טיולים במוסקט

טיול למרכז אמריקה

מסע חוצה יבשת

אורך:

28 ימים

עונה מומלצת:

ינואר-אפריל

טיול למרכז אמריקה - תקציר

טיול למרכז אמריקה בתפירה אישית, 28 ימי טיול.
נתחיל את הטיול בהוואנה, בירת קובה האפופה בקסם ישן ונבקר בעמק ויניאלס, בו גדל הטבק הטוב בעולם. נמשיך אל סיינפואגוס ומשם אל טרינידד – מהערים היפות והמרתקות ביותר בקובה. נצא לטיול ג'יפים בהרי האסקמברי ובסנטה קלרה ובה אתר ההנצחה לצ'ה גווארה. נמשיך בטיסה אל מקסיקו סיטי – בירת מקסיקו. נבקר באתרי העיר ובטאוטיהואקאן – האתר הארכיאולוגי המרשים. נמשיך אל סאן קריסטובל – עיירה קולוניאלית ציורית. נשוט בקניון סומידרו ונבקר בכפרי הסביבה, נבקר במפלי שיפלון ואגם מונטבייו ובשמורת המפלים אגווה אזול. נבקר באתר העתיקות הקדום פאלנקה ונמשיך אל גואטמלה סיטי, בירת גואטמלה. נמשיך אל אנטיגואה הציורית ואל אגם אטיטלן היפיפה, לביקור בכפרים שלחופו ובשוק של צ'יצ'י. נבקר בפירמידה של טיקאל ולאחר מכן, נטוס אל סן חוסה, בירת קוסטה ריקה. נמשיך אל ארנל, נטייל ביער הגשם ונמשיך אל שמורת יער העננים מונטוורדה, לסיום, נבקר במנואל אנטוניו – פארק לאומי יפיפה על חוף האוקיאנוס השקט ונהנה מפעילויות באזור.

טיול למרכז אמריקה בתפירה אישית משלב תרבות, מוסיקה, אנשים ומקומות בהם לא נגע הזמן, נופי מדבר והרי געש מושלגים, אתרי עתיקות מפוארים, פסטיבלים וטקסים מסורתיים, תלבושות ואריגים צבעוניים, ימי שווקים כפריים ומורשת אינדיאנית, אתרי נוף וטבע יפיפיים, יערות גשם וחופי ים עם חולות לבנים. אנו מציעים מעטפת שירותים רחבה בהתאמה אישית, בליווי מדריך פרטי דובר אנגלית, או ימי סיור משותפים, שיאפשרו לכם להנות מחווית טיול בלתי נשכחת, בקצב ובסגנון שלכם.

תרבות • ג'ונגלים • גיאוגרפי

יום 1

יום 1: הגעה- הוואנה

נחיתה בהוואנה, בירת קובה. זוהי עיר בעלת אופי מיוחד, בה הזמן עצר מלכת והיא נותרה אפופה בקסם ישן. הוואנה מתאפיינת בארכיטקטורה קולוניאלית מרשימה, קצב המוסיקה הבוקע מהברים השכונתיים ומכוניות שנלקחו מקטלוג לאספנים.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בהוואנה.

יום 2

יום 2: הוואנה הקולוניאלית והמודרנית

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור בהוואנה. ניסע ב- Cocotaxi- מעין טוק טוק מקומי ונטייל רגלית ברובע העתיק של העיר. נבקר במוזיאון הרום, נהנה מקוקטייל במרפסת הגג של מלון מקומי ונשקיף אל נוף העיר.

 

לאחר מכן, נאכל ארוחת צהריים במסעדה מקומית.
נמשיך לסיור פנורמי חוויתי ברחבי העיר ברכב פתוח. נראה את פסל ישו הניצב על ראש גבעה וצופה אל מפרץ הוואנה, נבקר בכיכר המהפכה ונמשיך לביקור בבית הקברות "Cristóbal Colón"- בית הקברות המרכזי בהוואנה. נמשיך לביקור ב-"יער המכושף" –הפארק העירוני מהגדולים בעולם. לאחר מכן, נהנה מקוקטייל קובני במלון נסיונאל.

