טיולים במוסקט

טיול לקובה וגואטמלה

אל פנינת הקריבים וארץ המאיה

אורך:

13 ימים

עונה מומלצת:

נובמבר-אפריל

טיול לגואטמלה וקובה - תקציר

טיול לגואטמלה וקובה בתפירה אישית, 13 ימי טיול, מסלול טיול לדוגמא. נתחיל את הטיול בהוואנה – בירת קובה האפופה בקסם ישן, נסייר בעיר, נבקר בעמק ויניאלס, בו גדל הטבק הטוב בעולם, נמשיך אל סיינפואגוס היפה ומשם אל טרינידד – מהערים היפות והמרתקות ביותר בקובה לחוף ימה הקריבי. נטייל בשמורת הטבע בהרי האסקמברי ובסנטה קלרה העתיקה. נטוס אל גואטמלה סיטי, בירתה של גואטמלה ומייד נמשיך לאנטיגואה הציורית, לטיול אל הר הגעש פקייה ומטעי הקפה. נמשיך אל אגם אטיטלן היפיפה, לביקור בכפרים שלחופו ובשוק של צ'יצ'י. לסיום, נטוס אל פלורס, לביקור בעתיקות המאיה הנפלאות של טיקאל – פירמידות ענק ויערות טרופיים. טיול לגואטמלה וקובה משלב תרבות, מוסיקה, חופים מרהיבים, אנשים ומקומות בהם לא נגע הזמן, מסורות עתיקות יומין, תלבושות ואריגים צבעוניים, מורשת אינדיאנית עשירה, נהרות שוצפים, פסגות געשיות שחלקן פעילות, יערות גשם, ואגמים כחולים. אנו מציעים מעטפת שירותים רחבה בהתאמה אישית, בליווי מדריך פרטי דובר אנגלית, או ימי סיור משותפים, שיאפשרו לכם להנות מחווית טיול בלתי נשכחת, בקצב ובסגנון שלכם.
גיאוגרפי • תרבות • שווקים
יום 1

יום 1: הגעה- הוואנה

נחיתה בהוואנה, בירת קובה. זוהי עיר בעלת אופי מיוחד, בה הזמן עצר מלכת והיא נותרה אפופה בקסם ישן. הוואנה מתאפיינת בארכיטקטורה קולוניאלית מרשימה, קצב המוסיקה הבוקע מהברים השכונתיים ומכוניות שנלקחו מקטלוג לאספנים.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בהוואנה.

יום 2

יום 2: הוואנה הקולוניאלית והמודרנית

לאחר ארוחת הבוקר נצא ליום טיום בהוואנה.
נטייל רגלית ברובע העתיק של העיר. נמשיך לתצפית ייחודית מה"קמרה אוסקורה" ומשם נמשיך לביקור במוזיאון אופנועי אספנות ונהנה מקוקטייל קובני ולאחריו ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

 

לאחר מכן, נסייר ברחבי העיר ברכב פתוח. נבקר בבית הקברות על שם כריסטופר קולומבוס ולאחר מכן ניסע לאורך הוואנה ונהנה מנופים ירוקים של יער אורבני עד שנגיע לאיזור הוואנה המודרנית.
נמשיך אל מבצר Morro-Cabana שנבנה בשנת 1589 ונהנה מתצפית מרהיבה על מפרץ הוואנה.
נסיים בקוקטייל קובני בבר של מלון מקומי.

 

בערב, תהנו מטעימה קטנה מהמסורת של העיר- צפייה בטקס ירי התותח המפורסם בהוואנה.
לינה בהוואנה.

יום 3

יום 3: הוואנה- ויניאלס- הוואנה

מוקדם בבוקר, נצא ליום טיול בעמק ויניאלס שבמחוז פינאר דל ריו, שמורת טבע מקסימה, בה גדל הטבק הטוב בעולם. זהו עמק קארסטי המשתרע על שטח של 132 קמ"ר ואשר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1999.
נבקר בפרוייקט של מריו פלגרין- פרויקט קהילתי עטור פרסים הנועד לקדם אומנויות, מודעות סביבתית, תרבות וייצור סחורה בקבילה הכפרית.
נעצור בנקודת תצפית יוצאת דופן על עמק ויניאלס ונהנה מארוחת צהריים במסעדה מקומית.
לאחר מכן נבקר ב-"La Cueva del Indio" מערת נטיפים בה זורם נהר תת קרקעי וניתן לערוך בה סיור רגלי ושייט.

