טיולים במוסקט

טיול לקוסטה ריקה ומקסיקו

תרבות עתיקה ועולם חי ועשיר

אורך:

16 ימים

עונה מומלצת:

נובמבר-מאי

טיול לקוסטה ריקה ומקסיקו - תקציר

טיול למקסיקו וקוסטה ריקה בתפירה אישית, 16 ימי טיול, מסלול טיול לדוגמא. נתחיל את הטיול במקסיקו סיטי – בירתה של מקסיקו. נבקר בטאוטיהואקאן – אתר ארכיאולוגי מרשים, נמשיך אל סאן קריסטובל – עיירה קולוניאלית ציורית, נשוט בקניון סומידרו, נבקר במפלי שיפלון ואגם מונטבייו ובשמורת המפלים אגווה אזול. נמשיך ונבקר באתר העתיקות הקדום פאלנקה, לאחר מכן נטוס אל סן חוסה, בירת קוסטה ריקה. נבקר במפלי לה פז והר הגעש פואס ונמשיך אל ארנל – אזור שופע יערות גשם ומפורסם בזכות הר הגעש שצורתו חרותית. נטייל באזור הטרופי של הר הגעש, נרחץ במעיינות חמים ונמשיך אל שמורת יער העננים מונטוורדה, נהנה מסיור גשרים תלויים, נסיעה ברכבל ואומגות. ולסיום נגיע אל מנואל אנטוניו – פארק לאומי יפיפה לחופיו של האוקיינוס השקט ונשוט בקטמרן. טיול למקסיקו וקוסטה ריקה בתפירה אישית מזמן מפגש עם מגוון של ניגודים מרתקים, נופי מדבר והרי געש מושלגים, אתרי עתיקות מפוארים ומרשימים וערים תוססות, חופים מבודדים וג'ונגלים טרופיים, עיירות וכפרים קטנים ואתרי נופש מפנקים. חופי ים עם חולות לבנים, יערות גשם ויערות עננים, שמורות טבע יפיפיות ותיירות אקולוגית. אנו מציעים מעטפת שירותים רחבה בהתאמה אישית, בליווי מדריך פרטי דובר אנגלית, או ימי סיור משותפים, שיאפשרו לכם להנות מחווית טיול בלתי נשכחת, בקצב ובסגנון שלכם.

גיאוגרפי • תרבות • שמורות טבע
יום 1

יום 1: הגעה למקסיקו סיטי

נחיתה במקסיקו סיטי, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.

 

מקסיקו סיטי, בירתה של מקסיקו, הוקמה על חורבות טנוצ'טיטלן- בירת האימפריה האצטקית. בהדרגה הפכה למגאלופוליס המאכלס למעלה מ-26 מליון נפש.
לינה במקסיקו סיטי.

יום 2

יום 2: מקסיקו סיטי- סיור עירוני

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיורים בעיר. נסייר במרכז ההיסטורי של העיר, בכיכר הזוקלו ובקתדרלה הגדולה. נמשיך לביקור במוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה.

 

לאחר מכן, ניסע לביקור בקרית האוניברסיטה ברובע קויואקאן (Coyoacán) בחלקה הדרומי של מקסיקו סיטי, כולל ביקור במוזאון פרידה קאלו הידוע בכינויו "הבית הכחול". בבית זה נולדה קאלו וחיה את רוב שנותיה.
לאחר מכן, העברה למלון.
לינה במקסיקו סיטי.

יום 3

יום 3: מקסיקו סיטי- טאוטיהואקאן- גואדלופה

לאחר ארוחת הבוקר, נסע לטאוטיהואקאן (Teotihuacan) או בשמה המתורגם "המקום בו נולדו האלים". זהו אתר ארכיאולוגי יוצא דופן, המציג את גאוניותם של אנשים בתקופה העתיקה.
העיר, הממוקמת כ-50 ק"מ ממקסיקו סיטי, היא שרידיה של עיר עתיקה וגדולה, אשר איכלסה בעברה 200,000 איש בקירוב. נתרשם מהמקדשים ומהפירמידות המרהיבים, ביניהם פירמידת הירח, פירמידת השמש וכיכר המצודה.

 

לאחר מכן, נמשיך לסיור במקדש גואדלופה (Guadalupe).

 

לאחר מכן, נסיעה חזרה למקסיקו סיטי והעברה למלון.
לינה במקסיקו סיטי.

יום 4

יום 4: מקסיקו סיטי- קניון סומידרו- סאן קריסטובל דה לס קאסס

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, העברה לשדה התעופה לטיסה לטושלה גוטיארז.

