טיולים במוסקט

טיול למרוקו

אל העיר האדומה ועמק אלף הקסבות

אורך:

8 ימים

עונה מומלצת:

מרץ-מאי, ספטמבר-נובמבר

טיול למרוקו- תקציר

טיול למרוקו בתפירה אישית, 8 ימי טיול, מסלול טיול לדוגמא.
נתחיל את הטיול במרקש, העיר הצבעונית ביותר במרוקו, נסייר בעיר ובשוק הענק שבה ונמשיך אל ווארזאזאת, הידועה כ"עיר הקולנוע" של מרוקו. נבקר בעמק היפה ביותר במרוקו – עמק הדאדס ונמשיך אל מרזוגה – שם נהנה מלילה רומנטי במאהל מפנק בין דיונות הסהרה. נבקר בעיירה סקורה ולסיום, נשוב אל מרקש ונטייל בעמק האוריקה היפה .

טיול למרוקו בתפירה אישית מזמן מסע בין ערים מלכותיות עם שווקים צבעוניים, תרבויות מרתקות, נאות מדבר וכפרי רועים בהרי האטלס. אנו מציעים טיולים מגוונים בהתאמה אישית, עם מעטפת שירותים רחבה וליווי של מדריכים מקומיים דוברי אנגלית ונהג צמוד, שיאפשרו לכם להנות מחווית טיול בלתי נשכחת, בקצב ובסגנון שלכם.

שווקים • סהרה • טבע
יום 1

יום 1: ברוכים הבאים למרקש

נחיתה במרקש, העיר הצבעונית ביותר במרוקו, ליבה הפועם של המדינה ובירתה ההיסטורית והתרבותית של מרוקו.
העיר האדומה והמדברית מונה כמיליון תושבים וממוקמת דרומית מערבית למרגלות האטלס. העיר מחולקת לשני אזורים: העיר העתיקה (המדינה) והעיר החדשה ומפורספת בזכות סמטאותיה ושווקיה הצבעוניים, והוכרזה כאתר מורשת עולמית.

עם ההגעה, מפגש עם נציגנו והעברה למלון.
לינה במרקש.

 

בערב מומלץ לצאת אל הכיכר המרכזית של העיר ג'מע אל פנא, שביקור בה יוצר חוויה חושית שנדמה שנלקחה מסיפורי אלף לילה ולילה.

יום 2

יום 2: מרקש- ליבה הפועם של המדינה

לאחר ארוחת הבוקר, מפגש עם המדריך בלובי המלון, משם נצא ליום טיול במרקש. נבקר במסגד קוטוביה אשר הוקם בסוף המאה ה-12 ונחשב למסגד הגדול והמרשים ביותר במרקש, את הצריח הגבוה והמעוטר של המסגד ניתן לראות מכל מקום במרקש.

 

נמשיך אל ארמון הבהייה אשר נבנה במאה ה-19 על ידי הווזיר הגדול של הסולטאן. הארמון המקושט והמרשים נבנה בסגנון אנדלוסי מסורתי ובו ביתנים וחצרות פנימיות מוקפות מזרקות שיש, עמודים, גני נוי ועוד. נמשיך אל המלאח בו התגוררו היהודים ונבקר בבית הכנסת העתיק "אלעזאמה״ שנבנה בשנת 1492 על ידי יהודים ממגורשי ספרד.

 

נמשיך אל גני מז'ורל המטופחים, אשר הוקמו על ידי האמן הצרפתי ז'ק מז'ורל ונרכשו לאחר מותו ע"י המעצב הנודע איב סאן לורן. בגנים שולטת צבעוניות עזה ומרשימה לצד שלל מזרקות וצמחיה ייחודית, כגון קקטוסים ובמבוקים המקנים למקום אווירה נינוחה וייחודית. נבקר גם במוזיאון להנצחת פועלו של סאן לורן, הממוקם סמוך לגנים.

 

נמשיך אל המדינה ובה השוק הצבעוני האינסופי, נשוטט בסמטאות השוק בו תמצאו כמעט כל העולה על רוחכם: מנורות, שטיחים, בדים, צלחות וקערות מעוטרות, כלי טאג'ין, דברי עור, תכשיטים, תבלינים ועוד ועוד, נעלה לקומה שניה באחד מבתי הקפה על מנת לצפות בכיכר העיר ג'מע אל-פנא הססגונית, אחד ממוקדי התרבות המרכזיים ומסמלי העיר. ניתן לשלב ביקור בבית מרקחת מסורתי בו תחשפו אל צמחי המרפא הנמצאים בשימוש מאות בשנים.
לינה במרקש.

 

בערב, אם תרצו, נוכל להזמין לכם מקומות במופע "הפנטזיה של עלי" – מופע פולקלור ברברי טיפוסי בשילוב ריקודים, שירה, אקרובטיקה בדהירה על סוסים ויריות באוויר.

יום 3

יום 3: מרקש- קסבת איית בנחדו- ווארזאזאת- סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כ- 3.5 שעות (181 ק"מ) אל אחת הקסבות השמורות ביותר- קסבת איית בנחדו לסיור במקום (עצמאי). אל המקום הוזרמו כספים רבים בזכות תעשיית הקולנוע באזור. הכפר שנמצא למרגלות הקסבה שוחזר אף הוא על מנת שיוכל לשמש כתפאורה מתאימה לסרטים שצולמו במקום, כגון הפצוע האנגלי, עשר הדיברות, לורנס איש ערב ועוד…
הכפר ממוקם ליד אפיק נחל ווארזאזאת. לאורך נתיב זה עברו שיירות מסחר בין הסהרה למרקש. בכפר תמצאו בתי אדמה הבנויים בצפיפות והקסבה – מוקפת בחומה גבוהה אשר בפינותיה מגדלי שמירה. איית בן חדו הוכרז כאתר מורשת עולמית בשנת 1897.

