טיולים במוסקט

טיול לקוסטה ריקה

מסע גיאוגרפי מרתק

אורך:

12 ימים

עונה מומלצת:

נובמבר-מאי

טיול לקוסטה ריקה- תקציר

טיול לקוסטה ריקה בתפירה אישית, מסלול טיול לדוגמא 12 ימי טיול. מסלול הטיול כולל את שמורת הטבע טורטוגרו העשירה בצמחיה טרופית, תעלות מים ומונגרובים, משם נמשיך אל ארנל – אזור שופע יערות גשם, נהרות, מעיינות חמים, לגונות ופארקים ומפורסם בזכות הר הגעש שצורתו חרוטית. נטייל ונשוט בשמורות קניו נגרו וריו סלסטה, משם אל שמורת יער העננים מונטוורדה, נהנה מסיור גשרים תלויים, נסיעה ברכבל וקאנופי (אומגות) בין צמרות העצים, נמשיך אל מנואל אנטוניו – פארק לאומי יפיפה לחופיו של האוקיינוס השקט ונהנה מפעילויות באזור וגם מזמן חופשי לנפוש ונסיים בשמורת קורקובדו הסמוכה לדרייק ביי – השמורה נחשבת לפארק הלאומי הגדול ביותר בקוסטה ריקה, שם ישנה אוכלוסיית ציפורים גדולה, לצד אינספור מיני צמחים ובעלי חיים שונים ולסיום נעצור לסיור בשמורות מפל לה פס והר הגעש פואס. טיולים לקוסטה ריקה בתפירה אישית – חוויה יוצאת דופן של מגע עם עולם החי והצומח העשיר שלה, בשילוב חופי ים עם חולות לבנים, יערות גשם ויערות עננים, שמורות טבע יפיפיות ותיירות אקולוגית וכמובן מגוון אטרקציות: החל מפעילויות אקסטרים ועד טיולים מרתקים בשמורות הטבע שלה. אנו מציעים טיולים לקוסטה ריקה לנוסע העצמאי עם שפע אפשרויות בחירה של נהג/מדריך פרטי, נהג צמוד, הסעות פרטיות או משותפות או רכב ארבע על ארבע שכור בנהיגה עצמית.
שמורות • פעילויות • חוף
יום 1

יום 1: הגעה- סן חוסה

נחיתה בסן חוסה, בירת קוסטה ריקה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.
לינה בסן חוסה.

יום 2

יום 2: סן חוסה- טורטוגרו

מוקדם בבוקר, הסעה משותפת באוטובוס תיירים לשמורת הטבע טורטוגרו העשירה בצמחיה טרופית ובבעלי חיים ומשמשת כמקום מושבם של צבי הים. בדרך נעצור לארוחת בוקר במסעדה מקומית. לאחר שנגיע לנמל של Matina/Caño Blanco, נמשיך בספינה בתעלות עד לשמורה.

 

השטח הוכרז כמוגן כבר בשנות ה-60 ומאז 1975 הוא פארק לאומי. זהו אתר קינון לצבי הים הירוקים המוצאים דרכם אל החופים בכל שנה בין החודשים יוני-אוקטובר. 18,946 ההקטרים של השמורה מגינים על קיני הצבים, התעלות והלגונות יחד עם היערות המקיפים את החופים.

 

עם ההגעה, נתמקם בלודג' ונהנה מארוחת צהרים.
אחה"צ, נהנה מסיור בכפר המקומי. המפגש של הים עם היבשה בשילוב של טבע יפהפה יוצר אווירה משוחררת ומיוחדת שמאפיינת את תושבי הכפר הצבעוני הזה. ארוחת ערב בלודג'.
לינה בטורטוגרו.

 

**סיורים והסעות בטורטוגרו במסגרת קבוצתית
**סך הכל נסיעה ושייט כולל עצירה לארוחת בוקר כ-6 שעות

יום 3

יום 3: טורטוגרו

לאחר ארוחת בוקר, נהנה מסיור הליכה בג'ונגל. נשוב אל הלודג' לארוחת צהרים.
לאחר מכן, נצא לשייט ספארי בתעלות המים. מוקד המשיכה העיקרי של טורטוגרו הן תעלות. המקום מציע שילוב של יערות גשם, צמחיית חוף, מנגרובים, ביצות ולגונות ומהווה מקלט לחיות בר רבות ובהן 300 זני ציפורים, 50 מיני דגים ובערך 160 יונקים, חלקם זנים נכחדים. השייט בספינה מאפשר צפייה בקופים, קרוקודילים, איגואנות, טבלנים ועוד.
ארוחת ערב תוגש בלודג'.
לינה בטורטוגרו.

