טבע פראי ותרבות

נסייר בהוואנה בירת קובהֿ ובעמק ויניאלס, נמשיך לטרינידד, נטוס לסן חוסה ונבקר בשמורת הטבע טורטוגרו ובהר הגעש ארנל, נמשיך לאנטיגואה ונצא לשייט באגם אטיטלן, נבקר בשוק המפורסם של צ׳יצ׳יקסטננגו ונסיים בטיקאל

תוכלו לטייל בקובה  גואטמלה וקוסטה ריקה בנוחות מרבית. אנו מציעים טיולים בתפירה אישית. הטיולים בקובה וגואטמלה בליווי מדריך פרטי דובר אנגלית ע"מ לאפשר לכם לטייל בקצב ובסגנון שלכם. , בקוסטה ריקה תמצאו  שפע אפשרויות בחירה: נהג/מדריך פרטי, נהג צמוד, הסעות פרטיות או משותפות או רכב ארבע על ארבע שכור…


תכנית הטיול :

יום 1 הגעה להוואנה

נחיתה בהוואנה, בירת קובה. זוהי עיר בעלת אופי מיוחד, בה הזמן עצר מלכת והיא נותרה אפופה בקסם ישן. הוואנה מתאפיינת בארכיטקטורה קולוניאלית מרשימה, קצב המוסיקה הבוקע מהברים השכונתיים ומכוניות שנלקחו מקטלוג לאספנים… עם ההגעה, העברה למלון.

לינה בהוואנה.

 

יום 2 הוואנה – יום סיור

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בהוואנה. נצא לתצפית ייחודית מה"קמרה אוסקורה". נהנה מקוקטייל קובני ולאחריו ארוחת צהריים במסעדה מקומית. לאחר מכן נסייר ברחבי העיר ברכב פתוח. לאחר מכן נמשיך אל מבצר Morro-Cabana שנבנה בשנת 1589 ונהנה מתצפית מרהיבה על מפרץ הוואנה. לאחר מכן נמשיך אל ביתו של ה"גאודי הקובני" חוזה פוסטר ונתרשם מיצירותיו. נסיים בקוקטייל קובני בבר של מלון מקומי.

ארוחת ערב ב"שולחן הקשה ביותר להשגה" בהוואנה, שהתפרסם בעקבות הסרט תותים ושוקולד שהיה מועמד לאוסקר בשנת 1992, ואפילו מלכת ספרד ביקרה במסעדה המיוחדת…
לינה בהוואנה.

 

יום 3 הוואנה – וינאלס- הוואנה

מוקדם בבוקר נצא ליום טיול בעמק ויניאלס שבמחוז פינאר דל ריו, שמורת טבע מקסימה, בה גדל הטבק הטוב בעולם. זהו עמק קארסטי המשתרע על שטח של 132 קמ"ר ואשר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1999.

נערוך סיורים בעמק, נבקר במפעל לייצור אוכוהול. נמשיך לביקור בביתו של חקלאי המגדל טבק, שם נראה את שלבי ייצור הסיגרים מהקטיף ועד למפעל הייצור. לאחר מכן, נבקר במורל דה לה פרה-היסטוריה, ציור קיר באורך 120 מטרים ובגובה של 80 מטרים, שצוייר בשנת 1961 ומתאר את שלבי האבולוציה. ארוחת צהריים במסעדה מקומית.
לאחר מכן נסיעה חזרה להוואנה והעברה למלון.
לינה בהוואנה.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 4 הוואנה- סיאנפואגוס- טרינידד

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה לכיוון טרינידד (כ-335 ק"מ).
בדרך נעצור בסיינפואגוס המרוחקת כ- 250 ק"מ דרומית להוואנה. נערוך סיור בעיר ונצפה במבנים הניאוקלסיים שנותרו בעיר מהמאה ה-19. נבקר בארמון "פלאסיו דל וואלה" אשר שימש את סוחרי הסוכר העשירים. בארמון מצוי שילוב ארכיטקטוני מעניין של מספר תקופות, ונבקר בתיאטרון תומאס טרי הנבנה בשנת 1887. לאחר מכן נהנה מקוקטייל בבר מקומי. ארוחת צהרים במסעדה מקומית.

לאחר מכן המשך נסיעה אל טרינידד שהייתה בעבר מרכז גידולי הסוכר של הספרדים אשר כבשו את קובה לפני למעלה מ-500 שנה.
טרינידד היא ללא ספק אחת הערים היפות והמרתקות ביתר בקובה. היא ממוקמת לחוף ימה הקריבי של קובה במרכז המדינה והיא מכילה כמה מהחופים היפים ביותר של קובה כולה. כיום זוהי עיר גדולה עם 80,000 תושבים. בעבר גרו בה לא מעט אנשים עמידים אשר הקימו בה אחוזות ענק ומעונות פאר בהם חיו את חייהם הטובים ופיקחו מקרוב על עבדיהם השחורים שעמלו רוב שעות היום בשדות קני הסוכר שהיו רווחים כאן מאוד והיוו את ענף התעשייה המרכזי של קובה לפני עידן עצמאותה.
לאחר קבלת עצמאותה, ננטשה ונזנחה טרינידד וקרנה ירד. היא נותרה עיר קולוניאלית עתיקה שהזמן בה כאילו עצר מלכת: רחובותיה הקטנים צרים ומרוצפים באבנים משתלבות, בתיה צבעוניים ונמוכים ורק מספר מבנים ארכיטקטוניים גדולים של כנסיות ומרכזים דתיים נשארו כעדות לתקופת הפריחה של העיר בסביבות המאה ה-19.
עם ההגעה, נבקר בבית Templo de Santeria Yamaya, מוזיאון הסנטריה של טרינידד. לאחר מכן נהנה מקוקטייל קובני בבר מקומי. לאחר מכן העברה למלון.
לינה בטרינידד.