 

בערב נהנה ממופע טרופיקאנה- Paradise Under The Stars תחת כיפת השמיים, בגן גדול ויפיפה עם למעלה מ-150 אמנים ותזמורת חיה גדולה המנגנת מוזיקה קובנית וריקודי בולרו, מאמבו, צ'ה צ'ה צ'ה וסלסה.
לינה בהוואנה.

יום 3

יום 3: הוואנה- ויניאלס- הוואנה

מוקדם בבוקר, נצא ליום טיול בעמק ויניאלס שבמחוז פינאר דל ריו, שמורת טבע מקסימה, בה גדל הטבק הטוב בעולם. זהו עמק קארסטי המשתרע על שטח של 132 קמ"ר אשר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1999.

 

נבקר במפעל סיגרים ונמשיך לנקודת תצפית יוצאת דופן על עמק ויניאלס. נמשיך לביקור בביתו של חקלאי המגדל טבק, שם נראה את שלבי ייצור הסיגרים מהקטיף ועד למפעל הייצור. לאחר מכן, נהנה מארוחת צהריים במסעדה מקומית.

 

נמשיך לביקור במורל דה לה פרה היסטוריה- ציור קיר באורך 120 מטרים ובגובה של 80 מטרים שצוייר בשנת 1961 ומתאר את שלבי האבולוציה. לאחר מכן, נבקר ב-"La Cueva del Indio" מערת נטיפים בה זורם נהר תת קרקעי וניתן לערוך בה סיור רגלי ושייט.

 

לאחר מכן, נסיעה חזרה להוואנה והעברה למלון.
לינה בהוואנה.

יום 4

יום 4: הוואנה- סיינפואגוס- טרינידד

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה לכיוון טרינידד (כ-345 ק"מ).

 

בדרך נעצור בסיינפואגוס המרוחקת כ- 250 ק"מ דרומית להוואנה.
נערוך סיור בעיר ונצפה במבנים הניאוקלסיים שנותרו בעיר מהמאה ה-19. נבקר בארמון "פלאסיו דל וואלה" אשר שימש את סוחרי הסוכר העשירים. בארמון מצוי שילוב ארכיטקטוני מעניין של מספר תקופות. נמשיך לביקור בתיאטרון תומאס טרי הנבנה בשנת 1887.
ארוחת צהרים במסעדה מקומית.

 

לאחר מכן, נמשיך בנסיעה אל טרינידד שהייתה בעבר מרכז גידולי הסוכר של הספרדים אשר כבשו את קובה לפני למעלה מ-500 שנה. טרינידד היא ללא ספק אחת הערים היפות והמרתקות ביתר בקובה. היא ממוקמת לחוף ימה הקריבי של קובה במרכז המדינה והיא מכילה כמה מהחופים היפים ביותר של קובה כולה. כיום זוהי עיר גדולה עם 80,000 תושבים. בעבר גרו בה לא מעט אנשים אמידים אשר הקימו בה אחוזות ענק ומעונות פאר בהם חיו את חייהם הטובים ופיקחו מקרוב על עבדיהם השחורים שעמלו רוב שעות היום בשדות קני הסוכר שהיו רווחים כאן מאוד והיוו את ענף התעשייה המרכזי של קובה לפני עידן עצמאותה.
לאחר קבלת עצמאותה, ננטשה ונזנחה טרינידד וקרנה ירד. היא נותרה עיר קולוניאלית עתיקה שהזמן בה כאילו עצר מלכת: רחובותיה הקטנים צרים ומרוצפים באבנים משתלבות, בתיה צבעוניים ונמוכים ורק מספר מבנים ארכיטקטוניים גדולים של כנסיות ומרכזים דתיים נשארו כעדות לתקופת הפריחה של העיר בסביבות המאה ה-19.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בטרינידד.