 

לאחר מכן, נסיעה קצרה אל ווארזאזאת.
עם ההגעה, העברה למלון.

 

לאחר התרעננות, נצא לביקור באולפן הצילומים אטלס המרשים, בקסבת תאווירירת ובמרכז האומנים לבעלי מלאכה לעבודות מסורתיות. (כולל הדרכה)
לינה בווארזאזאת.

יום 4

יום 4: ווארזאזאת- עמק הדאדס- אל מרזוגה - כולל לילה רומנטי במאהל מפנק בסהרה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כשעתיים וחצי (173 ק"מ) אל העמק היפה ביותר במרוקו- עמק הדאדס, אשר בו מראות נוף מהיפים ביותר במרוקו. נדמה כי הטבע פיסל את הנוף בצורה מופלאה ופעולת הבלייה יצרה מראות נוף מרהיבים בסלעים האדומים באזור. בשל הקסבות הרבות המפוזרות לאורך העמק זכה הדאדס לכינוי "עמק אלף הקסבות".

 

עם ההגעה, נבקר בקניון הטודרה שנמצא ליד העיירה טינריר. ודאי נחשפתם לשם- טודרה – בשירם של להקת הברירה הטבעית "אצלנו בכפר טודרא". הכניסה לקניון בחלקו האחרון של ערוץ הנחל תשאיר בכם רושם עז בזכות המצוקים האדירים המתנשאים אלעל לגובה של 300 מטר, אשר נוצרו בתקופת הקרח האחרונה עם המסת הקרחונים.

 

לאחר מכן, נמשיך בנסיעה של כ-3 שעות (200 ק״מ) אל עבר מרזוגה, בסיס היציאה אל הדיונות המרשימות של ארג צ'בי, אשר שוכנות בסמוך לעיר המדברית. נגיע אל נקודת היציאה לטיול הגמלים אל הדיונות המרשימות.

 

אחה"צ נצא עם ג׳יפים (נסיעה קצרה) אל עבר דיונות החול העצומות, הגדולות ביותר במרוקו, המגיעות לגובה של 150 מטר ונראות כאילו נלקחו מתוך ציור.
בערב- נהנה מארוחת ערב ברברית במאהל.
לינה באוהלים בלב הדיונות.

יום 5

יום 5: זריחה בסהרה- טיול גמלים- סקורה

מוקדם בבוקר, נתעורר אל זריחה מרהיבה כשהחול משנה את צבעיו מזהוב לאדום. נהנה מטיול גמלים בדיונות המרשימות.
לאחר מכן נהנה מארוחת בוקר, נעלה על ג'יפ ונשוב אל מרזוגה.

 

לאחר מכן, נצא בנסיעה של כ- 4.5 שעות (329 ק"מ) לסקורה Skoura. עיירה מקומית המהווה את המרכז מסחרי של האיזור ונווה מדבר יפייפה ופורח. בעיירה עומד מטע דקלים מרשים של כ- 20 זנים של תמרים, המשתרע על פני 15 קילומטרים ומוגן על ידי אונסק"ו. המטע זכה לכיוני "אואזיס של 1000 דקלים".

עם ההגעה, העברה למלון.
אחה"צ חופשיים.
לינה בסקורה.

יום 6

יום 6: סקורה- מרקש

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כ-4 שעות (236 ק"מ) למרקש. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה במרקש.

יום 7

יום 7: מרקש- נווה המדבר של עמק האוריקה- מרקש

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום טיול בעמק האוריקה היפה, הממוקם כ-60 ק"מ ממרקש. (כולל הדרכה)
עמק האוריקה הוא נווה מדבר ירוק ובתולי למרגלות הרי האטלס המושלגים. בדרכנו אל העמק נעבור בין עצי פרי, נחלים, כרי דשא וכפרי ברברים מן המאות ה -16 וה-17.

 

עם הגיענו לעמק נבקר בבית ברברי מסורתי ונתוודע אל אורח חייהם של התושבים הילידים של מרוקו.

בהמשך נהנה ממסלול הליכה מעגלי בעמק. הנוף ההררי סביב מרשים ובאביב ניתן אף להשקיף על הפסגות המושלגות של הרכסים הגבוהים באטלס. בתום היום החוויתי, נצא בנסיעה חזרה אל מרקש.
לינה במרקש.

יום 8

יום 8: מרקש- שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר תהנו מיום חופשי במרקש.

 

בערב, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

טיול בלתי נשכח במרוקו בהתאמה אישית.

טיול בלתי נשכח במרוקו, בהתאמה אישית.

טיולים פופולריים נוספים במרוקו

למה לגלות את מרוקו עם מוסקט?

אנחנו עושים את כל העבודה עבורכם, מתכננים את הטיול, מזמינים את השירותים השונים ודואגים לכל הפרטים הקטנים והגדולים, כך שכל שנותר לכם לעשות זה לארוז את המזוודות וליהנות מחוויית טיול מושלמת לכם ולאנשים שאתם אוהבים.

כתבו עלינו

מטיילים מספרים

תופרים לכם את הטיול המושלם במרוקו