טיולים במוסקט

טיול לסרי לנקה

אל אי התה והקינמון

אורך:

7 ימים

עונה מומלצת:

דצמבר-מרץ

טיול לסרי לנקה - תקציר

טיול לסרי לנקה בתפירה אישית, 7 ימי טיול, מסלול טיול לדוגמא. ננחת בקולומבו, בירת סרי לנקה, ומיד נמשיך אל נגומבו, נבקר בשוק הדגים המקומי ובבית המחסה לפילים יתומים בפינאוואלה ונמשיך אל הברנה. נבקר במקדש הסלע בדמבולה, בפולנרואה – בירתה העתיקה של סרי לנקה – ונהנה משייט קצר בסירה מסורתית וביקור בכפר מקומי. נהנה מטיול ג'יפים בפארק מינרייה ונבקר בסיגירייה המרשימה – מצודת ארמון וגן הממוקמת על סלע מרשים. נבקר בגן התבלינים במטאלה ונמשיך אל קאנדי. נסייר בעיר, נבקר במקדש השן ונהנה ממופע מחול קנדיאני. נבקר בגנים הבוטאנים ולסיום, נגיע אל נוארה אלייה – בירת ארץ הגבעות, נסייר בשדות התה ונטייל במישורי הורטון עד ל"סוף העולם". טיול לסרי לנקה בתפירה אישית, במהלכו תחשפו אל מרכז האי, המכונה משולש התרבויות, שמורות הטבע, בהן תהייה לכם הזדמנות למפגש עם הפיל האסיאתי, מטעי התה האינסופיים, מצודות עתיקות, מקדשים וגני תבלינים. ולסיום –אם תרצו חופשה מפנקת עם מי ים צלולים וחופים לבנים. אנו מציעים טיולים מגוונים בהתאמה אישית, עם מעטפת שירותים רחבה וליווי של נהג\מדריך דובר אנגלית, שיאפשרו לכם להנות מחווית טיול בלתי נשכחת, בקצב ובסגנון שלכם.
שמורות טבע • ספארי • מקדשים
יום 1

יום 1: נחיתה בקולומבו- נגומבו

נחיתה בקולומבו, בירת סרי לנקה. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה ונסיעה קצרה למלון בנגומבו- לב קהילת הדייגים של סרי לנקה.
ארוחת ערב ולינה בנגומבו.

יום 2

יום 2: נגומבו- שוק הדגים- בית המחסה לפילים- דמבולה- הברנה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בשוק הדגים המקומי, שהינו שוק סיטונאי, בו ניתן למצוא כרישים, חתולי ים, פירות ים ושלל מינים שונים של דגים.

 

לאחר מכן, נסע כשעתיים לביקור באתר שובה הלב- בית המחסה לפילים יתומים בפינאוואלה. סכנת ההכחדה של הפיל דחפה את ממשלת סרי לנקה להקים בית יתומים לפיל האסיאתי בפינווואלה במטרה לשמר את המין, ולעזור להם לחזור לבית גידולם הטבעי. בתחילת המאה ה-19 חיו באי כשלושים אלף פילים, אולם תוך מאה שנה הוכחדו כמעט כולם. כיום אוכלוסיית פילי הבר בסרי לנקה מונה כ-3000 פרטים.
נסייר בבית המחסה ונתצפת על עדר הפילים שנהנים כמידי יום מרחצה יומית בנהר הסמוך.

 

לאחר מכן, נסע כשעתיים לדמבולה המפורסמת בזכות המערות הרבות סביבה המשמשות את הנזירים המקומיים למדיטציה שקטה. אזור זה שבמרכז האי מכונה לעתים "משולש התרבות" ובו ערים עתיקות ומקדשים מעניינים.

 

עם ההגעה, נצא לביקור במקדש הסלע. חמש מערות חוברות ביניהן ליצירת המקדש המוזהב של דמבולה שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מקדש הסלע בנוי מחמש מערות ומקדשים. במערות ניתן למצוא פסלים וציורי קיר רבים. הפסלים ההינדיים הם מהמאה ה- 12 לספירה, וציורי הקיר, האחרונים שבהם הם מהמאה ה-18. הקירות הצבעוניים מכוסים בציורים ודמויות ססגוניות.