יום 5

יום 5: טרינידד- הרי האסקאמברי- טרינידד

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע ליום טיול ג׳יפים משותף אל הרי האסקאמברי, השניים בגובהם בקובה, שם נטייל בשמורת הטבע היפה "גואנייארה". נבקר במוזיאון קפה, נטייל דרך יער טרופי ומטעי קפה ונהנה מארוחת צהריים במסעדה מקומית.
נמשיך לטייל בשביל האקולוגי היפהפה ובהגיענו לבריכות הטבעיות והמפל, תוכלו לרחוץ במים הצלולים.
לינה בטרינידד.

יום 6

יום 6: טרינידד- סנטה קלרה- הוואנה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור עירוני בטרינידד. נערוך ביקור בעיר העתיקה- שמורה ארכיטקטונית נהדרת, שהוכרזה ע"י אונסק"ו כיעד לשימור עבור המורשת התרבותית העולמית. נטייל בכיכר המרכזית, נבקר במוזיאון העיר ונהנה מארוחת צהריים במסעדה מקומית.

 

לאחר מכן, נצא בנסיעה של כשעתיים לסנטה קלרה, שם חגג צ'ה גווארה את נצחונו הגדול ביותר. נבקר באתר ההנצחה של צ'ה גווארה, בו נמצא גם מוזילאום מפואר.

 

לאחר מכן, נמשיך בנסיעה חזרה להוואנה. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בהוואנה.

יום 7

יום 7: הוואנה- מקסיקו סיטי

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה למקסיקו סיטי. עם ההגעה, העברה למלון.
מקסיקו סיטי, בירתה של מקסיקו, הוקמה על חורבות טנוצ'טיטלן- בירת האימפריה האצטקית. בהדרגה הפכה למגאלופוליס המאכלס למעלה מ-26 מליון נפש.

 

המשך יום חופשי.
לינה במקסיקו סיטי.

יום 8

יום 8: מקסיקו סיטי- סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיורים בעיר. נסייר במרכז ההיסטורי של העיר, בכיכר הזוקלו ובקתדרלה הגדולה. נמשיך לביקור במוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה.

 

לאחר מכן, ניסע לביקור בקרית האוניברסיטה ברובע קויואקאן (Coyoacán) בחלקה הדרומי של מקסיקו סיטי, כולל ביקור במוזאון פרידה קאלו הידוע בכינויו "הבית הכחול". בבית זה נולדה קאלו וחיה את רוב שנותיה.
לאחר מכן, העברה למלון.
לינה במקסיקו סיטי.

יום 9

יום 9: מקסיקו סיטי- טאוטיהואקאן- גואדלופה

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לטאוטיהואקאן (Teotihuacan) או בשמה המתורגם "המקום בו נולדו האלים". זהו אתר ארכיאולוגי יוצא דופן, המציג את גאוניותם של אנשים בתקופה העתיקה.
העיר, הממוקמת כ-50 ק"מ ממקסיקו סיטי, היא שרידיה של עיר עתיקה וגדולה, אשר איכלסה בעברה 200,000 איש בקירוב. נתרשם מהמקדשים ומהפירמידות המרהיבים, ביניהם פירמידת הירח, פירמידת השמש וכיכר המצודה.

 

לאחר מכן, נמשיך לסיור במקדש גואדלופה (Guadalupe).

 

לאחר מכן, נסיעה חזרה למקסיקו סיטי והעברה למלון.
לינה במקסיקו סיטי.

יום 10

יום 10: מקסיקו סיטי- קניון סומידרו- סאן קריסטובל דה לס קאסס

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לטושלה גוטיארז.

 

עם ההגעה, נסע אל הכפר Chiapa de Corzo ממנו נצא לשייט משותף מרהיב אל קניון סומידרו, קניון ענק עם מצוקים עצומים ויפהפיים המגיעים לגובה של כקילומטר משני צדי הנהר. במהלך השייט תוכלו לצפות בבעלי חיים שונים החיים בנהר.