 

נהנה מקוקטייל קובני ומשם ניסע למרכז ויניאלס לביקור ב-Jardin Caridad לביקור בגן הצדקה אשר נבנה בתחילת המאה הקודמת, ובו צמחייה מגוונת ואופיינית לאיזור ובעלי כנף שונים.
נמשיך לביקור בביתו של חקלאי המגדל טבק, שם נראה את שלבי ייצור הסיגרים מהקטיף ועד למפעל הייצור.

 

לאחר מכן, נבקר במורל דה לה פרה-היסטוריה- ציור קיר באורך 120 מטרים ובגובה של 80 מטרים, שצוייר בשנת 1961 ומתאר את שלבי האבולוציה.

 

לאחר מכן, נסיעה חזרה להוואנה והעברה למלון.
לינה בהוואנה.

יום 4

יום 4: הוואנה- סיינפואגוס- טרינידד

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה לכיוון טרינידד (כ-335 ק"מ).

 

בדרך נעצור בסיינפואגוס המרוחקת כ- 250 ק"מ דרומית להוואנה. נערוך סיור בעיר ונצפה במבנים הניאוקלסיים שנותרו בעיר מהמאה ה-19. נבקר בארמון "פלאסיו דל וואלה" אשר שימש את סוחרי הסוכר העשירים. בארמון מצוי שילוב ארכיטקטוני מעניין של מספר תקופות, ונבקר בתיאטרון תומאס טרי הנבנה בשנת 1887.
לאחר מכן, נהנה מקוקטייל בבר מקומי. ארוחת צהרים במסעדה מקומית.

 

לאחר מכן, נמשיך בנסיעה אל טרינידד שהייתה בעבר מרכז גידולי הסוכר של הספרדים אשר כבשו את קובה לפני למעלה מ-500 שנה.

 

טרינידד היא ללא ספק אחת הערים היפות והמרתקות ביתר בקובה. היא ממוקמת לחוף ימה הקריבי של קובה במרכז המדינה והיא מכילה כמה מהחופים היפים ביותר של קובה כולה. כיום זוהי עיר גדולה עם 80,000 תושבים. בעבר גרו בה לא מעט אנשים עמידים אשר הקימו בה אחוזות ענק ומעונות פאר בהם חיו את חייהם הטובים ופיקחו מקרוב על עבדיהם השחורים שעמלו רוב שעות היום בשדות קני הסוכר שהיו רווחים כאן מאוד והיוו את ענף התעשייה המרכזי של קובה לפני עידן עצמאותה.

 

לאחר קבלת עצמאותה, ננטשה ונזנחה טרינידד וקרנה ירד. היא נותרה עיר קולוניאלית עתיקה שהזמן בה כאילו עצר מלכת: רחובותיה הקטנים צרים ומרוצפים באבנים משתלבות, בתיה צבעוניים ונמוכים ורק מספר מבנים ארכיטקטוניים גדולים של כנסיות ומרכזים דתיים נשארו כעדות לתקופת הפריחה של העיר בסביבות המאה ה-19.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בטרינידד.

יום 5

יום 5: טרינידד- סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום סיור רגלי ברחבי העיר.
נבקר במוזיאון לארכיטקטורה קולוניאלית- מוזיאון המתעד את ההיסטוריה של הבנייה וההתפתחות האדריכלית של טרינידד. נמשיך לביקור בכנסייה " Parroquial de la Santisima Trinidad"- אחת הכנסיות הקתוליות הגדולות בקובה והכנסייה המרכזית בטרינידד.

 

נעצור לקוקטייל קובני ולאחריו ארוחת צהריים במסעדה מקומית..
לאחר מכן, נבקר בבית המלאכה לקדרות בCasa del Alfarero- נחשף לתרבות הקדרות העשירה של טרינידד.