 

עם ההגעה, נסע אל הכפר Chiapa de Corzo ממנו נצא לשייט משותף מרהיב אל קניון סומידרו, קניון ענק עם מצוקים עצומים ויפהפיים המגיעים לגובה של כקילומטר משני צדי הנהר. במהלך השייט תוכלו לצפות בבעלי חיים שונים החיים בנהר.

 

לאחר השייט, נמשיך בנסיעה של כשעה אל סאן קריסטובל דה לאס קאסאס.
סאן קריסטובל היא עיירה קולוניאלית מתקופת השלטון הספרדי, היושבת בחבל צ'יפאס בדרום מקסיקו. העיירה יושבת ברמה הררית ומשמשת כבסיס יציאה לטיולים בין הכפרים של בני המאיה החיים בסביבה.

 

עם ההגעה, העברה למלון.
לינה בסאן קריסטובל.

יום 5

יום 5: סאן קריסטובל וכפרי הסביבה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לחצי יום סיור בסן קריסטובל ובכפרי הסביבה. נצא רגלית למרכז העיר לביקור בקתדלרה, בכנסייה הדומיניקנית המרשימה מהמאה ה-16 ונמשיך לביקור בשוק המקומי.

 

לאחר מכן, נצא לביקור בכפרים של בני המאיה תוך הצצה אל תוך חייהם המסורתיים. נבקר בכפר סאן חואן צ'מואלה המשתייך לבני הצוציל. נסייר בין סמטאות הכפר בין איכרים ובעלי מלאכה הלבושים בבגדים מסורתיים וססגוניים ומוכרים את מרכולתם. נמשיך לביקור בכפר סן לורנסו זינקנטן, כפר נוסף של בני צוציל.

 

המשך יום חופשי.
לינה בסאן קריסטובל.

יום 6

יום 6: סאן קריסטובל- מפלי שיפלון ואגמי מונטבייו

לאחר ארוחת הבוקר, ניסע כשעתיים וחצי לביקור במפלי שיפלון המרהיבים ונערוך טיול רגלי בין המפלים. מי הטורקיז, הטבע הפראי שמסביב ועוצמת המפלים עושים את המקום לאחד היפים ביותר במקסיקו.
תוכלו לטפס עד למפל העליון (טיפוס לא קל, אבל הנוף מלמעלה שווה את המאמץ) ולהנות מהנוף הנפרש או לנוח בבריכה הטבעית שלרגליי המפלים.

 

לאחר מכן, נמשיך לביקור בשמורת האגמים המרהיבים מונטבייו (Montebello).

 

לאחר מכן, נסיעה חזרה לסאן קריסטובל.
לינה בסאן קריסטובל.

 

**מומלץ להביא בגד ים ומגבת

יום 7

יום 7: סאן קריסטובל- אגווה אזול- פאלנקה- האתר הארכיאולוגי

מוקדם בבוקר, נסע כ-3.5 שעות ליום טיול בשמורת המפלים אגווה אזול (Agua Azul).
עם ההגעה, נהנה מטיול בין השבילים ונגיע לאזור בו נמצאים מפלים שוצפים ובריכות בצבעי ירוק- טורקיז.

 

בתום הסיור, נצא בנסיעה של כשעה וחצי אל פאלנקה (Palenque), הממוקמת בכס המלכות של הג'ונגל.

 

עם ההגעה, נצא לסיור באתר העתיקות הקדום פאלנקה. נבקר באתר הקבורה של המלך פאקל, בן לשושלת ששלטה בפאלנקה והביאה עמה לעיר שגשוג רב. העיר הגיעה לשיאה בין השנים 600-700 לספירה וניתן לראות זאת בשרידיה. נסייר בין שרידי ארמונות, פירמידות ומקדשים העתיקים.

 

לאחר מכן, העברה למלון.
לינה בפאלנקה.

 

**לעיתים ישנן הפגנות וחסימות כבישים ועל מנת להימנע מעיכובים מתסכלים יש לצאת מוקדם ביום זה
**מומלץ להביא בגד ים

יום 8

יום 8: פאלנקה- וילהרמוסה- מקסיקו סיטי- גואטמלה סיטי

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, נסיעה של כשעה וחצי לשדה התעופה של וילהרמוסה לטיסה למקסיקו סיטי. המשך טיסה לסן חוסה, בירת קוסטה ריקה. עם ההגעה, מפגש עם נציגנו בשדה התעופה והעברה למלון.
לינה בסן חוסה.