 

לאחר השייט, נמשיך בנסיעה של כשעה אל סאן קריסטובל דה לאס קאסאס.
סאן קריסטובל היא עיירה קולוניאלית מתקופת השלטון הספרדי, היושבת בחבל צ'יפאס בדרום מקסיקו. העיירה יושבת ברמה הררית ומשמשת כבסיס יציאה לטיולים בין הכפרים של בני המאיה החיים בסביבה.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בסאן קריסטובל.

יום 11

יום 11: סאן קריסטובל וכפרי הסביבה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לחצי יום סיור בסן קריסטובל ובכפרי הסביבה. נצא רגלית למרכז העיר לביקור בקתדלרה, בכנסייה הדומיניקנית המרשימה מהמאה ה-16 ונמשיך לביקור בשוק המקומי.

 

לאחר מכן, נצא לביקור בכפרים של בני המאיה תוך הצצה אל תוך חייהם המסורתיים. נבקר בכפר סאן חואן צ'מואלה המשתייך לבני הצוציל. נסייר בין סמטאות הכפר בין איכרים ובעלי מלאכה הלבושים בבגדים מסורתיים וססגוניים ומוכרים את מרכולתם. נמשיך לביקור בכפר סן לורנסו זינקנטן, כפר נוסף של בני צוציל.

 

המשך יום חופשי.
לינה בסאן קריסטובל.

יום 12

יום 12: סאן קריסטובל- מפלי שיפלון ואגמי מונטבייו

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע כשעתיים וחצי לביקור במפלי שיפלון המרהיבים ונערוך טיול רגלי בין המפלים. מי הטורקיז, הטבע הפראי שמסביב ועוצמת המפלים עושים את המקום לאחד היפים ביותר במקסיקו.
תוכלו לטפס עד למפל העליון (טיפוס לא קל, אבל הנוף מלמעלה שווה את המאמץ) ולהנות מהנוף הנפרש או לנוח בבריכה הטבעית שלרגליי המפלים.

 

לאחר מכן, נמשיך לביקור בשמורת האגמים המרהיבים מונטבייו (Montebello).

 

לאחר מכן, נסיעה חזרה לסאן קריסטובל.
לינה בסאן קריסטובל.

 

**מומלץ להביא בגד ים ומגבת

יום 13

יום 13: סאן קריסטובל- אגווה אזול- פאלנקה- האתר הארכיאולוגי

מוקדם בבוקר, נסע כ-3.5 שעות ליום טיול בשמורת המפלים אגווה אזול (Agua Azul).
עם ההגעה, נהנה מטיול בין השבילים ונגיע לאזור בו נמצאים מפלים שוצפים ובריכות בצבעי ירוק- טורקיז.

 

בתום הסיור, נצא בנסיעה של כשעה וחצי אל פאלנקה (Palenque), הממוקמת בכס המלכות של הג'ונגל.

 

עם ההגעה, נצא לסיור באתר העתיקות הקדום פאלנקה. נבקר באתר הקבורה של המלך פאקל, בן לשושלת ששלטה בפאלנקה והביאה עמה לעיר שגשוג רב. העיר הגיעה לשיאה בין השנים 600-700 לספירה וניתן לראות זאת בשרידיה. נסייר בין שרידי ארמונות, פירמידות ומקדשים העתיקים.

 

לאחר מכן, העברה למלון.
לינה בפאלנקה.

