טיולים במוסקט

טיול למרוקו

מסע מרתק בצפון מרוקו והעיר האדומה

אורך:

10 ימים

עונה מומלצת:

מרץ-מאי, ספטמבר-נובמבר

טיול למרוקו- תקציר

טיול למרוקו בתפירה אישית, 10 ימי טיול, מסלול טיול לדוגמא.
נתחיל את הטיול בקזבלנקה, העיר הגדולה במרוקו. נבקר ברבאט, בירת מרוקו ונמשיך אל טנג'יר, עיר הנמל הצפונית ביותר במרוקו. נמשיך אל העיירה שפשאוון היפיפייה, המכונה "העיר הכחולה" ונהנה מסיור בין הבתים והסמטאות הכחולים. נמשיך לוולביליס, עיר ברברית-רומית ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו ואל מקנס – אחת מארבעת הערים האימפריאליות של מרוקו ובה היתה קהילה יהודית מפוארת אשר העמידה דורות של רבנים חשובים. נמשיך אל פאס, הנחשבת לעתיקה בערים הקיסריות שנשתמרו בעולם. לסיום, נגיע אל מרקש, העיר הצבעונית ביותר במרוקו, נסייר בעיר ובשוק הענק שבה ונטייל בעמק האוריקה היפה.

טיול למרוקו בתפירה אישית מזמן מסע בין ערים מלכותיות עם שווקים צבעוניים, תרבויות מרתקות, נאות מדבר וכפרי רועים בהרי האטלס. אנו מציעים טיולים מגוונים בהתאמה אישית, עם מעטפת שירותים רחבה וליווי של מדריכים מקומיים דוברי אנגלית ונהג צמוד, שיאפשרו לכם להנות מחווית טיול בלתי נשכחת, בקצב ובסגנון שלכם.

ערים עתיקות • שווקים • גיאוגרפי
יום 1

יום 1: הגעה לקזבלנקה- העיר שיושבת לחופי האוקינוס האטלנטי

ברוכים הבאים לקזבלנקה. עם ההגעה מפגש עם נציגנו והעברה למלון. העיר קזבלנקה יושבת לחופי האוקיאנוס האטלנטי ואוכלוסיותיה מונה כ-3.3 מיליון נפש. זוהי העיר הגדולה ביותר במרוקו והיא מהווה את המרכז הכלכלי של המדינה.

 

לאחר התרעננות, נצא לחצי יום סיור מודרך בעיר.
נבקר במסגד חסן השני הגדול והמרשים שנבנה בתקציב ענקי. נמשיך לביקור במוזיאון ליהודי מרוקו. לאחר מכן, נצא לסיור בכיכר מוחמד החמישי- המרכז האדמיניסטרטיבי של העיר ונמשיך בנסיעה לאורך הטיילת הארוכה והמרשימה של העיר.
לאחר מכן, העברה למלון.
לינה בקזבלנקה.

יום 2

יום 2: קזבלנקה- רבאט- טנג'יר

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כשעה וחצי (85 ק״מ) לרבאט בירת מרוקו המונה כ- 577,000 תושבים. זוהי העיר השלישית בגודלה במרוקו, היא שוכנת לחופי האוקינוס האטלנטי, על גדת נהר בו רגרג. העיר נחלקת לשני איזורים עיקריים- העיר החדשה והעיר העתיקה- המדינה – ובה ה"מלאח"- השכונה בה גרו היהודים.

 

עם ההגעה, נצא לסיור מודרך בעיר. נבקר ברחבת ארמון המלוכה, במאוזוליאום, בו טמונים המלכים מוחמד החמישי ובנו המלך חסן השני, ובשרידי המסגד הענק טור חסן. נבקר גם בקסבת אודייה הציורית מהמאה ה-12, הבנויה על צוק, ממנה תצפית על העיר סאלה ונהר הבורגרג. לאחר מכן נבקר בעיר המודרנית ולצפות על בנין הפרלמנט.

 

נמשיך בנסיעה של כשעתיים ו-45 דק' (252 ק"מ) לטנג'יר. טנג'יר עיר הנמל הצפונית ביותר במרוקו, מהווה את נקודת המפגש בין האוקיאנוס האטלנטי לים התיכון ובה מתקיים שילוב מגוון ומרתק של השפעות אפריקאיות ואירופיות.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בטנג'יר.

יום 3

יום 3: טנג'יר- סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום טיול מודרך בטנג׳יר. נבקר במדינה – הרובע העתיק של העיר – בסמטאות הצרות ובקסבה, נבקר בשוק המקומי ובמאפיה ונטעם לחמים מקומיים.