 

יום 5 סיאנפואגוס – טרינידד

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיורים בטרינידד.
נערוך ביקור בעיר העתיקה- שמורה ארכיטקטונית נהדרת, שהוכרזה ע"י אונסק"ו כיעד לשימור עבור המורשת התרבותית העולמית. נטייל בכיכר העיר, נבקר במוזיאון ההיסטורי ובמוזיאון הרומנטי Palacio Brunet, בכנסייה היפיפיה והגדולה ביותר בקובה (Iglesia Parroquial de la Santísima) ונהנה גם מזמן חופשי להסתובבות בשוק המקומי.

אחה"צ נצא לנסיעה חוויתית ברכבת קיטור ישנה הרתומה לקטר קיטור מתנשף, המוביל קרונות תיירים. זוהי דוגמא לרכבות הישנות שפעלו בזמנו ברחבי מטעי הסוכר, והובילו את תוצרת המטעים ממקום למקום. הרכבת חולפת בעמק יפיפה עד לשדות הסוכר. נסיעה חזרה ברכב לטרינידד והעברה למלון.
לינה בטרינידד.

 

יום 6 טרינידד – סנטה קלרה – האי קאיו סאנטה מריה

לאחר ארוחת הבוקר נחלוף בנסיעה על שלוחות ההרים של הרי האסקאמברי, השניים בגובהם בקובה. בדרך נעבור בסנטה קלרה, העיר המסמלת יותר משאר הערים בקובה את לוחם החופש הידוע צ'ה גווארה ובה הוא קבור .נבקר במונומנט המפואר שהוקם לזכרו של צ'ה גווארה בכיכר המרכזית בעיר.
ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

נמשיך בנסיעה אל האי קאיו סנטה מריה (Cayo Santa Maria)  הממוקם 45 ק"מ מקו החוף של קובה ומחובר ע"י כביש שנסלל על הים. אחה"צ זמן חופשי להנות מהחופים היפים ומהאוירה המיוחדת.
לינה בקאיו סאנטה מריה.

 

יום 7 האי קאיו סאנטה מריה – שדה התעופה בהוואנה – סן חוזה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, נסיעה אל שדה התעופה של הוואנה לטיסה לסן חוסה, בירת קוסטה ריקה. עם ההגעה העברה למלון.

לינה בסן חוסה.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 8 סן חוסה – טורטוגרו

מוקדם בבוקר, הסעה לשמורת הטבע טורטוגרו העשירה בצמחיה טרופית ובבעלי חיים ומשמשת כמקום מושבם של צבי הים. בדרך נעצור לארוחת בוקר במסעדה מקומית. לאחר שנגיע לנמל של Matina/Caño Blanco, נמשיך בספינה בתעלות עד לשמורה.

עם ההגעה נתמקם בלודג' ונהנה מארוחת צהרים.
אחה"צ, תהנו מסיור בכפר המקומי. המפגש של הים עם היבשה בשילוב של טבע יפהפה יוצר אווירה משוחררת ומיוחדת שמאפיינת את תושבי הכפר הצבעוני הזה.
ארוחת ערב בלודג'.

השטח הוכרז כמוגן כבר בשנות ה-60 ומאז 1975 הוא פארק לאומי. זהו אתר קינון לצבי הים הירוקים המוצאים דרכם אל החופים בכל שנה בין החודשים יוני-אוקטובר. 18,946 ההקטרים של השמורה מגינים על קיני הצבים, התעלות והלגונות יחד עם היערות המקיפים את החופים.
לינה בטורטוגרו.

**סיורים והסעות בטורטוגרו במסגרת קבוצתית

**סך הכל נסיעה ושיט כולל עצירה לארוחת בוקר כ- 6 שעות

 

יום 9 טורטוגרו

לאחר ארוחת בוקר, תהנו מסיור הליכה בג'ונגל. לאחר מכן, נשוב אל הלודג' לארוחת צהרים ולאחר מכן, נצא בשיט ספארי בתעלות המים. מוקד המשיכה העיקרי של טורטוגרו הן תעלות. המקום מציע שילוב של יערות גשם, צמחיית חוף, מנגרובים, ביצות ולגונות ומהווה מקלט לחיות בר רבות ובהן 300 זני ציפורים, 50 מיני דגים ובערך 160 יונקים, חלקם זנים נכחדים. השייט בספינה מאפשר צפייה בקופים, קרוקודילים, איגואנות, טבלנים ועוד.
ארוחת ערב תוגש בלודג'.
לינה בטורטוגרו.

** סיורים והסעות בטורטוגרו במסגרת קבוצתית

 

יום 10 טורטוגרו – ארנל – רפטינג

לאחר ארוחת הבוקר, יציאה מהחוף הקאריבי לכוון גוואפילס שם תהנו מארוחת צהריים. משם תיסעו לאזור ארנל (המשך התניידות בהתאם לבחירתכם) שבצפון מחוז אלאחואלה הקרוב לגבול עם ניקראגווה. באזור נוף שופע של ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו כל ימות השנה, נהרות גועשים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, הרבה צמחיה וחיות בר.
עם ההגעה נסיעה למלון.
נסיים את היום בארוחת ערב וטבילה במעיינות החמים של טבקון.
לינה בארנל.