 

**לעיתים ישנן הפגנות וחסימות כבישים ועל מנת להימנע מעיכובים מתסכלים יש לצאת מוקדם ביום זה
**מומלץ להביא בגד ים

יום 14

יום 14: פאלנקה- וילהרמוסה- גואטמלה סיטי

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, נסיעה של כשעה וחצי לשדה התעופה של וילהרמוסה לטיסה לגואטמלה סיטי, בירת גואטמלה. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה ונסיעה של כשעה לאנטיגואה (Antigua), מהיפות שבעריה הקולוניאליות של אמריקה. העיר שימשה כבירתה של גואטמלה עד שנהרסה ברעידת אדמה ב-1,773.
אנטיגואה ממוקמת למרגלות שלושה הרי געש המתנשאים לגובה של קרוב ל-4,000 מ' מעל פני הים. התפרצויות הרי הגעש ורעשי האדמה החריבו את העיר ואת כפרי הסביבה פעמים אחדות בעבר.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה באנטיגואה.

יום 15

יום 15: אנטיגואה- הר הגעש פקייה- סיור עירוני- סיור קפה

אנטיגואה- עיר הבירה העתיקה, הוקמה ע"י הספרדים ב-1543 והיא מציעה למטייל מבנים קולוניאליים יפהפיים, מוזיאונים, כנסיות, חצרות פאטיו של בתי מידות שהפכו למסעדות ומלונות בוטיק.

 

מוקדם בבוקר, נצא לטיול במעלה הר הגעש פקייה, אחד משלושת הרי הגעש המקיפים את אנטיגואה. הסיור כולל טיפוס במעלה ההר אל נקודה ממנה ניתן לראות בימים מסוימים את הלבה. (ניתן לטפס גם באמצעות סוסים)

 

לאחר מכן, נצא לסיור בעיר בינות לסמטאות המרוצפות אבן- תיחשפו לכנסיות ומנזרים, חצרות פנימיות וגלריות, שנראים כאילו הזמן פסק בהם מלכת.

 

לאחר מכן, נמשיך לביקור במטעי הקפה תוך צפייה בתהליכי הגידול והייצור.
לינה באנטיגואה.

יום 16

יום 16: אנטיגואה- אגם אטיטלן- שמורת הטבע אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כשעתיים וחצי לעבר אגם אטיטלן. האגם הוא ללא ספק מהיפים ביותר ביבשת אמריקה, צבעו כחול עמוק והוא מוקף ב-3 הרי געש. לחופיו פזורים כפרי אינדיאנים שפרנסתם מבוססת על חקלאות (גידולי בצל, קפה, בננות ואבוקדו). בכל אחד מהכפרים פיתחו התושבים סגנונות אריגה ולבוש שונים. כאן ניתן להבין מדוע ניתן לגואטמלה הכינוי "ארץ הקשת בענן".

 

אגם אטיטלן נמצא באזור ההררי, שבמערבה של גואטמלה. האגם שוכן בגובה של 1,562 מ' מעל פני הים ותושביו נהנים מאקלים אביבי כל ימות השנה.
בכפרים חיים בני שלושה שבטים, הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות. אלו הם הצוטוהילים (Tzutuhil), החיים בגדה הדרומית, הקצ'יקלים (Cachiqueles) בצפון-מזרח והקיצ'ה (Quiche) שבצפון-מערב, כולם קשורים לתרבות המאיה.

 

עם ההגעה, נבקר בשמורת הטבע היפיפייה באטיטלן. בשמורה מסלולי הליכה עם נופים משגעים לאגם ולהרים, מקווי מים שונים ומפלים. תטיילו בתוך מטעי קפה ותוכלו לצפות בבעלי חיים. קיימת בשמורה גם חוות פרפרים אשר מכילה בתוכה מגוון רב של פרפרים שונים וצבעוניים. לאחר מכן העברה למלון.
לינה באטיטלן.

יום 17

יום 17: אטיטלן- שיט אל שלושת הכפרים

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשייט על אגם אטיטלן אל הכפר האינדיאני סנטיאגו דה אטיטלן. תראו את האריגים המיוחדים לכפר זה ואת הנשים היושבות בכיכר הכפר ומוכרות את הוויפיל, החולצות הרקומות פרחים וציפורים, האופייניות לאזור. בכפר ישנו פולחן מעניין לפסל עץ של מכשף המכונה מאשימון, אל השמאנים, אליו עולים לרגל מכל רחבי האזור לבקש עזרה וברכה ולערוך טקסי טראנס.