 

נהנה משיעור ריקוד קובני ולאחריו, ארוחת ערב במסעדה מקומית. בהמשך, נצא למועדון לילה שבו מתנגנת מוזיקה חיה.
לינה בטרינידד.

יום 6

יום 6: טרינידד- סנטה קלרה- הוואנה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כשעתיים לסנטה קלרה, שם חגג צ'ה גווארה את נצחונו הגדול ביותר…
בדרך נהנה מתצפית מרהיבה על הסביבה.
נבקר באתר ההנצחה של צ'ה גווארה, בו נמצא גם מוזילאום מפואר. ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

 

נמשיך בנסיעה חזרה להוואנה. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בהוואנה.

יום 7

יום 7: הוואנה- גואטמלה סיטי- אנטיגואה

לאחר ארוחת הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה בהוואנה לטיסה לגואטמלה סיטי, בירת גואטמלה.
עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה ונסיעה של כשעה לאנטיגואה (Antigua), מהיפות שבעריה הקולוניאליות של אמריקה. העיר שימשה כבירתה של גואטמלה עד שנהרסה ברעידת אדמה ב-1,773.
אנטיגואה ממוקמת למרגלות שלושה הרי געש המתנשאים לגובה של קרוב ל-4,000 מ' מעל פני הים. התפרצויות הרי הגעש ורעשי האדמה החריבו את העיר ואת כפרי הסביבה פעמים אחדות בעבר.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה באנטיגואה.

יום 8

יום 8: אנטיגואה- הר הגעש פקייה- סיור עירוני- סיור קפה

אנטיגואה- עיר הבירה העתיקה, הוקמה ע"י הספרדים ב-1543 והיא מציעה למטייל מבנים קולוניאליים יפהפיים, מוזיאונים, כנסיות, חצרות פאטיו של בתי מידות שהפכו למסעדות ומלונות בוטיק.

 

מוקדם בבוקר, נצא לטיול במעלה הר הגעש פקייה, אחד משלושת הרי הגעש המקיפים את אנטיגואה. הסיור כולל טיפוס במעלה ההר אל נקודה ממנה ניתן לראות בימים מסוימים את הלבה. (ניתן לטפס גם באמצעות סוסים)

 

לאחר מכן, נצא לסיור בעיר בינות לסמטאות המרוצפות אבן- תיחשפו לכנסיות ומנזרים, חצרות פנימיות וגלריות, שנראים כאילו הזמן פסק בהם מלכת.

 

לאחר מכן, נמשיך לביקור במטעי הקפה תוך צפייה בתהליכי הגידול והייצור.
לינה באנטיגואה.

יום 9

יום 9: אנטיגואה- אגם אטיטלן- שמורת הטבע אטיטלן

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כשעתיים וחצי לעבר אגם אטיטלן. האגם הוא ללא ספק מהיפים ביותר ביבשת אמריקה, צבעו כחול עמוק והוא מוקף ב-3 הרי געש. לחופיו פזורים כפרי אינדיאנים שפרנסתם מבוססת על חקלאות (גידולי בצל, קפה, בננות ואבוקדו). בכל אחד מהכפרים פיתחו התושבים סגנונות אריגה ולבוש שונים. כאן ניתן להבין מדוע ניתן לגואטמלה הכינוי "ארץ הקשת בענן".

 

אגם אטיטלן נמצא באזור ההררי, שבמערבה של גואטמלה. האגם שוכן בגובה של 1,562 מ' מעל פני הים ותושביו נהנים מאקלים אביבי כל ימות השנה.
בכפרים חיים בני שלושה שבטים, הנבדלים זה מזה בלבוש, בשפה ובתרבות. אלו הם הצוטוהילים (Tzutuhil), החיים בגדה הדרומית, הקצ'יקלים (Cachiqueles) בצפון-מזרח והקיצ'ה (Quiche) שבצפון-מערב, כולם קשורים לתרבות המאיה.