 

יום 11 הר הגעש ארנל

לאחר ארוחת הבוקר, תיהנו מטיולים בסביבה. נתחיל בטיול הליכה של כ- 3 ק"מ, במהלכו תעברו בגשרים תלויים מוקפים ביער טרופי, תחזו בבע"ח, בצמחים ובחרקים האופייניים למקום.
לאחר מכן, תיהנו מרחצה במפלי המים של לה פורטונה, ומארוחת צהרים במסעדה מקומית בעיירה.

אחה"צ נצא לטיול שייקרב אתכם להר הגעש.
לינה בארנל.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 12 ארנל – רפטינג

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לראפטינג בנהר לה בלסה.
בטיולינו נוכל לצפות בבעלי החיים האקזוטיים החיים במקום כמו קופים, עצלנים ומינים רבים של עופות טרופיים.
חזרה למלון בשעות הצהרים.
אחה"צ חופשיים.
לינה בארנל.

 

יום 13 ארנל – מונטוורדה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה אל שמורת יער העננים מונטוורדה. זהו אזור יפהפה של יער עננים, המכונה גם "יער ערפל". זוהי תופעה מיוחדת של יערות גשם ירוקי עד שמקבלים משקעים בצורת עננים. היער מהווה בית גידול חם לעצלנים, נחשים, קופים, מיני פרפרים שונים ומגוון צבעוני של ציפורים.

אחה"צ נצא לסיור לילי בשמורה.
לינה במונטוורדה.

 

יום 14 מונטוורדה – קנופי – גשרים תלויים

לאחר ארוחת בוקר, תהנו מסיור גשרים תלויים. זהו סיור גשרים צמרות עצים על מערכת גשרים, משם ניתן לחוות את יער הגשם.לאחר מכן, תהנו מנסיעה ברכבל ומקנופי (אומגות) סוער בין צמרות העצים. הקנופי כולל כ- 15 כבלים, שמחוברים בפלטפורמות שרובן על צמרות העצים, כולל טרזן סווינג.

אחה"צ תצאו לסיור במטע הקפה טריפקה. זוהי הזדמנות נהדרת לצפייה בתהליך ייצור הקפה הקוסטה ריקני. תוכלו לקטוף בעצמכם פולי קפה ולהביאם למטחנה, לצפות בדרך היצור של הסוכר החום ו"גוארו" – שיכר מקומי. בתום הסיור יוגש לכם כיבוד ומשקה.
לינה במונטוורדה.

 

יום 15 מונטוורדה – מנואל אנטוניו

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כ-4 שעות אל העיר קפוס, ולשמורה הקרובה אליה- מנואל אנטוניו (Manuel Antonio) שיושבת בחופי האוקינוס השקט.
עם ההגעה העברה למלון.

אחה"צ חופשיים בחופיה היפים של מנואל אנטוניו שיער גשם ירוק משמש להם כתפאורת רקע. ניתן להנות מחופיה היפים ומהאווירה הלטינית או שניתן גם לצאת למסלולי הליכה קצרים ביער, לבקר במפרצים הקטנים ובמצוקים ולהנות ממגוון של בע"ח כגון עצלנים, איגואנות, ציפורים ולטאות וגם קופים אנדמיים לאזור.
לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 16 מנואל אנטוניו – קטמרן

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת תיהנו מהפלגה על גבי קטמרן מנמל קפוס לשיט במים הכחולים מול חופי מנואל אנטוניו. בין בעלי החיים הנמצאים באזור זה, ניתן למצוא בהתאם למזל דולפינים, לווייתנים, צבי ים, דגי מנטה ריי וציפורי ים כגון שקנאים, איביסים ועוד. נעגון באחד המפרצונים המוגנים במפרץ בייסנז לשחייה ושנורקלינג. ארוחת צהרים תוגש על סיפון הקטמרן.

אחה"צ חופשיים.
לינה במנואל אנטוניו.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 17 מנואל אנטוניו – סיור מנגרובים

בוקר חופשי במנואל אנטוניו.

אחה"צ- בהתאם לשעות הגאות והשפל, נצא לסיור ייחודי באיי דמאס. נשוט בקאנו ונצפה במערכת אקולוגית ייחודית של המנגרובים. בין בעלי החיים ניתן למצוא בהתאם למזל: עצלנים, תנינים, קופים, אנפות ומינים נוספים של חיות המחפשות את מזונם באזור.
לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 18 מנואל אנטוניו – גואטמלה סיטי – אנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה חזרה של כ-3.5 שעות לסן חוסה והעברה לשדה התעופה לטיסה לגואטמלה סיטי.

עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה ונסיעה של כשעה לאנטיגואה.

אנטיגואה היא מהיפות שבעריה הקולוניאליות של אמריקה, היא שימשה כבירתה של גואטמלה עד שנהרסה ברעידת אדמה ב- 1,773. אנטיגואה ממוקמת למרגלות שלושה הרי געש המתנשאים לגובה של קרוב ל- 4,000  מ' מעל פני הים. התפרצויות הרי הגעש ורעשי האדמה החריבו את העיר ואת כפרי הסביבה פעמים אחדות בעבר.

עם ההגעה, העברה למלון.

לינה באנטיגואה.