 

נמשיך לביקור בכפר סן חואן לה לגונה ובכפר סן אנטוניו פלופו, כפר של מגדלי בצל ואורגי אריגים צבעוניים. נטפס אל הכנסייה, שם ניתן לראות את גברי הכפר עטויים חצאיות בצבע שחור לבן.
לינה באטיטלן.

יום 18

יום 18: אטיטלן- השוק של צ'יצ'קסטננגו- גואטמלה סיטי- פלורס

לאחר ארוחת בוקר, נסיעה של שעה ורבע לעבר השוק המיוחד בצ'יצ'יקסטננגו. בשוק ניתן לראות אריגים מיוחדים לאזור, ערסלים ובגדים צבעוניים, פסלונים ומסכות המשמשות לפולחן, ועוד…

 

נטייל בשוק הגדול והצבעוני ביותר במרכז-אמריקה ולאחר מכן נבקר בכנסיית סנטו-תומס, בה שילוב פולחן דתי אלילי וטקסים של הנצרות הקתולית ונבקר בבית מלאכה למסכות פולחן.

 

נטפס להר פסקואל אבך שם נערכים טקסים פגאניים לאלי המאיה ולעיתים נערכים טקסי טיהור לבאי השוק הזקוקים לכך.

 

לאחר מכן, נסיעה של כשעתיים לשדה התעופה של גואטמלה סיטי לטיסה לפלורס, עיר המשמשת כבסיס ליציאה לסיורים באתר העתיקות טיקאל. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפלורס.

יום 19

יום 19: פלורס- טיקאל- גואטמלה סיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בטיקאל- העיר הגדולה והמפורסמת של בני המאיה שנבנתה עמוק בתוך הג'ונגל. רק הפירמידות המציצות מעל פני היער מסגירות את העובדה שבתוכו הייתה עיר גדולת ממדים, שבה פולחנים ופירמידות ענק שהגבוהה שבהן, הגיעה לגובה של 90 מטר. נסייר באתר ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של המקום, בני המזל ייפגשו גם בע"ח שחיים ביער הגשם- בעיקר קופים. ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

 

לאחר מכן, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה של פלורס לטיסה חזרה לגואטמלה סיטי. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בגואטמלה סיטי.

יום 20

יום 20: גואטמלה סיטי- סן חוסה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לסן חוסה, בירת קוסטה ריקה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.
לינה בסן חוסה.

יום 21

יום 21: סן חוסה- מפלי לה פז והר פואס- ארנל- החרוט הוולקני המושלם

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור בשמורת הר הגעש "פואס". נחלוף באיזורי מרעה הררים וירוקים, צמחיה טרופית ובעיקר מטעי קפה.
נגיע אל שמורת מפלי לה פס שם נרד בשביל מוסדר אל בסיס המפלים. לפנינו סדרה של 6 מפלים שוצפים וגועשים, צמחייה טרופית סבוכה, שפע של פרפרים ובעלי כנף.
(בדרך כלל קר בשמורת לה פז, תביאו בגדים חמים למקטע הזה)

 

לאחר מכן, נמשיך לסיור בשמורת הר הגעש "פואס", שמאז התפרצות הלבה האחרונה נותרה בו מעיין צלקת הפולטת מידי פעם גז ואפר. נצפה באגם טורקיז הממוקם בתחתית הלוע ובמפלי מים צלולים היוצרים מחזה מרהיב.

 

לאחר מכן, נצא בנסיעה של כ-3 שעות לאזור ארנל והעיירה לה פורטונה שבצפון מחוז אלאחואלה, הקרוב לגבול עם ניקראגווה. באזור נוף שופע של טבע ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו בכל ימות השנה, יערות גשם, נהרות גועשים ורגועים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, שפע צמחיה ובעליי חיים.