יום 9

יום 9: סן חוסה- מפלי לה פז והר פואס- ארנל- החרוט הוולקני המושלם

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור בשמורת הר הגעש "פואס". נחלוף באיזורי מרעה הררים וירוקים, צמחיה טרופית ובעיקר מטעי קפה.
נגיע אל שמורת מפלי לה פס שם נרד בשביל מוסדר אל בסיס המפלים. לפנינו סדרה של 6 מפלים שוצפים וגועשים, צמחייה טרופית סבוכה, שפע של פרפרים ובעלי כנף.
(בדרך כלל קר בשמורת לה פז, תביאו בגדים חמים למקטע הזה)

 

לאחר מכן, נמשיך לסיור בשמורת הר הגעש "פואס", שמאז התפרצות הלבה האחרונה נותרה בו מעיין צלקת הפולטת מידי פעם גז ואפר. נצפה באגם טורקיז הממוקם בתחתית הלוע ובמפלי מים צלולים היוצרים מחזה מרהיב.

 

לאחר מכן, נצא בנסיעה של כ-3 שעות לאזור ארנל והעיירה לה פורטונה שבצפון מחוז אלאחואלה, הקרוב לגבול עם ניקראגווה. באזור נוף שופע של טבע ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו בכל ימות השנה, יערות גשם, נהרות גועשים ורגועים, מעיינות חמים, לגונות, פארקים, שפע צמחיה ובעליי חיים.

 

אזור זה מפורסם בזכות הר הגעש שצורתו חרוטית וגובהו כ-1670 מטר ובראשו לוע בקוטר 140 מטרים ובזכות הפעילות הגיאוטרמית שבאה לידי ביטוי גם במעיינות החמים שנמצאים בשפע באזור ומציעים חוויה מפנקת למבקרים בהם.

 

הר הגעש ארנל היה רדום במשך מאות בשנים וכל שנשאר מעברו הגעשי הוא לוע בודד בפסגתו. הוא היה מכוסה בצמחייה עבותה. באופן בלתי צפוי, הוא התפרץ ב-1968 והרס את העיירה הקטנה טבקון (Tabacón). בשל ההתפרצות נוצרו שלושה לועות על המדרון המערבי, אבל רק אחד מהם שרד עד ימינו. ההתפרצות האחרונה ארעה באוקטובר 2010, ומאז נראה שהפעילות הגעשית של ההר הולכת ופוחתת.

 

עם ההגעה העברה למלון.
לינה בארנל.

יום 10

יום 10: ארנל- גשרים תלויים- לה פורטונה- שמורת ארנל- המעיינות החמים של טבקון

לאחר ארוחת הבוקר, נהנה מיום טיול בסביבת ארנל. נתחיל בטיול הליכה של כ-3 ק"מ, במהלכו תעברו בגשרים תלויים מוקפים ביער טרופי, תחזו בבע"ח, בצמחים ובחרקים האופייניים למקום.

 

לאחר מכן, תיהנו מארוחת צהריים במסעדה מקומית בעיירה ומטיול הליכה הכולל ירידה ועליה מאומצת במדרגות חזרה לרחצה במפל המים של לה פורטונה.
(מומלץ להביא בגד ים ומגבת קלה למי שרוצה להתרחץ במפלים).
אחה"צ, נצא לטיול הליכה שייקרב אתכם להר הגעש.

 

אין כמו לסיים את היום בטבילה במעיינות החמים של טבקון. אלו מעיינות חמים טבעיים שנובעים מהר הגעש ארנל. המעיינות נמצאים במתחם מפואר הכולל 12 בריכות בטמפרטורות משתנות. במקום ניתן למצוא בר משקאות אקטיבי, מזנון ומסעדה.
לינה בארנל.

יום 11

יום 11: מארנל אל מונטוורדה- סיור לילי

לאחר ארוחת הבוקר, נסיעה של כ-4 שעות אל שמורת יער העננים מונטוורדה (Monteverde Cloud Forest). עם ההגעה, העברה למלון.

 

זהו אזור יפהפה של יער עננים, המכונה גם "יער ערפל". זוהי תופעה מיוחדת של יערות גשם ירוקי עד, המקבלים משקעים בצורת עננים. היער מהווה בית גידול חם לעצלנים, נחשים, קופים, מיני פרפרים שונים ומגוון צבעוני של ציפורים.

 

אחה"צ נצא לסיור לילי בשמורה. נלך בשבילי יער העננים, ונצפה במגוון חיות הלילה כגון טרנטולות, עכבישים נוספים, צפרדעים, נחשים וזוחלים מיוחדים אחרים בפעילותם הלילית.
לינה במונטוורדה.