 

יום 19 אנטיגואה

אנטיגואה- עיר הבירה העתיקה, הוקמה ע"י הספרדים ב-1543 והיא מציעה למטייל מבנים קולוניאליים יפהפיים, מוזיאונים, כנסיות, חצרות פאטיו של בתי מידות שהפכו למסעדות ומלונות בוטיק.

מוקדם בבוקר, נצא לטיול במעלה הר הגעש פקייה, אחד משלושת הרי הגעש המקיפים את אנטיגואה. הסיור כולל טיפוס במעלה ההר אל נקודה ממנה ניתן לראות בימים מסוימים את הלבה.

אחה"צ, נצא לסיור בעיר בינות לסמטאות המרוצפות אבן- תיחשפו לכנסיות ומנזרים, חצרות פנימיות וגלריות, שנראים כאילו הזמן פסק בהם מלכת.

לאחר מכן נמשיך לביקור במטעי הקפה תוך צפייה בתהליכי הגידול והייצור.
לינה באנטיגואה.

 

יום 20 אנטיגואה – אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כשעתיים וחצי לעבר אגם אטיטלן. האגם הוא ללא ספק מהיפים ביותר ביבשת אמריקה, צבעו כחול עמוק והוא מוקף ב-3 הרי געש. לחופיו פזורים כפרי אינדיאנים שפרנסתם מבוססת על חקלאות (גידולי בצל, קפה, בננות ואבוקדו). בכל אחד מהכפרים פיתחו התושבים סגנונות אריגה ולבוש שונים. כאן ניתן להבין מדוע ניתן לגואטמלה הכינוי "ארץ הקשת בענן".

אגם אטיטלן נמצא באזור ההררי, שבמערבה של גואטמלה, האגם שוכן בגובה של 1,562 מ' מעל פני הים ותושביו נהנים מאקלים אביבי כל ימות השנה. בכפרים חיים בני שלושה שבטים, הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות. אלו הם הצוטוהילים (Tzutuhil), החיים בגדה הדרומית, הקצ'יקלים (Cachiqueles) בצפון-מזרח, והקיצ'ה (Quiche) שבצפון-מערב, כולם קשורים לתרבות המאיה.

עם ההגעה, נבקר בשמורת הטבע היפיפייה באטיטלן. בשמורה מסלולי הליכה עם נופים משגעים לאגם ולהרים, מקווי מים שונים ומפלים. תטיילו בתוך מטעי קפה, ותוכלו לצפות בבעלי חיים. קיימת בשמורה גם חוות פרפרים אשר מכילה בתוכה מגוון רב של פרפרים שונים וצבעוניים. לאחר מכן העברה למלון.
לינה באטיטלן.

 

יום 21 אטיטלן – שייט לשלושת הכפרים

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשייט על אגם אטיטלן אל הכפר האינדיאני סנטיאגו דה אטיטלן. תראו את האריגים המיוחדים לכפר זה ואת הנשים היושבות בכיכר הכפר ומוכרות את הוויפיל, החולצות הרקומות פרחים וציפורים, האופייניות לאזור. בכפר ישנו פולחן מעניין לפסל עץ של מכשף המכונה מאשימון, אל השמאנים, אליו עולים לרגל מכל רחבי האזור לבקש עזרה וברכה ולערוך טקסי טראנס. נמשיך לביקור בכפר סן חואן לה לגונה ובכפר סן אנטוניו פלופו, כפר של מגדלי בצל ואורגי אריגים צבעוניים. נטפס אל הכנסייה, שם ניתן לראות את גברי הכפר עטויים חצאיות בצבע שחור לבן.
לינה באטיטלן.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

ייום 22 אטיטלן יום חופשי

לאחר ארוחת הבוקר, תהנו מיום חופשי באטיטלן.
לינה באטיטלן.

 

יום 23 אטיטלן – השוק של צ'יצ'יקסטננגו – גואטמלה סיטי – טיסה לפלורס

לאחר ארוחת בוקר, נסיעה של שעה ורבע לעבר השוק המיוחד בצ'יצ'יקסטננגו. בשוק ניתן לראות אריגים מיוחדים לאזור, ערסלים ובגדים צבעוניים, פסלונים ומסכות המשמשות לפולחן, ועוד… נטייל בשוק הגדול והצבעוני ביותר במרכז-אמריקה. לאחר מכן נבקר בכנסיית סנטו-תומס, בה שילוב פולחן דתי אלילי וטקסים של הנצרות הקתולית ונבקר בבית מלאכה למסכות פולחן. נטפס להר פסקואל אבך שם נערכים טקסים פגאניים לאלי המאיה ולעיתים נערכים טקסי טיהור לבאי השוק הזקוקים לכך.

לאחר מכן, נסיעה של כשעתיים לגואטמלה סיטי. עם ההגעה, העברה לשדה התעופה לטיסה לפלורס, עיר המשמשת כבסיס ליציאה לסיורים באתר העתיקות טיקאל. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפלורס.

 

יום 24 טיקאל – גואטמלה סיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בטיקאל- העיר הגדולה והמפורסמת של בני המאיה שנבנתה עמוק בתוך הג'ונגל. רק הפירמידות המציצות מעל פני היער מסגירות את העובדה שבתוכו הייתה עיר גדולת ממדים, שבה פולחנים ופירמידות ענק שהגבוהה שבהן, הגיעה לגובה של 90 מטר. נסייר באתר ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של המקום, בני המזל ייפגשו גם בע"ח שחיים ביער הגשם- בעיקר קופים.
ארוחת צהרים במסעדה מקומית.