 

אזור זה מפורסם בזכות הר הגעש שצורתו חרוטית וגובהו כ-1670 מטר ובראשו לוע בקוטר 140 מטרים ובזכות הפעילות הגיאוטרמית שבאה לידי ביטוי גם במעיינות החמים שנמצאים בשפע באזור ומציעים חוויה מפנקת למבקרים בהם.

 

הר הגעש ארנל היה רדום במשך מאות בשנים וכל שנשאר מעברו הגעשי הוא לוע בודד בפסגתו. הוא היה מכוסה בצמחייה עבותה. באופן בלתי צפוי, הוא התפרץ ב-1968 והרס את העיירה הקטנה טבקון (Tabacón). בשל ההתפרצות נוצרו שלושה לועות על המדרון המערבי, אבל רק אחד מהם שרד עד ימינו. ההתפרצות האחרונה ארעה באוקטובר 2010, ומאז נראה שהפעילות הגעשית של ההר הולכת ופוחתת.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בארנל.

יום 22

יום 22: ארנל- גשרים תלויים- לה פורטונה- שמורת ארנל- המעיינות החמים של טבקון

לאחר ארוחת הבוקר, נהנה מיום טיול בסביבת ארנל. נתחיל בטיול הליכה של כ-3 ק"מ, במהלכו תעברו בגשרים תלויים מוקפים ביער טרופי, תחזו בבע"ח, בצמחים ובחרקים האופייניים למקום.

 

לאחר מכן, תיהנו מארוחת צהריים במסעדה מקומית בעיירה ומטיול הליכה הכולל ירידה ועליה מאומצת במדרגות חזרה לרחצה במפל המים של לה פורטונה.
(מומלץ להביא בגד ים ומגבת קלה למי שרוצה להתרחץ במפלים).
אחה"צ, נצא לטיול הליכה שייקרב אתכם להר הגעש.

 

אין כמו לסיים את היום בטבילה במעיינות החמים של טבקון. אלו מעיינות חמים טבעיים שנובעים מהר הגעש ארנל. המעיינות נמצאים במתחם מפואר הכולל 12 בריכות בטמפרטורות משתנות. במקום ניתן למצוא בר משקאות אקטיבי, מזנון ומסעדה.
לינה בארנל.

יום 23

יום 23: מארנל אל מונטוורדה- סיור לילי

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כ-4 שעות אל שמורת יער העננים מונטוורדה (Monteverde Cloud Forest). עם ההגעה, העברה למלון.

 

זהו אזור יפהפה של יער עננים, המכונה גם "יער ערפל". זוהי תופעה מיוחדת של יערות גשם ירוקי עד, המקבלים משקעים בצורת עננים. היער מהווה בית גידול חם לעצלנים, נחשים, קופים, מיני פרפרים שונים ומגוון צבעוני של ציפורים.

 

אחה"צ נצא לסיור לילי בשמורה. נלך בשבילי יער העננים, ונצפה במגוון חיות הלילה כגון טרנטולות, עכבישים נוספים, צפרדעים, נחשים וזוחלים מיוחדים אחרים בפעילותם הלילית.
לינה במונטוורדה.

יום 24

יום 24: מונטוורדה- גשרים תלויים- קאנופי- רכבל- בריכת הצפרדעים- גן הפרפרים

לאחר ארוחת בוקר, תהנו מסיור גשרים תלויים. זהו סיור גשרים צמרות עצים על מערכת גשרים, משם ניתן לחוות את יער הגשם.
לאחר מכן, תהנו מנסיעה ברכבל ומקאנופי (אומגות) סוער בין צמרות העצים. הקאנופי כולל כ- 8 כבלים, שמחוברים בפלטפורמות שרובן על צמרות העצים.