 

**סיורים והסעות בטורטוגרו במסגרת קבוצתית

יום 4

יום 4: טורטוגרו- ארנל- המעיינות החמים של טבקון

לאחר ארוחת הבוקר, יציאה משותפת באוטובוס תיירים מהחוף הקאריבי לכוון גוואפילס שם תהנו מארוחת צהריים.
לאחר מכן, המשך נסיעה (התניידות בהתאם לבחירתכם) לאזור ארנל והעיירה לה פורטונה שבצפון מחוז אלאחואלה, הקרוב לגבול עם ניקראגווה. באזור נוף שופע של טבע ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו בכל ימות השנה, יערות גשם, נהרות גועשים ורגועים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, שפע צמחיה ובעליי חיים.

אזור זה מפורסם בזכות הר הגעש שצורתו חרוטית וגובהו כ-1670 מטר ובראשו לוע בקוטר 140 מטרים ובזכות הפעילות הגיאוטרמית שבאה לידי ביטוי גם במעיינות החמים שנמצאים בשפע באזור ומציעים חוויה מפנקת למבקרים בהם.

הר הגעש ארנל היה רדום במשך מאות בשנים וכל שנשאר מעברו הגעשי הוא לוע בודד בפסגתו. הוא היה מכוסה בצמחייה עבותה. באופן בלתי צפוי, הוא התפרץ ב-1968 והרס את העיירה הקטנה טבקון (Tabacón). בשל ההתפרצות נוצרו שלושה לועות על המדרון המערבי, אבל רק אחד מהם שרד עד ימינו. ההתפרצות האחרונה ארעה באוקטובר 2010, ומאז נראה שהפעילות הגעשית של ההר הולכת ופוחתת.
עם ההגעה, העברה למלון.

 

אין כמו לסיים את היום בטבילה במעיינות החמים של טבקון. אלו מעיינות חמים טבעיים שנובעים מהר הגעש ארנל. המעיינות נמצאים במתחם מפואר הכולל 12 בריכות בטמפרטורות משתנות. במקום ניתן למצוא בר משקאות אקטיבי, מזנון ומסעדה.
לינה בארנל.

יום 5

יום 5: ארנל- גשרים תלויים- לה פורטונה- שמורת ארנל

לאחר ארוחת הבוקר, נהנה מיום טיול בסביבת ארנל. נתחיל בטיול הליכה של כ-3 ק"מ, במהלכו תעברו בגשרים תלויים מוקפים ביער טרופי, תחזו בבע"ח, בצמחים ובחרקים האופייניים למקום.

 

לאחר מכן, תיהנו מארוחת צהריים במסעדה מקומית בעיירה ומטיול הליכה הכולל ירידה ועליה מאומצת במדרגות חזרה לרחצה במפל המים של לה פורטונה.
(מומלץ להביא בגד ים ומגבת קלה למי שרוצה להתרחץ במפלים).
אחה"צ, נצא לטיול הליכה שייקרב אתכם להר הגעש.
לינה בארנל.

יום 6

יום 6: מארנל אל מונטוורדה- סיור לילי

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כ-4 שעות אל שמורת יער העננים מונטוורדה (Monteverde Cloud Forest). עם ההגעה, העברה למלון.

 

זהו אזור יפהפה של יער עננים, המכונה גם "יער ערפל". זוהי תופעה מיוחדת של יערות גשם ירוקי עד, המקבלים משקעים בצורת עננים. היער מהווה בית גידול חם לעצלנים, נחשים, קופים, מיני פרפרים שונים ומגוון צבעוני של ציפורים.

 

אחה"צ נצא לסיור לילי בשמורה. נלך בשבילי יער העננים, ונצפה במגוון חיות הלילה כגון טרנטולות, עכבישים נוספים, צפרדעים, נחשים וזוחלים מיוחדים אחרים בפעילותם הלילית.
לינה במונטוורדה.

יום 7

יום 7: מונטוורדה- גשרים תלויים- קאנופי- רכבל- בריכת הצפרדעים- גן הפרפרים

לאחר ארוחת בוקר, תהנו מסיור גשרים תלויים. זהו סיור גשרים צמרות עצים על מערכת גשרים, משם ניתן לחוות את יער הגשם.
לאחר מכן, תהנו מנסיעה ברכבל ומקאנופי (אומגות) סוער בין צמרות העצים. הקאנופי כולל כ- 8 כבלים, שמחוברים בפלטפורמות שרובן על צמרות העצים.

 

לאחר מכן, נמשיך לביקור בבריכת הצפרדעים וגן הפרפרים שם חיים עשרות מינים שונים של צפרדעים ופרפרים.
לינה במונטוורדה.