אחה"צ נסיעה חזרה לשדה התעופה בפלורס לטיסה לגואטמלה סיטי. עם ההגעה העברה למלון.

לינה בגואטמלה סיטי.

 

יום 25 גואטמלה סיטי – שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

טבע פראי ותרבות


תכנית הטיול :

יום 1 הגעה להוואנה

נחיתה בהוואנה, בירת קובה. זוהי עיר בעלת אופי מיוחד, בה הזמן עצר מלכת והיא נותרה אפופה בקסם ישן. הוואנה מתאפיינת בארכיטקטורה קולוניאלית מרשימה, קצב המוסיקה הבוקע מהברים השכונתיים ומכוניות שנלקחו מקטלוג לאספנים… עם ההגעה, העברה למלון.

לינה בהוואנה.

 

יום 2 הוואנה – יום סיור

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בהוואנה. נצא לתצפית ייחודית מה"קמרה אוסקורה". נהנה מקוקטייל קובני ולאחריו ארוחת צהריים במסעדה מקומית. לאחר מכן נסייר ברחבי העיר ברכב פתוח. לאחר מכן נמשיך אל מבצר Morro-Cabana שנבנה בשנת 1589 ונהנה מתצפית מרהיבה על מפרץ הוואנה. לאחר מכן נמשיך אל ביתו של ה"גאודי הקובני" חוזה פוסטר ונתרשם מיצירותיו. נסיים בקוקטייל קובני בבר של מלון מקומי.

ארוחת ערב ב"שולחן הקשה ביותר להשגה" בהוואנה, שהתפרסם בעקבות הסרט תותים ושוקולד שהיה מועמד לאוסקר בשנת 1992, ואפילו מלכת ספרד ביקרה במסעדה המיוחדת…
לינה בהוואנה.

 

יום 3 הוואנה – וינאלס- הוואנה

מוקדם בבוקר נצא ליום טיול בעמק ויניאלס שבמחוז פינאר דל ריו, שמורת טבע מקסימה, בה גדל הטבק הטוב בעולם. זהו עמק קארסטי המשתרע על שטח של 132 קמ"ר ואשר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1999.

נערוך סיורים בעמק, נבקר במפעל לייצור אוכוהול. נמשיך לביקור בביתו של חקלאי המגדל טבק, שם נראה את שלבי ייצור הסיגרים מהקטיף ועד למפעל הייצור. לאחר מכן, נבקר במורל דה לה פרה-היסטוריה, ציור קיר באורך 120 מטרים ובגובה של 80 מטרים, שצוייר בשנת 1961 ומתאר את שלבי האבולוציה. ארוחת צהריים במסעדה מקומית.
לאחר מכן נסיעה חזרה להוואנה והעברה למלון.
לינה בהוואנה.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 4 הוואנה- סיאנפואגוס- טרינידד

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה לכיוון טרינידד (כ-335 ק"מ).
בדרך נעצור בסיינפואגוס המרוחקת כ- 250 ק"מ דרומית להוואנה. נערוך סיור בעיר ונצפה במבנים הניאוקלסיים שנותרו בעיר מהמאה ה-19. נבקר בארמון "פלאסיו דל וואלה" אשר שימש את סוחרי הסוכר העשירים. בארמון מצוי שילוב ארכיטקטוני מעניין של מספר תקופות, ונבקר בתיאטרון תומאס טרי הנבנה בשנת 1887. לאחר מכן נהנה מקוקטייל בבר מקומי. ארוחת צהרים במסעדה מקומית.

לאחר מכן המשך נסיעה אל טרינידד שהייתה בעבר מרכז גידולי הסוכר של הספרדים אשר כבשו את קובה לפני למעלה מ-500 שנה.
טרינידד היא ללא ספק אחת הערים היפות והמרתקות ביתר בקובה. היא ממוקמת לחוף ימה הקריבי של קובה במרכז המדינה והיא מכילה כמה מהחופים היפים ביותר של קובה כולה. כיום זוהי עיר גדולה עם 80,000 תושבים. בעבר גרו בה לא מעט אנשים עמידים אשר הקימו בה אחוזות ענק ומעונות פאר בהם חיו את חייהם הטובים ופיקחו מקרוב על עבדיהם השחורים שעמלו רוב שעות היום בשדות קני הסוכר שהיו רווחים כאן מאוד והיוו את ענף התעשייה המרכזי של קובה לפני עידן עצמאותה.
לאחר קבלת עצמאותה, ננטשה ונזנחה טרינידד וקרנה ירד. היא נותרה עיר קולוניאלית עתיקה שהזמן בה כאילו עצר מלכת: רחובותיה הקטנים צרים ומרוצפים באבנים משתלבות, בתיה צבעוניים ונמוכים ורק מספר מבנים ארכיטקטוניים גדולים של כנסיות ומרכזים דתיים נשארו כעדות לתקופת הפריחה של העיר בסביבות המאה ה-19.
עם ההגעה, נבקר בבית Templo de Santeria Yamaya, מוזיאון הסנטריה של טרינידד. לאחר מכן נהנה מקוקטייל קובני בבר מקומי. לאחר מכן העברה למלון.
לינה בטרינידד.