 

לאחר מכן, נמשיך לביקור בבריכת הצפרדעים וגן הפרפרים שם חיים עשרות מינים שונים של צפרדעים ופרפרים.
לינה במונטוורדה.

 

** במונטוורדה מזג האויר קר בדרך כלל – יש להגיע עם לבוש חם ליום זה בשיטת השכבות.

יום 25

יום 25: מונטוורדה- מנואל אנטוניו- שמורת הטבע

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כ-3.5 שעות אל העיר קפוס, ולשמורה הקרובה אליה- מנואל אנטוניו (Manuel Antonio) השוכנת לחופי האוקיאנוס השקט. זהו פארק לאומי יפיפה לחופיו של האוקיינוס השקט ובו חופים לבנים, מפרצונים,צמחייה טרופית עשירה ושפע מיני חיות וציפורים.

 

זוהי אחת משמורות הטבע היפות ביותר בקוסטה ריקה: חופי ים מרהיבים וקסומים מתמזגים עם יער הגשם, חיות אופייניות ליער גשם, איגואנות, ציפורים מכל המינים והצבעים, קופים השואגים למרחקים, סרטנים בצבעים מרהיבים ועוד מגוון של חי וצומח.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
אחה״צ, נצא לסיור בשמורת הטבע של מנואל אנטוניו. במהלך הטיול נפגוש בחיי טבע עשירים ולמעלה ממאה מיני חיות ולמעלה ממאתיים מיני ציפורים.
לינה במנואל אנטוניו.

יום 26

יום 26: מנואל אנטוניו- קטמרן במי האוקינוס הכחולים כולל שנירקול- סיור מנגרובים באיי דמאס

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, תיהנו מהפלגה על גבי קטמרן מנמל קפוס לשיט במים הכחולים מול חופי מנואל אנטוניו. בין בעלי החיים הנמצאים באזור זה, ניתן למצוא בהתאם למזל דולפינים, לווייתנים, צבי ים, דגי מנטה ריי וציפורי ים כגון שקנאים, איביסים ועוד. נעגון באחד המפרצונים המוגנים במפרץ בייסנז לשחייה ושנורקלינג. ארוחת צהרים תוגש על סיפון הקטמרן.

 

אחה"צ, בהתאם לשעות הגאות והשפל, נצא לסיור ייחודי באיי דמאס. נשוט בקאנו ונצפה במערכת אקולוגית ייחודית של המנגרובים. בין בעלי החיים ניתן למצוא בהתאם למזל: עצלנים, תנינים, קופים, אנפות ומינים נוספים של חיות המחפשות את מזונם באזור.
לינה במנואל אנטוניו.

יום 27

יום 27: מנואל אנטוניו- יום חופשי

יום חופשי במנואל אנטוניו על בסיס ארוחת בוקר.

 

**פעילויות אותן ניתן לשלב במהלך היומיים הקרובים: רפטינג בנהרות, סיור בשמורה, קיאקים בים, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים לאורך החופים וסיורים רגליים ביער הגשם. (בתוספת תשלום)

יום 28

יום 28: מנואל אנטוניו- סן חוסה- שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, נצא בנסיעה של כ-3.5 שעות לשדה התעופה של סן חוסה לטיסה חזרה ארצה.

טיול בלתי נשכח במרכז אמריקה בהתאמה אישית.

טיול בלתי נשכח בקוסטה ריקה, בהתאמה אישית.

טיולים פופולריים נוספים במרכז אמריקה

למה לגלות את מרכז אמריקה עם מוסקט?

אנחנו עושים את כל העבודה עבורכם, מתכננים את הטיול, מזמינים את השירותים השונים ודואגים לכל הפרטים הקטנים והגדולים, כך שכל שנותר לכם לעשות זה לארוז את המזוודות וליהנות מחוויית טיול מושלמת לכם ולאנשים שאתם אוהבים.

כתבו עלינו

מטיילים מספרים

תופרים לכם את הטיול המושלם במרכז אמריקה