 

לאחר מכן, נסיעה קצרה להברנה והעברה למלון.
ארוחת ערב ולינה בהברנה.

יום 3

יום 3: הברנה- פולנרואה- חוויה כפרית- מיניירה- הברנה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כשעה וחצי לביקור בפולנרואה בירתה העתיקה של סרי לנקה בין המאה ה-11 למאה ה-13. במקום שרידים של העבר המפואר של העיר. בלי ספק האתר המרשים ביותר הינו "גל ויהרה" (Gal Vihare) שנשמר באופן כמעט מושלם, ובו 4 דמויות בודהה ענקיות החצובות בסלע, ושתי דמויות בודהה במצב ישיבה. פסל בודהה נוסף עומד שלוב ידיים על החזה, והדמות השלישית שוכבת על צידה.
עם ההגעה, נערוך סיור בפולנרואה והסביבה.

 

לאחר מכן, נסע חזרה להברנה נצא לטיול הליכה בסביבה הכולל שייט קצר בסירה מסורתית וביקור בכפר מקומי.

 

אחה"צ, נצא אל הפארק הלאומי של מינרייה שאזורי הביצה שלו מושכים בעלי חיים רבים, בינהם פילים, עופות מים, דו חיים ופרפרים צבעוניים. עם ההגעה, נצא לספארי ג'יפים בפארק.

 

לאחר מכן, נסיעה חזרה להברנה והעברה למלון.
ארוחת ערב ולינה בהברנה.

יום 4

יום 4: הברנה- סיגירייה- מטאלה- קאנדי- סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר, נצא אל סיגירייה (Sigiriya) המרשימה, מצודה וגנים השוכנים בראש צוק בגובה של מאתיים מטר.
זוהי מצודת ארמון וגן הממוקמת על סלע מרשים, ברום של 200 מטר מעל פני השטח. כ-1200 מדרגות מובילות על פסגתו והאתר הוכרז כאתר מורשת עולמית. הקומפלקס המפואר נבנה במאה החמישית לספירה ושימש כביתו של המלך קסיאפה.
במקום גנים, בריכות ומזרקות, גני מים, ציורי קיר וכמובן נופים נפלאים.

 

**בהתאם לכושר שלכם ניתן לטפס למצודה (כשעה-שעתיים). שימו לב שמדובר ב1200 מדרגות. ניתן גם להשקיף על האתר מלמטה- ללא טיפוס.

 

לאחר מכן, נצא בנסיעה של כשעה וחצי למטאלה. נבקר בגן התבלינים שבו סוגים רבים של צמחי תבלין, ונתוודע לתהליכי היצור שלהם.

 

לאחר מכן, נמשיך בנסיעה של כשעה אל קאנדי שהייתה בירתה של השושלת הסינהאלית האחרונה.
העיר בנויה סביב אגם שליו ומוקפת גבעות ירוקות. במרכז העיר מקבץ ססגוני של חנויות לממכר עתיקות, שווקים ומלונות. בעיר ארמון מלוכה עתיק שממוקם בגן יפה, מוזיאון הלאומי (National Museum) ומקדשים מעניינים שהמפורסם שבהם הוא מקדש השן, שבו על פי האמונה הבודהיסטית, שמור השריד הדתי החשוב ביותר של סרי לנקה – השן הקדושה של הבודהה.

 

עם ההגעה, נצא לסיור עירוני. נבקר במרכז העיר, בשוק המקומי, בבזאר, ובמרכז האומנות של קאנדי. נמשיך לביקור במקדש השן ונהנה מצפיה בטקס מסורתי.

 

בערב- נהנה ממופע מחול קנדיאני שהוא הרבה יותר מהופעת רקדנים. זהו טקס עתיק, שכולל בליעת אש והליכה על גחלים.
לאחר המופע, העברה למלון.
ארוחת ערב ולינה בקאנדי.