 

יום 5 סיאנפואגוס – טרינידד

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיורים בטרינידד.
נערוך ביקור בעיר העתיקה- שמורה ארכיטקטונית נהדרת, שהוכרזה ע"י אונסק"ו כיעד לשימור עבור המורשת התרבותית העולמית. נטייל בכיכר העיר, נבקר במוזיאון ההיסטורי ובמוזיאון הרומנטי Palacio Brunet, בכנסייה היפיפיה והגדולה ביותר בקובה (Iglesia Parroquial de la Santísima) ונהנה גם מזמן חופשי להסתובבות בשוק המקומי.

אחה"צ נצא לנסיעה חוויתית ברכבת קיטור ישנה הרתומה לקטר קיטור מתנשף, המוביל קרונות תיירים. זוהי דוגמא לרכבות הישנות שפעלו בזמנו ברחבי מטעי הסוכר, והובילו את תוצרת המטעים ממקום למקום. הרכבת חולפת בעמק יפיפה עד לשדות הסוכר. נסיעה חזרה ברכב לטרינידד והעברה למלון.
לינה בטרינידד.

 

יום 6 טרינידד – סנטה קלרה – האי קאיו סאנטה מריה

לאחר ארוחת הבוקר נחלוף בנסיעה על שלוחות ההרים של הרי האסקאמברי, השניים בגובהם בקובה. בדרך נעבור בסנטה קלרה, העיר המסמלת יותר משאר הערים בקובה את לוחם החופש הידוע צ'ה גווארה ובה הוא קבור .נבקר במונומנט המפואר שהוקם לזכרו של צ'ה גווארה בכיכר המרכזית בעיר.
ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

נמשיך בנסיעה אל האי קאיו סנטה מריה (Cayo Santa Maria)  הממוקם 45 ק"מ מקו החוף של קובה ומחובר ע"י כביש שנסלל על הים. אחה"צ זמן חופשי להנות מהחופים היפים ומהאוירה המיוחדת.
לינה בקאיו סאנטה מריה.

 

יום 7 האי קאיו סאנטה מריה – שדה התעופה בהוואנה – סן חוזה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, נסיעה אל שדה התעופה של הוואנה לטיסה לסן חוסה, בירת קוסטה ריקה. עם ההגעה העברה למלון.

לינה בסן חוסה.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 8 סן חוסה – טורטוגרו

מוקדם בבוקר, הסעה לשמורת הטבע טורטוגרו העשירה בצמחיה טרופית ובבעלי חיים ומשמשת כמקום מושבם של צבי הים. בדרך נעצור לארוחת בוקר במסעדה מקומית. לאחר שנגיע לנמל של Matina/Caño Blanco, נמשיך בספינה בתעלות עד לשמורה.

עם ההגעה נתמקם בלודג' ונהנה מארוחת צהרים.
אחה"צ, תהנו מסיור בכפר המקומי. המפגש של הים עם היבשה בשילוב של טבע יפהפה יוצר אווירה משוחררת ומיוחדת שמאפיינת את תושבי הכפר הצבעוני הזה.
ארוחת ערב בלודג'.

השטח הוכרז כמוגן כבר בשנות ה-60 ומאז 1975 הוא פארק לאומי. זהו אתר קינון לצבי הים הירוקים המוצאים דרכם אל החופים בכל שנה בין החודשים יוני-אוקטובר. 18,946 ההקטרים של השמורה מגינים על קיני הצבים, התעלות והלגונות יחד עם היערות המקיפים את החופים.
לינה בטורטוגרו.

**סיורים והסעות בטורטוגרו במסגרת קבוצתית

**סך הכל נסיעה ושיט כולל עצירה לארוחת בוקר כ- 6 שעות

 

יום 9 טורטוגרו

לאחר ארוחת בוקר, תהנו מסיור הליכה בג'ונגל. לאחר מכן, נשוב אל הלודג' לארוחת צהרים ולאחר מכן, נצא בשיט ספארי בתעלות המים. מוקד המשיכה העיקרי של טורטוגרו הן תעלות. המקום מציע שילוב של יערות גשם, צמחיית חוף, מנגרובים, ביצות ולגונות ומהווה מקלט לחיות בר רבות ובהן 300 זני ציפורים, 50 מיני דגים ובערך 160 יונקים, חלקם זנים נכחדים. השייט בספינה מאפשר צפייה בקופים, קרוקודילים, איגואנות, טבלנים ועוד.
ארוחת ערב תוגש בלודג'.
לינה בטורטוגרו.

** סיורים והסעות בטורטוגרו במסגרת קבוצתית

 

יום 10 טורטוגרו – ארנל – רפטינג

לאחר ארוחת הבוקר, יציאה מהחוף הקאריבי לכוון גוואפילס שם תהנו מארוחת צהריים. משם תיסעו לאזור ארנל (המשך התניידות בהתאם לבחירתכם) שבצפון מחוז אלאחואלה הקרוב לגבול עם ניקראגווה. באזור נוף שופע של ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו כל ימות השנה, נהרות גועשים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, הרבה צמחיה וחיות בר.
עם ההגעה נסיעה למלון.
נסיים את היום בארוחת ערב וטבילה במעיינות החמים של טבקון.
לינה בארנל.

 

יום 11 הר הגעש ארנל

לאחר ארוחת הבוקר, תיהנו מטיולים בסביבה. נתחיל בטיול הליכה של כ- 3 ק"מ, במהלכו תעברו בגשרים תלויים מוקפים ביער טרופי, תחזו בבע"ח, בצמחים ובחרקים האופייניים למקום.
לאחר מכן, תיהנו מרחצה במפלי המים של לה פורטונה, ומארוחת צהרים במסעדה מקומית בעיירה.