יום 12

יום 12: מונטוורדה- גשרים תלויים- קאנופי- רכבל- בריכת הצפרדעים- גן הפרפרים

לאחר ארוחת בוקר, תהנו מסיור גשרים תלויים. זהו סיור גשרים צמרות עצים על מערכת גשרים, משם ניתן לחוות את יער הגשם.
לאחר מכן, תהנו מנסיעה ברכבל ומקאנופי (אומגות) סוער בין צמרות העצים. הקאנופי כולל כ- 8 כבלים, שמחוברים בפלטפורמות שרובן על צמרות העצים.

 

לאחר מכן, נמשיך לביקור בבריכת הצפרדעים וגן הפרפרים שם חיים עשרות מינים שונים של צפרדעים ופרפרים.
לינה במונטוורדה.

** במונטוורדה מזג האויר קר בדרך כלל – יש להגיע עם לבוש חם ליום זה בשיטת השכבות.

יום 13

יום 13: מונטוורדה- מנואל אנטוניו- שמורת הטבע

לאחר ארוחת הבוקר, נצא בנסיעה של כ-4 שעות אל העיר קפוס, ולשמורה הקרובה אליה- מנואל אנטוניו (Manuel Antonio) השוכנת לחופי האוקיאנוס השקט. זהו פארק לאומי יפיפה לחופיו של האוקיינוס השקט ובו חופים לבנים, מפרצונים,צמחייה טרופית עשירה ושפע מיני חיות וציפורים.
עם ההגעה, העברה למלון.

 

אחה״צ, נצא לסיור מודרך בשמורת הטבע של מנואל אנטוניו. במהלך הטיול נפגוש בחיי טבע עשירים ולמעלה ממאה מיני חיות ולמעלה ממאתיים מיני ציפורים.
לינה במנואל אנטוניו.

יום 14

יום 14: מנואל אנטוניו- קטמרן במי האוקינוס הכחולים כולל שנירקול- סיור מנגרובים באיי דמאס

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, תיהנו מהפלגה על גבי קטמרן מנמל קפוס לשיט במים הכחולים מול חופי מנואל אנטוניו. בין בעלי החיים הנמצאים באזור זה, ניתן למצוא בהתאם למזל דולפינים, לווייתנים, צבי ים, דגי מנטה ריי וציפורי ים כגון שקנאים, איביסים ועוד. נעגון באחד המפרצונים המוגנים במפרץ בייסנז לשחייה ושנורקלינג. ארוחת צהרים תוגש על סיפון הקטמרן.

 

אחה"צ, בהתאם לשעות הגאות והשפל, נצא לסיור ייחודי באיי דמאס. נשוט בקאנו ונצפה במערכת אקולוגית ייחודית של המנגרובים. בין בעלי החיים ניתן למצוא בהתאם למזל: עצלנים, תנינים, קופים, אנפות ומינים נוספים של חיות המחפשות את מזונם באזור.
לינה במנואל אנטוניו.

יום 15

יום 15: מנואל אנטוניו- יום חופשי

לאחר ארוחת הבוקר, תהנו מיום חופשי במנואל אנטוניו.
לינה במנואל אנטוניו.

 

תוכלו לבחור בין הפעילויות המוצעות באיזור (בתוספת תשלום): רפטינג בנהרות, סיור בשמורה, קיאקים בים, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים לאורך החופים וסיורים רגליים ביער הגשם.

יום 16

יום 16: מנואל אנטוניו- סן חוסה- שדה התעופה

לאחר ארוחת הבוקר ובהתאם לשעת הטיסה, נצא בנסיעה של כ-3.5 שעות לשדה התעופה של סן חוסה לטיסה חזרה ארצה.

טיול בלתי נשכח בקוסטה ריקה בהתאמה אישית.

טיול בלתי נשכח בקוסטה ריקה, בהתאמה אישית.

טיולים פופולריים נוספים בקוסטה ריקה

למה לגלות את קוסטה ריקה עם מוסקט?

אנחנו עושים את כל העבודה עבורכם, מתכננים את הטיול, מזמינים את השירותים השונים ודואגים לכל הפרטים הקטנים והגדולים, כך שכל שנותר לכם לעשות זה לארוז את המזוודות וליהנות מחוויית טיול מושלמת לכם ולאנשים שאתם אוהבים.

כתבו עלינו

מטיילים מספרים

תופרים לכם את הטיול המושלם בקוסטה ריקה