יום 5

יום 5: קאנדי- פרדנייה- מטעי התה- נוארה אלייה- סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר, נסע כחצי שעה לפרדנייה לביקור בגנים הבוטניים. נתרשם מהזנים השונים של העצים, הצמחים והפרחים הצבעוניים בגנים שבהם למעלה מ5000 מיני עצים וצמחים. הגנים הוקמו ע"י מלך סינהלה והורחבו ע"י הבריטים. הסיור כולל גם את ביתן הסחלבים המרהיב.

 

לאחר מכן, נצא בנסיעה של כשעתיים לנוארה אלייה.
נסע לאורכה של דרך הררית וירוקה, לסיור בשדות התה שם נבחין בקוטפות הטמיליות ובלבושן הצבעוני. במאה ה־19 הביאו הבריטים לסרי לנקה טמילים רבים ממדינת טמיל נאדו שבדרום הודו. הם הובאו כדי לעבוד במטעי הגומי ובשדות התה של ציילון הקולוניאלית, משום שהתושבים המקומיים סירבו לעבוד במטעים.. נבקר גם במפעל התה הציילוני שנחשב לתה המשובח ביותר בעולם, נצפה ונלמד על תהליך הגידול, ההפקה ועיבוד התה שהפכו את התה המקומי למותג בעל שם עולמי.

 

נמשיך בנסיעה אל נוארה אלייה.
בתי לבנים אדומות, גנים מטופחים, מגרשי גולף, שעת תה מסורתית וערפל הם חלק מסימני ההיכר של בירת ארץ הגבעות. מהעיר ניתן להבחין בפסגת ההר הגבוה ביותר בסרי לנקה- הר פידורוטלגלה (Piduratalagala).

 

עם ההגעה, נצא לסיור עירוני. נסע ברחבי העמק הירוק ונבקר במפלים המוקפים שדות תה. נמשיך לביקור באגם גרגורי ולאחר מכן העברה למלון.
ארוחת ערב ולינה בנוארה אלייה.

יום 6

יום 6: סוף העולם- יום טיול במישורי הורטון- קולומבו

מוקדם בבוקר, נצא עם ארוחת בוקר ארוזה ונסע ליום טיול במישורי הורטון. לאחר כשעתיים של הליכה נגיע למקום בו נגמר הנוף ומתחתיו פעורה תהום עמוקה. נקודה זו זכתה לכינוי- "סוף העולם". זהו אזור מקסים ומבודד שבו יערות עתיקים, שרכים ענקיים, ערפל לצד אגמים, עדרי איילים, נמרים ובעלי חיים נוספים.

 

**מסלול טיול מעט מאתגר, עם עליות וירידות ושביל משובש.

 

לאחר מכן, נסיעה של כ-4-5 שעות לבירה קולומבו. זהו הנמל הראשי בחופי האי ומיקומו של שדה התעופה הבינלאומי של המדינה. קולומבו- עיר גדולה, סואנת ותוססת המשלבת גורדי שחקים עם בניינים קולוניאליים מימיה של סרי לנקה כמושבת כתר בריטית ומקדשים.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
ארוחת ערב ולינה בקולומבו.

יום 7

יום 7: קולומבו- סיור עירוני- שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר, נערוך סיור הכרות עם העיר. נקדיש גם זמן לקניות אחרונות ונבקר בבזאר הצבעוני והמגוון שבו חנויות ודוכנים רבים.

 

בהמשך, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

טיול בלתי נשכח בסרי לנקה, בהתאמה אישית.

טיול בלתי נשכח בסרי לנקה, בהתאמה אישית.

טיולים פופולריים נוספים בסרי לנקה

למה לגלות את סרי לנקה
עם מוסקט?

אנחנו עושים את כל העבודה עבורכם, מתכננים את הטיול, מזמינים את השירותים השונים ודואגים לכל הפרטים הקטנים והגדולים, כך שכל שנותר לכם לעשות זה לארוז את המזוודות וליהנות מחוויית טיול מושלמת לכם ולאנשים שאתם אוהבים.

כתבו עלינו

מטיילים מספרים

תופרים לכם את הטיול המושלם בסרי לנקה