 

עם ההגעה, נבקר בשמורת הטבע היפיפייה באטיטלן. בשמורה מסלולי הליכה עם נופים משגעים לאגם ולהרים, מקווי מים שונים ומפלים. תטיילו בתוך מטעי קפה ותוכלו לצפות בבעלי חיים. קיימת בשמורה גם חוות פרפרים אשר מכילה בתוכה מגוון רב של פרפרים שונים וצבעוניים. לאחר מכן העברה למלון.
לינה באטיטלן.

יום 10

יום 10: אטיטלן- שיט אל שלושת הכפרים

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לשייט על אגם אטיטלן אל הכפר האינדיאני סנטיאגו דה אטיטלן. תראו את האריגים המיוחדים לכפר זה ואת הנשים היושבות בכיכר הכפר ומוכרות את הוויפיל, החולצות הרקומות פרחים וציפורים, האופייניות לאזור. בכפר ישנו פולחן מעניין לפסל עץ של מכשף המכונה מאשימון, אל השמאנים, אליו עולים לרגל מכל רחבי האזור לבקש עזרה וברכה ולערוך טקסי טראנס.

 

נמשיך לביקור בכפר סן חואן לה לגונה ובכפר סן אנטוניו פלופו, כפר של מגדלי בצל ואורגי אריגים צבעוניים. נטפס אל הכנסייה, שם ניתן לראות את גברי הכפר עטויים חצאיות בצבע שחור לבן.
לינה באטיטלן.

יום 11

יום 11: אטיטלן- השוק של צ'יצ'קסטננגו- גואטמלה סיטי- פלורס

לאחר ארוחת בוקר, נסיעה של שעה ורבע לעבר השוק המיוחד בצ'יצ'יקסטננגו. בשוק ניתן לראות אריגים מיוחדים לאזור, ערסלים ובגדים צבעוניים, פסלונים ומסכות המשמשות לפולחן, ועוד…

 

נטייל בשוק הגדול והצבעוני ביותר במרכז-אמריקה ולאחר מכן נבקר בכנסיית סנטו-תומס, בה שילוב פולחן דתי אלילי וטקסים של הנצרות הקתולית ונבקר בבית מלאכה למסכות פולחן.

 

נטפס להר פסקואל אבך שם נערכים טקסים פגאניים לאלי המאיה ולעיתים נערכים טקסי טיהור לבאי השוק הזקוקים לכך.

 

לאחר מכן, נסיעה של כשעתיים לשדה התעופה של גואטמלה סיטי לטיסה לפלורס, עיר המשמשת כבסיס ליציאה לסיורים באתר העתיקות טיקאל. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בפלורס.

יום 12

יום 12: פלורס- טיקאל- גואטמלה סיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור בטיקאל- העיר הגדולה והמפורסמת של בני המאיה שנבנתה עמוק בתוך הג'ונגל. רק הפירמידות המציצות מעל פני היער מסגירות את העובדה שבתוכו הייתה עיר גדולת ממדים, שבה פולחנים ופירמידות ענק שהגבוהה שבהן, הגיעה לגובה של 90 מטר. נסייר באתר ונשמע על ההיסטוריה המרתקת של המקום, בני המזל ייפגשו גם בע"ח שחיים ביער הגשם- בעיקר קופים. ארוחת צהריים במסעדה מקומית.

 

לאחר מכן, בהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה של פלורס לטיסה חזרה לגואטמלה סיטי. עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בגואטמלה סיטי.

יום 13

יום 13: גואטמלה סיטי- שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

טיול בלתי נשכח בגואטמלה וקובה בהתאמה אישית.

טיול בלתי נשכח בגואטמלה וקובה, בהתאמה אישית.

טיולים פופולריים נוספים בגואטמלה וקובה

למה לגלות את גואטמלה וקובה עם מוסקט?

אנחנו עושים את כל העבודה עבורכם, מתכננים את הטיול, מזמינים את השירותים השונים ודואגים לכל הפרטים הקטנים והגדולים, כך שכל שנותר לכם לעשות זה לארוז את המזוודות וליהנות מחוויית טיול מושלמת לכם ולאנשים שאתם אוהבים.

כתבו עלינו

מטיילים מספרים

תופרים לכם את הטיול המושלם בגואטמלה וקובה