופיו פזורים כפרי אינדיאנים שפרנסתם מבוססת על חקלאות (גידולי בצל, קפה, בננות ואבוקדו). בכל אחד מהכפרים פיתחו התושבים סגנונות אריגה ולבוש שונים. כאן ניתן להבין מדוע ניתן לגואטמלה הכינוי "ארץ הקשת בענן".

אגם אטיטלן נמצא באזור ההררי, שבמערבה של גואטמלה, האגם שוכן בגובה של 1,562 מ' מעל פני הים ותושביו נהנים מאקלים אביבי כל ימות השנה. בכפרים חיים בני שלושה שבטים, הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות. אלו הם הצוטוהילים (Tzutuhil), החיים בגדה הדרומית, הקצ'יקלים (Cachiqueles) בצפון-מזרח, והקיצ'ה (Quiche) שבצפון-מערב, כולם קשורים לתרבות המאיה.

עם ההגעה, נבקר בשמורת הטבע היפיפייה באטיטלן. בשמורה מסלולי הליכה עם נופים משגעים לאגם ולהרים, מקווי מים שונים ומפלים. תטיילו בתוך מטעי קפה, ותוכלו לצפות בבעלי חיים. קיימת בשמורה גם חוות פרפרים אשר מכילה בתוכה מגוון רב של פרפרים שונים וצבעוניים. לאחר מכן העברה למלון.
לינה באטיטלן.

 

יום 16 אטיטלן – שייט לשלושת הכפרים

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשייט על אגם אטיטלן אל הכפר האינדיאני סנטיאגו דה אטיטלן. תראו את האריגים המיוחדים לכפר זה ואת הנשים היושבות בכיכר הכפר ומוכרות את הוויפיל, החולצות הרקומות פרחים וציפורים, האופייניות לאזור. בכפר ישנו פולחן מעניין לפסל עץ של מכשף המכונה מאשימון, אל השמאנים, אליו עולים לרגל מכל רחבי האזור לבקש עזרה וברכה ולערוך טקסי טראנס. נמשיך לביקור בכפר סן חואן לה לגונה ובכפר סן אנטוניו פלופו, כפר של מגדלי בצל ואורגי אריגים צבעוניים. נטפס אל הכנסייה, שם ניתן לראות את גברי הכפר עטויים חצאיות בצבע שחור לבן.
לינה באטיטלן.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 17 אטיטלן – צ'יצ'קסטננגו – גואטמלה סיטי – טיקאל

לאחר ארוחת בוקר, נסיעה של שעה ורבע לעבר השוק המיוחד בצ'יצ'יקסטננגו. בשוק ניתן לראות אריגים מיוחדים לאזור, ערסלים ובגדים צבעוניים, פסלונים ומסכות המשמשות לפולחן, ועוד… נטייל בשוק הגדול והצבעוני ביותר במרכז-אמריקה. לאחר מכן נבקר בכנסיית סנטו-תומס, בה שילוב פולחן דתי אלילי וטקסים של הנצרות הקתולית ונבקר בבית מלאכה למסכות פולחן. נטפס להר פסקואל אבך שם נערכים טקסים פגאניים לאלי המאיה ולעיתים נערכים טקסי טיהור לבאי השוק הזקוקים לכך.

לאחר מכן, נסיעה של כשעתיים לגואטמלה סיטי. עם ההגעה, העברה לשדה התעופה לטיסה לפלורס, עיר המשמשת כבסיס ליציאה לסיורים באתר העתיקות טיקאל. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפלורס.

 

יום 18 פלורס- בטיקאל

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בטיקאל- העיר הגדולה והמפורסמת של בני המאיה שנבנתה עמוק בתוך הג'ונגל. רק הפירמידות המציצות מעל פני היער מסגירות את העובדה שבתוכו הייתה עיר גדולת ממדים, שבה פולחנים ופירמידות ענק שהגבוהה שבהן, הגיעה לגובה של 90 מטר. נסייר באתר ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של המקום, בני המזל ייפגשו גם בע"ח שחיים ביער הגשם- בעיקר קופים.
ארוחת צהרים במסעדה מקומית.
לינה בטיקאל.

 

יום 19 פלורס – גואטמלה סיטי – שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לגואטמלה סיטי. המשך טיסה חזרה ארצה.

עוד בנושא
מטיילים ממליצים