 

לאחר מכן, נמשיך לעיר המודרנית ולנקודות תצפית במפרץ גיברלטר אל הים התיכון והאוקיאנוס האטלנטי, ואתרים באזור, כולל הנקרופוליס ומערות הרקולס.
לינה בטנג׳יר.

יום 4

יום 4: טנג'יר- שפשאוון- סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כשעתיים (122 ק"מ) לשפשאוון העיר הכחולה הממוקמת בצפון-מערב מרוקו, הידועה בזכות הצבע הכחול של רחובותיה. היא זכתה לכינוי "גן העדן על ההר" בשל יופייה ומשכנה על מורדות אחד ההרים של אזור ריף במרוקו. עם ההגעה, העברה למלון.

 

העיירה שפשאוון משלבת אדריכלות צפון אפריקאית יחד עם אלמנטים ים תיכוניים, אבל מה שמייחד את שיפשואן הם הבתים והסמטאות הצבועים כולם בצבעי כחול. שפשאוון שופעת מסעדות קטנות ובתי קפה, המציעים לאורחים נקודות מבט נהדרות אל בתי העיירה והנוף שמסביב, וגם לא מעט שווקים עמוסים בעבודות יד מקומיות. על פי המקומיים, מקור המסורת של צביעת הבתים בכחול מיוחסת ליהודים שאכלסו את העיירה כקהילה גולה בתקופת ימי הביניים, בה כבשו הנוצרים את חצי האי האיברי מידי המוסלמים וגרשו את יהודי האזור.

 

לאחר התרעננות, נצא לסיור מודרך בעיר העתיקה. בין רחובותיה המרוצפים תוכלו לספוג את האווירה המורית-ספרדית שלה, תוכלו לבקר בקסבה מהמאה ה- 18 עם המגדל, הגן והמוזיאון שבו, בכיכר הראשית Utta El Hamam וטיילו בשווקים הצבעוניים של העיר בהם תוכלו למצא אריגים, שטיחים, מוצרי עור, תכשיטים ברבריים ועוד… בשפשאוון, כמו בהרבה ערים במרוקו, יש גם חמאם ציבורי באיזור הכיכר המרכזית, שבו יש רחצה נפרדת לנשים ולגברים בשעות שונות. אם תרצו להנות מחווית ספא לכו ל Art Du Bien-Être שם תוכלו להנות מחמאם ומסאג'ים עם שמנים ארומטיים.
לינה בשפשאוון.

יום 5

יום 5: שפשאוון- וולביליס- מקנס- עיר המלוכה פאס

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כשלוש שעות לוולביליס (כניסה כלולה, ללא הדרכה – סיור עצמאי באתר) וולביליס היא עיר ברברית-רומית שנחפרה בסביבת העיר מקנס. יש השערות שהעיר הייתה בירת ממלכת מאוריטניה בימי המלך ג'ובה השני. בעיר הוקמו מבני ציבור מרכזיים ובתים עבור המעמד הגבוה במאה ה-2, כולל בזיליקה, מקדש ושער ניצחון. כלכלתה של העיר התבססה בעיקר מגידול זיתים. בתקופת השלטון הצרפתי, התקיימו חפירות ארכיאולוגיות באתר אשר חשפו פסיפסים. מבני הציבור ובתי המעמד הגבוה שנבנו באותה העת שוחזרו וכיום זהו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, בשל היותו "דוגמה שמורה בצורה יוצאת דופן של עיירה קולוניאלית רומית גדולה בשולי האימפריה".

 

לאחר מכן, נמשיך בנסיעה קצרה למקנס. זוהי אחת מארבעת הערים האימפריאליות של מרוקו (האחרות הן פאס, מרקש ורבאט), שזכתה לתנופת בנייה בתקופת גדול שליטי מרוקו – מולאי איסמעיל – אשר התקנא בבן דורו לואי ה-14 וחיקה את מפעליו. עוד בטרם נכבשה מקנס על ידי הערבים התגוררו בה יהודים. בעיר זו צמחה קהילה יהודית מפוארת אשר העמידה דורות של רבנים חשובים. תושביה היהודים של העיר סבלו מהגזירות בימי המווחידון, עקב כך עזבו יהודים רבים את העיר ועברו לספרד. עם שוך הגזירות הם שבו אליה.

לשיא תפארתה הגיעה הקהילה בימיו של הסולטאן מולאי איסמעיל. מולאי איסמעיל הקיף את עצמו בווזירים יהודים וקירב אליו את הנגיד אברהם מאימראן ואת ר' משה בן עטר שהיה "שר החוץ היהודי הראשון". היה זה הוא שחתם על הסכם עם אנגליה בשנת 1721. אברהם מאימראן היה גם אדריכל ההתקרבות בין מרוקו לפורטוגל.