אחה"צ נצא לטיול שייקרב אתכם להר הגעש.
לינה בארנל.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 12 ארנל – רפטינג

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לראפטינג בנהר לה בלסה.
בטיולינו נוכל לצפות בבעלי החיים האקזוטיים החיים במקום כמו קופים, עצלנים ומינים רבים של עופות טרופיים.
חזרה למלון בשעות הצהרים.
אחה"צ חופשיים.
לינה בארנל.

 

יום 13 ארנל – מונטוורדה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה אל שמורת יער העננים מונטוורדה. זהו אזור יפהפה של יער עננים, המכונה גם "יער ערפל". זוהי תופעה מיוחדת של יערות גשם ירוקי עד שמקבלים משקעים בצורת עננים. היער מהווה בית גידול חם לעצלנים, נחשים, קופים, מיני פרפרים שונים ומגוון צבעוני של ציפורים.

אחה"צ נצא לסיור לילי בשמורה.
לינה במונטוורדה.

 

יום 14 מונטוורדה – קנופי – גשרים תלויים

לאחר ארוחת בוקר, תהנו מסיור גשרים תלויים. זהו סיור גשרים צמרות עצים על מערכת גשרים, משם ניתן לחוות את יער הגשם.לאחר מכן, תהנו מנסיעה ברכבל ומקנופי (אומגות) סוער בין צמרות העצים. הקנופי כולל כ- 15 כבלים, שמחוברים בפלטפורמות שרובן על צמרות העצים, כולל טרזן סווינג.

אחה"צ תצאו לסיור במטע הקפה טריפקה. זוהי הזדמנות נהדרת לצפייה בתהליך ייצור הקפה הקוסטה ריקני. תוכלו לקטוף בעצמכם פולי קפה ולהביאם למטחנה, לצפות בדרך היצור של הסוכר החום ו"גוארו" – שיכר מקומי. בתום הסיור יוגש לכם כיבוד ומשקה.
לינה במונטוורדה.

 

יום 15 מונטוורדה – מנואל אנטוניו

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כ-4 שעות אל העיר קפוס, ולשמורה הקרובה אליה- מנואל אנטוניו (Manuel Antonio) שיושבת בחופי האוקינוס השקט.
עם ההגעה העברה למלון.

אחה"צ חופשיים בחופיה היפים של מנואל אנטוניו שיער גשם ירוק משמש להם כתפאורת רקע. ניתן להנות מחופיה היפים ומהאווירה הלטינית או שניתן גם לצאת למסלולי הליכה קצרים ביער, לבקר במפרצים הקטנים ובמצוקים ולהנות ממגוון של בע"ח כגון עצלנים, איגואנות, ציפורים ולטאות וגם קופים אנדמיים לאזור.
לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 16 מנואל אנטוניו – קטמרן

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת תיהנו מהפלגה על גבי קטמרן מנמל קפוס לשיט במים הכחולים מול חופי מנואל אנטוניו. בין בעלי החיים הנמצאים באזור זה, ניתן למצוא בהתאם למזל דולפינים, לווייתנים, צבי ים, דגי מנטה ריי וציפורי ים כגון שקנאים, איביסים ועוד. נעגון באחד המפרצונים המוגנים במפרץ בייסנז לשחייה ושנורקלינג. ארוחת צהרים תוגש על סיפון הקטמרן.

אחה"צ חופשיים.
לינה במנואל אנטוניו.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

יום 17 מנואל אנטוניו – סיור מנגרובים

בוקר חופשי במנואל אנטוניו.

אחה"צ- בהתאם לשעות הגאות והשפל, נצא לסיור ייחודי באיי דמאס. נשוט בקאנו ונצפה במערכת אקולוגית ייחודית של המנגרובים. בין בעלי החיים ניתן למצוא בהתאם למזל: עצלנים, תנינים, קופים, אנפות ומינים נוספים של חיות המחפשות את מזונם באזור.
לינה במנואל אנטוניו.

 

יום 18 מנואל אנטוניו – גואטמלה סיטי – אנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה חזרה של כ-3.5 שעות לסן חוסה והעברה לשדה התעופה לטיסה לגואטמלה סיטי.

עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה ונסיעה של כשעה לאנטיגואה.

אנטיגואה היא מהיפות שבעריה הקולוניאליות של אמריקה, היא שימשה כבירתה של גואטמלה עד שנהרסה ברעידת אדמה ב- 1,773. אנטיגואה ממוקמת למרגלות שלושה הרי געש המתנשאים לגובה של קרוב ל- 4,000  מ' מעל פני הים. התפרצויות הרי הגעש ורעשי האדמה החריבו את העיר ואת כפרי הסביבה פעמים אחדות בעבר.

עם ההגעה, העברה למלון.

לינה באנטיגואה.

 

יום 19 אנטיגואה

אנטיגואה- עיר הבירה העתיקה, הוקמה ע"י הספרדים ב-1543 והיא מציעה למטייל מבנים קולוניאליים יפהפיים, מוזיאונים, כנסיות, חצרות פאטיו של בתי מידות שהפכו למסעדות ומלונות בוטיק.

מוקדם בבוקר, נצא לטיול במעלה הר הגעש פקייה, אחד משלושת הרי הגעש המקיפים את אנטיגואה. הסיור כולל טיפוס במעלה ההר אל נקודה ממנה ניתן לראות בימים מסוימים את הלבה.