 

** במונטוורדה מזג האויר קר בדרך כלל – יש להגיע עם לבוש חם ליום זה בשיטת השכבות.

יום 8

יום 8: מונטוורדה- מנואל אנטוניו- שמורת הטבע

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כ-3.5 שעות אל העיר קפוס, ולשמורה הקרובה אליה- מנואל אנטוניו (Manuel Antonio) השוכנת לחופי האוקיאנוס השקט. זהו פארק לאומי יפיפה לחופיו של האוקיינוס השקט ובו חופים לבנים, מפרצונים,צמחייה טרופית עשירה ושפע מיני חיות וציפורים.

זוהי אחת משמורות הטבע היפות ביותר בקוסטה ריקה: חופי ים מרהיבים וקסומים מתמזגים עם יער הגשם, חיות אופייניות ליער גשם, איגואנות, ציפורים מכל המינים והצבעים, קופים השואגים למרחקים, סרטנים בצבעים מרהיבים ועוד מגוון של חי וצומח.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
אחה״צ, נצא לסיור בשמורת הטבע של מנואל אנטוניו. במהלך הטיול נפגוש בחיי טבע עשירים ולמעלה ממאה מיני חיות ולמעלה ממאתיים מיני ציפורים.
לינה במנואל אנטוניו.

יום 9

יום 9: מנואל אנטוניו- קטמרן במי האוקינוס הכחולים כולל שנירקול- סיור מנגרובים באיי דמאס

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, תיהנו מהפלגה על גבי קטמרן מנמל קפוס לשיט במים הכחולים מול חופי מנואל אנטוניו. בין בעלי החיים הנמצאים באזור זה, ניתן למצוא בהתאם למזל דולפינים, לווייתנים, צבי ים, דגי מנטה ריי וציפורי ים כגון שקנאים, איביסים ועוד. נעגון באחד המפרצונים המוגנים במפרץ בייסנז לשחייה ושנורקלינג. ארוחת צהרים תוגש על סיפון הקטמרן.

 

אחה"צ, בהתאם לשעות הגאות והשפל, נצא לסיור ייחודי באיי דמאס. נשוט בקאנו ונצפה במערכת אקולוגית ייחודית של המנגרובים. בין בעלי החיים ניתן למצוא בהתאם למזל: עצלנים, תנינים, קופים, אנפות ומינים נוספים של חיות המחפשות את מזונם באזור.
לינה במנואל אנטוניו.

יום 10

יום 10: מנואל אנטוניו- יום חופשי

לאחר ארוחת הבוקר, תהנו מיום חופשי במנואל אנטוניו.
לינה במנואל אנטוניו.

 

תוכלו לבחור בין הפעילויות המוצעות באיזור (בתוספת תשלום): רפטינג בנהרות, סיור בשמורה, קיאקים בים, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים לאורך החופים וסיורים רגליים ביער הגשם.

יום 11

יום 11: מנואל אנטוניו- פואס ולה פז- סן חוסה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כ-3.5 שעות לסן חוסה.

 

בדרך נעצור לסיור בשמורת הר הגעש "פואס" (כשעה נסיעה). נחלוף באיזורי מרעה הררים וירוקים, צמחיה טרופית ובעיקר מטעי קפה.
נגיע אל שמורת מפלי לה פס שם נרד בשביל מוסדר אל בסיס המפלים. לפנינו סדרה של 6 מפלים שוצפים וגועשים, צמחייה טרופית סבוכה, שפע של פרפרים ובעלי כנף.
(בדרך כלל קר בשמורת לה פז, תביאו בגדים חמים למקטע הזה)

 

לאחר מכן, נמשיך לסיור בשמורת הר הגעש "פואס", שמאז התפרצות הלבה האחרונה נותרה בו מעיין צלקת הפולטת מידי פעם גז ואפר. נצפה באגם טורקיז הממוקם בתחתית הלוע ובמפלי מים צלולים היוצרים מחזה מרהיב.

 

לאחר מכן, המשך נסיעה של כשעה לסן חוסה.
עם ההגעה, העברה למלון.
לינה סן חוסה.

יום 12

יום 12: סן חוסה- שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

טיול בלתי נשכח בקוסטה ריקה בהתאמה אישית.

טיול בלתי נשכח בקוסטה ריקה, בהתאמה אישית.

טיולים פופולריים נוספים בקוסטה ריקה

למה לגלות את קוסטה ריקה עם מוסקט?

אנחנו עושים את כל העבודה עבורכם, מתכננים את הטיול, מזמינים את השירותים השונים ודואגים לכל הפרטים הקטנים והגדולים, כך שכל שנותר לכם לעשות זה לארוז את המזוודות וליהנות מחוויית טיול מושלמת לכם ולאנשים שאתם אוהבים.

כתבו עלינו

מטיילים מספרים

תופרים לכם את הטיול המושלם בקוסטה ריקה