 

לאחר מפגש עם המדריך המקומי נתחיל את הטיול בשער "באב אל מנסור", שער מרשים בעל אריחים צבעוניים, אשר נבנה על ידי אותו מולאי איסמעיל שמלך בתקופתו של לואי ה-14. נמשיך לשוק המקיף את ארמון המלך, ומשם לעבר רחבה גדולה המעניקה לארמון את הפרספקטיבה הראויה לו. ארמון המלך אשר נבנה בהשראת ארמון ורסאי והוא מוקף בגנים מפוארים, העניק לעיר את הכינוי "ורסאי של מרוקו". בעיר התגוררה בעבר קהילה יהודית מפוארת, ושריד לה ניתן לראות בבית הכנסת הגדול תלמוד תורה.

 

לאחר מכן, מפגש עם הנהג. נמשיך בנסיעה של כשעה (64 ק״מ) אל פאס, הנחשבת לעתיקה בערים הקיסריות שנשתמרו בעולם.

 

פאס הינה העיר השנייה בגודלה במרוקו ומונה כ- 2 מיליון איש. מיקומה של העיר במרכז מרוקו הפך אותה לאחת הערים החזקות במדינה. בפאס שלושה רובעים: העיר העתיקה – פאס אל באלי, שתהווה את מוקד הטיול שלנו ביום המחרת, העיר החדשה שהוקמה במאה ה- 13 ובמרכזה נמצא ארמון המלוכה ובדרומה נמצא ה"מאלאח" והעיר המודרנית.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפאס.

 

** ניתן גם לוותר על העצירה במקנס ולקצר את הנסיעה ל- 200 ק"מ- 3.5 שעות

יום 6

יום 6: פאס- אל ליבה של העתיקה שבין הבירות האימפריאליות

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור מודרך בעיר.
נבקר ב"מלאח"- הרובע בו התגוררו יהודי מרוקו מגורשי ספרד, נמשיך אל רחבת ארמון המלוכה- שבמרכזה חזית הכניסה למבנה הארמון – 7 שערים עם דלתות ברונזה עצומות מימדים עם ריקועים מרהיבים. נמשיך היישר אל המדינה – העיר העתיקה של פאס – שהביקור בה מהווה מעין כניסה למנהרת הזמן לתקופת ימי הביניים. זוהי עיר בת 1200 שנה, המוקפת בחומה ובה 14 שערים ובמרכזה מסגד קירוואן. העיר מחולקת ל-187 רבעים. בעיר העתיקה תמצאו כ- 9400 רחובות וסמטאות קטנות וצרות.

בפאס תמצאו אוסף אינסופי של שווקים המתחברים לשוק גדול וצבעוני ובו בגדים, נעליים, תיקים, פסיפסים, עבודות קרמיקה, שטיחים מרוקאים, דוכני מתוקים ועוד ועוד.. השוק הומה אדם ומורכב משווקים קטנים רבים, כגון – שוק צמר, שוק צבעים, שווקי תמרים ועוד ועוד, וכמובן בל נשכח את רובע הבורסקאים שפאס מפורסמת בו, אותו תוכלו לזהות לפי הריח החריף המתפשט לכל עבר. תוכלו לקבל הצצה לבעלי מלאכה המשמרים את האומנות המסורתית כגון נפחים, בורסקאים, חרשי עץ ועוד.. כל אלו ללא ספק יוצרים חוויה חושנית ייחודית.

 

נטייל בעיר העתיקה ובסמטאותיה המפותלות, נבקר בשער בוג'לוד המרשים- אחת הכניסות המרכזיות לעיר העתיקה, במדרסת בו ענאיה וכמובן בשווקיה הצבעוניים ונקבל הצצה לעולם הולך ונעלם.

בתום הסיור נשוב למלון.
לינה בפאס.

יום 7

יום 7: פאס- מרקש

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כ-6-5 שעות אל מרקש- העיר הצבעונית ביותר במרוקו, ליבה הפועם של המדינה ובירתה ההיסטורית והתרבותית של מרוקו. העיר האדומה והמדברית מונה כמיליון תושבים וממוקמת דרומית מערבית למרגלות האטלס.
העיר מחולקת לשני אזורים: העיר העתיקה (המדינה) והעיר החדשה ומפורספת בזכות סמטאותיה ושווקיה הצבעוניים, והוכרזה כאתר מורשת עולמית.