אחה"צ, נצא לסיור בעיר בינות לסמטאות המרוצפות אבן- תיחשפו לכנסיות ומנזרים, חצרות פנימיות וגלריות, שנראים כאילו הזמן פסק בהם מלכת.

לאחר מכן נמשיך לביקור במטעי הקפה תוך צפייה בתהליכי הגידול והייצור.
לינה באנטיגואה.

 

יום 20 אנטיגואה – אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כשעתיים וחצי לעבר אגם אטיטלן. האגם הוא ללא ספק מהיפים ביותר ביבשת אמריקה, צבעו כחול עמוק והוא מוקף ב-3 הרי געש. לחופיו פזורים כפרי אינדיאנים שפרנסתם מבוססת על חקלאות (גידולי בצל, קפה, בננות ואבוקדו). בכל אחד מהכפרים פיתחו התושבים סגנונות אריגה ולבוש שונים. כאן ניתן להבין מדוע ניתן לגואטמלה הכינוי "ארץ הקשת בענן".

אגם אטיטלן נמצא באזור ההררי, שבמערבה של גואטמלה, האגם שוכן בגובה של 1,562 מ' מעל פני הים ותושביו נהנים מאקלים אביבי כל ימות השנה. בכפרים חיים בני שלושה שבטים, הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות. אלו הם הצוטוהילים (Tzutuhil), החיים בגדה הדרומית, הקצ'יקלים (Cachiqueles) בצפון-מזרח, והקיצ'ה (Quiche) שבצפון-מערב, כולם קשורים לתרבות המאיה.

עם ההגעה, נבקר בשמורת הטבע היפיפייה באטיטלן. בשמורה מסלולי הליכה עם נופים משגעים לאגם ולהרים, מקווי מים שונים ומפלים. תטיילו בתוך מטעי קפה, ותוכלו לצפות בבעלי חיים. קיימת בשמורה גם חוות פרפרים אשר מכילה בתוכה מגוון רב של פרפרים שונים וצבעוניים. לאחר מכן העברה למלון.
לינה באטיטלן.

 

יום 21 אטיטלן – שייט לשלושת הכפרים

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשייט על אגם אטיטלן אל הכפר האינדיאני סנטיאגו דה אטיטלן. תראו את האריגים המיוחדים לכפר זה ואת הנשים היושבות בכיכר הכפר ומוכרות את הוויפיל, החולצות הרקומות פרחים וציפורים, האופייניות לאזור. בכפר ישנו פולחן מעניין לפסל עץ של מכשף המכונה מאשימון, אל השמאנים, אליו עולים לרגל מכל רחבי האזור לבקש עזרה וברכה ולערוך טקסי טראנס. נמשיך לביקור בכפר סן חואן לה לגונה ובכפר סן אנטוניו פלופו, כפר של מגדלי בצל ואורגי אריגים צבעוניים. נטפס אל הכנסייה, שם ניתן לראות את גברי הכפר עטויים חצאיות בצבע שחור לבן.
לינה באטיטלן.

לפרטים ומידע נוסף על טיולים בתפירה אישית מלאו את הטופס המצורף








הנני מאשר/ת קבלת דיוור

תוכן

 

ייום 22 אטיטלן יום חופשי

לאחר ארוחת הבוקר, תהנו מיום חופשי באטיטלן.
לינה באטיטלן.

 

יום 23 אטיטלן – השוק של צ'יצ'יקסטננגו – גואטמלה סיטי – טיסה לפלורס

לאחר ארוחת בוקר, נסיעה של שעה ורבע לעבר השוק המיוחד בצ'יצ'יקסטננגו. בשוק ניתן לראות אריגים מיוחדים לאזור, ערסלים ובגדים צבעוניים, פסלונים ומסכות המשמשות לפולחן, ועוד… נטייל בשוק הגדול והצבעוני ביותר במרכז-אמריקה. לאחר מכן נבקר בכנסיית סנטו-תומס, בה שילוב פולחן דתי אלילי וטקסים של הנצרות הקתולית ונבקר בבית מלאכה למסכות פולחן. נטפס להר פסקואל אבך שם נערכים טקסים פגאניים לאלי המאיה ולעיתים נערכים טקסי טיהור לבאי השוק הזקוקים לכך.

לאחר מכן, נסיעה של כשעתיים לגואטמלה סיטי. עם ההגעה, העברה לשדה התעופה לטיסה לפלורס, עיר המשמשת כבסיס ליציאה לסיורים באתר העתיקות טיקאל. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפלורס.

 

יום 24 טיקאל – גואטמלה סיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בטיקאל- העיר הגדולה והמפורסמת של בני המאיה שנבנתה עמוק בתוך הג'ונגל. רק הפירמידות המציצות מעל פני היער מסגירות את העובדה שבתוכו הייתה עיר גדולת ממדים, שבה פולחנים ופירמידות ענק שהגבוהה שבהן, הגיעה לגובה של 90 מטר. נסייר באתר ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של המקום, בני המזל ייפגשו גם בע"ח שחיים ביער הגשם- בעיקר קופים.
ארוחת צהרים במסעדה מקומית.

אחה"צ נסיעה חזרה לשדה התעופה בפלורס לטיסה לגואטמלה סיטי. עם ההגעה העברה למלון.

לינה בגואטמלה סיטי.

 

יום 25 גואטמלה סיטי – שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

עוד בנושא
מטיילים ממליצים