 

עם ההגעה, ההעברה למלון.
לינה במרקש.

 

בערב מומלץ לצאת אל הכיכר המרכזית של העיר ג'מע אל פנא, שביקור בה יוצר חוויה חושית שנדמה שנלקחה מסיפורי אלף לילה ולילה.

יום 8

יום 8: מרקש- ליבה הפועם של המדינה

לאחר ארוחת הבוקר, מפגש עם המדריך בלובי המלון, משם נצא ליום טיול במרקש. נבקר במסגד קוטוביה אשר הוקם בסוף המאה ה-12 ונחשב למסגד הגדול והמרשים ביותר במרקש, את הצריח הגבוה והמעוטר של המסגד ניתן לראות מכל מקום במרקש.

 

נמשיך אל ארמון הבהייה אשר נבנה במאה ה-19 על ידי הווזיר הגדול של הסולטאן. הארמון המקושט והמרשים נבנה בסגנון אנדלוסי מסורתי ובו ביתנים וחצרות פנימיות מוקפות מזרקות שיש, עמודים, גני נוי ועוד. נמשיך אל המלאח בו התגוררו היהודים ונבקר בבית הכנסת העתיק "אלעזאמה״ שנבנה בשנת 1492 על ידי יהודים ממגורשי ספרד.

 

נמשיך אל גני מז'ורל המטופחים, אשר הוקמו על ידי האמן הצרפתי ז'ק מז'ורל ונרכשו לאחר מותו ע"י המעצב הנודע איב סאן לורן. בגנים שולטת צבעוניות עזה ומרשימה לצד שלל מזרקות וצמחיה ייחודית, כגון קקטוסים ובמבוקים המקנים למקום אווירה נינוחה וייחודית. נבקר גם במוזיאון להנצחת פועלו של סאן לורן, הממוקם סמוך לגנים.

 

נמשיך אל המדינה ובה השוק הצבעוני האינסופי, נשוטט בסמטאות השוק בו תמצאו כמעט כל העולה על רוחכם: מנורות, שטיחים, בדים, צלחות וקערות מעוטרות, כלי טאג'ין, דברי עור, תכשיטים, תבלינים ועוד ועוד, נעלה לקומה שניה באחד מבתי הקפה על מנת לצפות בכיכר העיר ג'מע אל-פנא הססגונית, אחד ממוקדי התרבות המרכזיים ומסמלי העיר. ניתן לשלב ביקור בבית מרקחת מסורתי בו תחשפו אל צמחי המרפא הנמצאים בשימוש מאות בשנים.
לינה במרקש.

 

בערב, אם תרצו, נוכל להזמין לכם מקומות במופע "הפנטזיה של עלי" – מופע פולקלור ברברי טיפוסי בשילוב ריקודים, שירה, אקרובטיקה בדהירה על סוסים ויריות באוויר.

יום 9

יום 9: מרקש- נווה המדבר של עמק האוריקה- מרקש

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום טיול בעמק האוריקה היפה, הממוקם כ-60 ק"מ ממרקש. (כולל הדרכה)
עמק האוריקה הוא נווה מדבר ירוק ובתולי למרגלות הרי האטלס המושלגים. בדרכנו אל העמק נעבור בין עצי פרי, נחלים, כרי דשא וכפרי ברברים מן המאות ה -16 וה-17.

 

עם הגיענו לעמק נבקר בבית ברברי מסורתי ונתוודע אל אורח חייהם של התושבים הילידים של מרוקו.

בהמשך נהנה ממסלול הליכה מעגלי בעמק. הנוף ההררי סביב מרשים ובאביב ניתן אף להשקיף על הפסגות המושלגות של הרכסים הגבוהים באטלס. בתום היום החוויתי, נצא בנסיעה חזרה אל מרקש.
לינה במרקש.

יום 10

יום 10: מרקש- שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר תהנו מיום חופשי במרקש.

 

בערב, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

טיול בלתי נשכח במרוקו בהתאמה אישית.

טיול בלתי נשכח במרוקו, בהתאמה אישית.

טיולים פופולריים נוספים במרוקו

למה לגלות את מרוקו עם מוסקט?

אנחנו עושים את כל העבודה עבורכם, מתכננים את הטיול, מזמינים את השירותים השונים ודואגים לכל הפרטים הקטנים והגדולים, כך שכל שנותר לכם לעשות זה לארוז את המזוודות וליהנות מחוויית טיול מושלמת לכם ולאנשים שאתם אוהבים.

כתבו עלינו

מטיילים מספרים

תופרים לכם את הטיול המושלם במרוקו